Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در آینده یک نقشه راه مشخص برای ارتقای عدالت جنسیتی بر مبنای ظرفیت‌های استان‌ها در کشور است.

بهناز موحدی هشتم خردادماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری به صورت ویدئوکنفرانس در خصوص ضرورت تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده، اظهار کرد: این اسناد برای ۳۱ استان تدوین شده که برای تدوین این اسناد در کشور ۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده به صورت نتیجه‌محور طراحی شده است، تصریح کرد: در این اسناد فعالیت‌هایی تعریف شده است که منجر به خروجی شود.

وی با تاکید بر اینکه در دولت‌های مختلف نگاه به موضوع زنان و خانواده سلیقه‌ای بوده است، افزود:  سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در آینده یک نقشه راه مشخص برای ارتقای عدالت جنسی بر مبنای ظرفیت‌های استان است.

موحدی با بیان اینکه برای اولین‌بار با عدالت جنسیتی در نظام برنامه‌ریزی کشور در حوزه توسعه روبرو هستیم، عنوان کرد: ۸ شاخص محوری ذیل این سند تدوین شده است و باتوجه به اینکه ستاد ملی زن و خانواده به تصویب رسیده دستگاه‌های اجرایی ملزم به اجری آن هستند.

مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری بیان کرد: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی شاهد ارتقای شاخص‌های عدالت جنسیتی در استان باشیم که فعالیت‌های استان‌ها در سامانه مرتبط بارگذاری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از آسیب‌های مرتبط با زنان به صورت فرابخشی در صورت اجرای سند ازتقای وضعیت زنان و خانواده حل می‌شود.

انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی چهارمحال و بختیاری در گذشته کمرنگ بود

در ادامه جلسه پریسا جلیل‌پور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه زنان و خانواده، اظهار کرد: تشکیل بانک‌های اطلاعاتی بانوان کارآفرین، زنان سرپرست خانوار، زنان بدسرپرست، اعضای شورای شهر و روستا و ... صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در گذشته انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی چهارمحال و بختیاری کمرنگ بود، افزود: هم‌اکنون استان رتبه سوم کشوری در بحث انتصاب بانوان را دارد.

جلیل‌پور خاطرنشان کرد: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده با هدف تحکیم بنیان خانواده، شناسایی چالش‌ها و فرصت‌ها و تحقق عدالت جنسی در چهارمحال و بختیاری تدوین شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: این سند نقشه راه آینده ما برای توانمندسازی زنان است و دستگاه‌های اجرایی نیز باید به وظایف خود در این حوزه عمل کنند.

وی در پایان گفت: اجرای طرح‌های توانمندسازی بانوان در کشور جوابگوی مشکلات عدیده این استان نیست، زنان این استان نیازمند حمایت هستند.

به گزارش ایسنا، در ادامه جلسه سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده با حضور اعضای شورای برنامه‌ریزی مصوب شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری زنان سرپرست خانوار عدالت جنسیتی سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده چهارمحال و بختیاری عدالت جنسیتی برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۹۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس نوشت:

امروز مشاوران زن دستگاه‌های اجرایی مهمان بهزیستی بودند و خبرهای خوب یکی پس از دیگری ...بعد از خبر تعطیل شدن برخی شیرخوارگاه‌ها و سپردن نوزادان به خانواده‌ها امروز خبر صفر شدن عدد زنان سرپرست خانوار در صف انتظار و مورد حمایت قرار گرفتن همه کسانی که در نوبت بودند ، موجب آرامش شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح پزشک خانواده طرحی برای ارتقای نظام سلامت
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد
  • انسیه خزعلی بیان کرد؛ خبر خوب درباره زنان سرپرست خانوار
  • خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند
  • مردمی سازی موضوع سلامت یک ضرورت است