Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرلشکر سلامی گفت: حرف های ما تا عمل فاصله ای ندارد و در مقابل دشمن عقب نمی نشینیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، سردار « حسین سلامی » در آیین الحاق شناورهای جدید به نیروی دریایی سپاه اظهار کرد؛ شاهد تولد نسل جدیدی از قدرت دفاع دریایی جمهور اسلامی در ساحل دریای نیلگون خلیج فارس هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود:  امروز در تاریخ مهمی از جغرافیای این کشور بزرگ ایستاده ایم آنچه که امروز در منظر دیدگان پر نور ملت عزیز ایران خواهد درخشید نمایش شکوهمندی از جنس تولید در قدرت دریایی جمهوری اسلامی ایران است.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز ساحل خلیج فارس شاهد جشن میلاد یک قدرت جدید است، قوی شدن راه ماست، منطق ماست، کار ماست، هدف ما و برنامه ماست.

 

وی با بیان اینکه قوی شدن سه رکن مهم در خود نهفته دارد، خاطرنشان ساخت: نخست اراده استفاده از قدرت برای شکستن اراده دشمن است و دوم  قاعده‌ای که بر اساس آن قدرت به کار می‌رود و سوم خود قدرت است به عنوان نمادی برجسته و فیزیکی از ظهور قدرت می‌باشد.
 

 

سرلشکر سلامی ادامه داد: در بسیاری از کشورهای  دارای امکانات، قدرت به کارگیری ضعیف است و عامل سعادت نمی شود و هزینه ها را بالا می برد، آمریکایی ها از منابع خوبی برخوردار هستند اما اراده آن را ندارند.

 

وی گفت: اراده یعنی توانایی درونی و ایمان حقیقی برای دفاع از کرامت این ملت می باشد و این اراده بارها در میدان مصداق پیدا کرده است.

 

سرلشکر سلامی اظهار کرد: در مقابل هیچ دشمنی عقب نمی نشینیم، پیش میرویم، ما اهل جنگیم، اهل دفاع هستیم ،دفاع ما راهبردی است اما عملیات و تاکتیک ما تهاجمی است، روح دفاع ما با تاکتیک های تهاجمی حمایت می شود.

 

وی با بیان اینکه  عرصه تعالی ما عرصه رهبری حکیم و استحکام درونی ملت خواهد بود،افزود: قدرت با ضابطه ای دقیق و معادله ای حساب‌شده، برنامه ای منسجم و هدف های منظم به کار گرفته می شود.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امروز نه تنها با تولید قدرت بلکه با تولد قدرت همراه هستیم تولد قدرت یعنی میلاد نسل های جدید در قدرت دفاعی ما همراه است.

 

سرلشکر سلامی بیان کرد:  ما روز به روز قوی می شویم و با آرایه های متنوعی از قدرت همراه هستیم و در این مسیر هستیم که قلمرو دفاع دریایی خود را تا دور دست امتداد دهیم.

 

وی با تاکید بر اینکه امروز میبینید در شرایط سختی که جهان درگیر پدیده کرونا است و قدرت ها در مقابل این پدیده نتوانستند نمایش آبرومندانه ای نشان دهند، ملت ایران قدرت می سازد و در کنار آرامش ملی مجلس یازدهم را که مجلسی بانشاط و شور انقلابی و با منشور مستحکم ولایت فقیه است، نقطه آغاز جهشی دوباره می شود و این نشان دهنده شرف ،مباهات و کرامت این ملت است.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: آنچه که امروز میبینید در فضای تحریم به دست آمده است، دفاع دریایی ما متکی بر مردان مومن و آسمانی با قلب های مستحکم و مطمئن با سینه های خود  سینه امواج را می شکنند و دشمن را فراری می دهند و این اصل قدرت دریایی ما می باشد که به ظهور نشسته است و این جزئی از قدرت دریایی ما است و بخش مهم آن را که مخفی می باشد نمی توانند ببینند و روزی که آشکار شود از زیر سطح دریا بر سطح آتش فرا خواهد رسید و میدان جنگ برای دشمنان ایران فرا خواهد گرفت.

 

وی ابراز کرد: رهبر عزیز برای ما اطمینان،اعتماد به نفس را تعلیم داده است و ما تعلیم یافته مکتب رهبری دوراندیش و اندیشمند هستیم، ملت ایران اطمینان داشته باشد ما از مرزهای عقیده جغرافیا و کرامت آن ها دفاع می‌کنیم و این دفاع انتها ندارد.

 

سلامی تصریح کرد: امروز ملت ایران در اوج کرامت قرار دارد، اضطراب و دلهره های سیاسی را در میان دشمن میبینیم اما به درون ایران نگاه کنید، در اوج شرایط انتخاباتی باشکوه و تشکیل مجلس باشکوهی را شاهد هستیم مجلس با روحیه استکبارستیزی و اعتماد به نفس پیش خواهد رفت.

