Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-25@12:23:13 GMT

ونزوئلا هیچ طلایی به ایران نمی‌دهد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۹۴۹۴

ونزوئلا هیچ طلایی به ایران نمی‌دهد

رویداد۲۴ «حجت الله سلطانی» سفیر ایران در کاراکاس در مصاحبه با شبکه خبری العالم تاکید کرد: نفت کش ایرانی «فورچون» محموله خود را در بندر ال بالیتو تخلیه کرد و ۳ نفت کش دیگر نیز در حال حرکت به سوی ونزوئلا هستند.

وی در گفتگو با شبکه العالم اظهار داشت: دو نفت کشی ایرانی که به ونزوئلا رسیدند مورد هیچ تعرضی از سوی هیچ کشوری قرار نگرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سفیر ایران در کاراکاس ادامه داد: اعزام نفت کش‌های ایرانی؛ حامل سوخت و مواد خام برای تجهیز پالایشگاه‌های ونزوئلا و بر اساس پروتوکل‌های بین المللی انجام شد، زیرا حرکت کشتی‌های تجاری و نفت کش‌ها در قالب دریانوردی بین المللی است و سازمان‌های بین المللی مسئول از پیش خط سیر این نفت کش‌ها و کشتی‌های تجاری را می‌دانستند.

سلطانی اظهارداشت: روز رسیدن نفت کش‌های ایرانی روزی بزرگ و تاریخی برای دو ملت ونزوئلا و ایران است که تحت فشار‌های امریکا قرار دارند و دارای سیاست‌های مستقلی هستند و پیروزی برای جامعه بین المللی است.

وی تاکید کرد: امریکا امروز به عنوان کشوری که ناقض پیمان‌های بین المللی است، اما مشخصا در این روز نتوانست محدودیت‌هایی برای این نفت کش‌ها به وجود بیاورد آمریکا لیست بلند بالایی از نقض پیمان‌ها و توافقات را درقبال دیگر کشور‌ها در کارنامه عمل خود دارد. شما به خوبی می‌دانید امریکا از توافق پاریس خارج شد، اما ادعا دارد که به پیمان‌های بین المللی از جمله آزادی تجارت و دریانوردی پایبند است و دریافت که باید به پیمان‌های بین المللی احترام بگذارد و همه کشور‌ها از جمله آمریکا با احترام به پیمان‌ها و توافقات می‌توانند به منافع ناشی از آن دست یابند.
بیشتر بخوانید: تهران به واشنگتن پیام‌داد که راه سرپیچی از فشار را بلد است/ ونزوئلا در شرایط تحریم‌ها مشتری خوبی برای نفت ایران محسوب می‌شودمن این پیروزی را متعلق به همه کشور‌ها می‌دانم.

سلطانی گفت: تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ونزوئلا و ایران و چندین کشور دیگر کارایی خود را از دست داده و مانند سابق تاثیری ندارد.

سفیر ایران در کاراکاس یادآور شد: مثلا زمانی که امریکا از توافق هسته‌ای ایران خارج شد و ایران را تحریم یک جانبه کرد حتی کشور‌های هم پیمان امریکا در اظهارات خود با ان مخالفت کردند و در عمل در صدد دور زدن ان برامدند. وزارت امور خارجه امریکا ونزوئلا را نیز مانند ایران تحریم یک جانبه کرد، اما برخی کشور‌ها و ایران با این تحریم‌ها مخالفت کردند و صدا‌های مخالفت روز به روز افزایش یافت برخی کشور‌ها با اتخاذ سیاست‌های مستقل در صدد مقابله با تحریم‌های آمریکا برآمدند، اما امریکا نیز با اهرم دلار در صدد شکوفا کردن اقتصاد خود و اعمال فشار بر دیگر کشورهاست، اما کشور‌های مخالف با آمریکا زیر باز زور نمی‌روند.

وی تاکید کرد: خبر انتقال ۹ تن طلا از ونزوئلا در برابر سوخت به ایران ۱۰۰ درصد دروغ است، زیرا راه‌های دیگری مانند معامله پایاپای با صادرات نفت در برابر کالا و مواد غذایی، قهوه و کاکائو و کالا‌های زیادی وجود دارد که می‌توان معامله کرد، اما رسانه‌های مغرض اخبار دروغینی درباره تبادل طلای ونزوئلا در برابر سوخت ایران منتشر کردند.

سلطانی تاکید کرد: رسانه‌های غربی در صدد فضاسازی منفی علیه ایران و ونزوئلا برای پوشاندن شکستشان دربرابر افکار عمومی محافل بین المللی هستند.

سفیر ایران در کاراکاس در پایان خاطرنشان کرد: برخی تصمیم سازان آمریکا هنوز به اندازه‌ای درایت دارند که بدانند اقدام ایران بر خلاف قوانین بین المللی نبوده و بر اساس توافقات و پیمان‌های بین المللی بوده و همین شمار اندک سیاستمداران دوراندیش امریکایی از تعرض به نفت کش‌های ایرانی جلوگیری خواهند کرد و اگر آمریکا بحرانی به وجود بیاورد امنیت دریانوری بین المللی را متزلزل خواهد کرد.

منبع: دیده بان ایران لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 نفتکش های ایرانی ونزوئلا سفیر ایران در کاراکاس پیمان های بین المللی نفت کش ها تحریم ها پیمان ها کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۹۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه

آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند.

ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود در کشوری که پیشتر بی‌طرف و یکی از شرکت‌کنندگان مورد احترام در مذاکرات تقویت ثبات و امنیت در منطقه بود، ادامه می‌دهد. این رزمایش‌ها نزدیک مرز روسیه خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: مسکو به نوبه خود به دقت «اقدامات تهاجمی غرب جمعی» را تحت نظر دارد.

شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی از مسدود شدن بیش از ۱۴ میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه توسط سوئیس خبر داد.

وی تاکید کرد: بدون تردید، همه تدابیر لازم سیاسی، نظامی و فنی را برای مقابله با تهدید‌ها علیه توان دفاعی کشورمان به کار خواهیم بست.

روسیه پیشتر نیز درباره افزایش تنش در مرز‌های این کشور هشدار داده بود.

ناتو بهمن ماه گذشته رزمایش «مدافع ثابت‌قدم ۲۰۲۴» را با مشارکت بیش ۹۰ هزار نیروی نظامی از ایالات متحده و کشور‌های هم پیمان ناتو آغاز کرد و این مانور تا اواخر ماه مه (اوایل خرداد) در اروپا و اقیانوس اطلس شمالی ادامه داشت.

ناتو در بیانیه خود اشاره‌ای به نام روسیه نکرده، اما در سند راهبردی اصلی آن از مسکو به عنوان مهم‌ترین تهدید علیه امنیت اعضای این پیمان یاد شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ووشوکار پرافتخار ایران طلایی شد/موسوی بر سکوی قهرمانی ایستاد
  • امریکا : به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • طلایی شدن دو مازندرانی در انتخابی ووشو چین
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • معین تقوی طلایی شد
  • شهربانو منصوریان طلایی شد
  • شهربانو منصوریان در 39 سالگی طلایی شد
  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا برای استحاله اراده ملت ایران/ روزنامه شرق: ایران در عملیات وعده صادق صهیونیست‌ها را پشت خط ترس نگاه داشت