 

وی در پایان گفت: به ملت ایران اعلام می‌کنیم ما پیش مرگ شما هستیم و هر گز اجازه نخواهیم داد هیچ دشمنی بر سرنوشت ما حاکم شود.

 

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرمانده کل سپاه سردار سلامی سرلشکر سلامی ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۹۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا سکوهای نفتی را به پایگاه‌‌های موشکی تبدیل می کند

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا پروژه بلندپروازانه‌ای را با هدف تبدیل سکوهای نفتی مازاد به پایگاه‌های دفاع موشکی متحرک در اقیانوس ارام و برای مواجه با تهدیدات چین در دستور کار قرار داده است.

رسانه هندی تایمز آو ایندیا در گزارشی نوشته این ابتکار نوآورانه آمریکا در نمایشگاه دریایی-هوایی-فضایی ۲۰۲۴ در واشینگتن دی سی رونمایی شد و بخشی از یک تلاش گسترده‌تر برای تقویت قابلیت‌های نظامی ایالات متحده در منطقه است. 

این سکوها قرار است در پاسخ به تهدیدات موشکی فزاینده چین در منطقه اقیانوس آرام مستقر شوند. انتظار می‌رود سکوهای تبدیل شده به پایگاه دفاع موشکی نقش مهمی در افزایش قابلیت‌های دفاع هوایی ایالات متحده و کمک به ماموریت‌های ضربتی این کشور ایفا کنند. 

این سکوها با ظرفیت نگهداری ۱۰۰ پرتاب کننده موشک بزرگ افزایش قابل توجهی در قابلیت‌های نیروی دفاعی آمریکا در مقایسه با شناورهای نیروی دریایی این کشور ارائه می‌دهند. 

پلت‌فرم‌های دفاعی متحرک برای تبدیل سکوهای نفتی به پایگاه‌های جزیره‌ای شناور بزرگ طراحی شده که می‌توانند بیش از ۱۲ ماه به طور مستقل عمل کرده و در فاصله‌ای ایده‌آل از ساحل قرار گیرند. سکوهای تبدیل شده به طور بالقوه می‌توانند نقش دوگانه‌ای در تقویت قابلیت‌های دفاع هوایی ایالات متحده و یا کمک به ماموریت‌های ضربتی داشته باشند.

 از دیگر قابلیت‌های این پلت‌فرم‌ها می‌توان به توانایی پشتیبانی از جنگنده‌هایی که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند و همچنین زیردریایی‌های هسته‌ای نیروی دریایی ایالات متحده اشاره کرد. همچنین این قابلیت جدید از نظر هزینه نیز مقرون به صرفه‌تر است و می‌تواند با تنها ۱۰ درصد از قیمت دفاع موشکی بالستیک فواید قابل توجهی داشته باشد. 

با این حال امکان‌سنجی اجرای چنین پایگاه‌های شناوری همواره موضوع بحث بوده است. برخی از کارشناسان آسیب‌پذیری این پلت‌فرم‌ها در برابر حملات موشکی و همچنین ناکارآمدی نسبی آنها در مقایسه با قابلیت‌های متعارف را مورد بحث قرار داده‌اند. 

این پروژه بلندپروازانه نشان‌دهنده تغییر استراتژی نظامی است چرا که ایالات متحده با واقعیت‌های جدید ژئوپلتیکی و پیشرفت فن‌آوری در جنگ خود را تطبیق می‌دهد و تلاش می‌کند شکاف‌هایی که بین قابلیت‌های دفاع زمینی و دریایی وجود دارد را از این طریق برطرف سازد.

 

دیگر خبرها

  • رئیسی: همکاری‌ها برای بی‌اثر کردن دشمنی‌ها علیه دو ملت ایران و سریلانکا باید تقویت شود
  • پیام‌عملیات وعده صادق، قدرت و استقلال ایران بود
  • موشک‌های نقطه‌زن؛ نشان دهنده قدرت علمی ایران
  • دفاع جمهوری اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی مایه خرسندی برای تمامی منصفان عالم بود
  • قدرت‌نمایی شاگردان شمسایی مقابل کویت/ قرقیزستان حریف ایران در یک‌چهارم
  • فاصله‌ زیادی تا رسیدن به وضعیت مطلوب در عرصه تبلیغ داریم
  • جزییات فروش دایون Y7 با اقساط ۴۸ ماهه
  • وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!
  • ببینید | قدرت عجیب سلاح تک تیرانداز ایرانی از زبان معاون وزیر دفاع
  • آمریکا سکوهای نفتی را به پایگاه‌‌های موشکی تبدیل می کند