Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مسعود هوشمند با بیان این مطلب گفت: کووید۱۹ هم مانند آنفلوآنزا در دنیا ریشه‌کن نخواهد شد. واکسن این ویروس هم مانند آنفلوآنزا هر سال جدید و جدیدتر خواهد شد. به همین دلیل مردم فقط باید دقت داشته باشند که بهداشت را رعایت کنند و تا جایی که ممکن است از کارهای غیرضروری که سلامت آنها را به خطر می‌اندازد، دوری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مردم باید مراقب افرادی که به هر دلیلی سطح ایمنی پایینی دارند، باشند.

هوشمند اظهار کرد: وقتی ویروس کرونا از بدن فردی به دیگری منتقل می‌شود، میزان خطرناک بودن آن کمتر می‌شود. اما باید بدانیم که هنوز آشنایی زیادی با این ویروس نداریم و به همین دلیل فقط به فرضیه‌ها اکتفا می‌کنیم.

عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری گفت: در DNA ما هزاران جهش اتفاق می‌افتد، اما به دلیل اینکه سیستم تعمیر و مرمت داریم، می‌توانیم آن جهش را از بین ببریم. در مورد این ویروس شاید امکان اینکه بتوانیم این جهش‌ها را از بین ببریم وجود نداشته باشد. چون ویروس دست‌خوش برخی تغییرات می‌شود.

او افزود: امیدواریم این تغییرات اذیت‌کننده نباشد. دیده شده که این ویروس معمولا به سمت کم‌خطر شدن پیش خواهد رفت، اما هنوز نمی‌توانیم در مورد آن کاملا قطعی اظهارنظر کنیم.

این متخصص ژنتیک مولکولی در ادامه درباره تغییر ژنوم ویروس کووید۱۹ در بروز بیماری با علائم مختلف در افراد صحبت کرد و گفت: همه افراد ژنوم خاصی دارند و به همین دلیل گاهی بیماری در یک فرد زودتر از فرد دیگر خود را نشان می‌دهد. گاهی ممکن است اثر دارو روی بدن افراد با یکدیگر بسیار فرق داشته باشد که به اصطلاح به آن «پزشکی شخصی» می‌گوییم.

هوشمند با اشاره به سوال‌هایی که در این زمینه در سامانه ۴۰۳۰ توسط مردم مطرح می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر مقاله‌هایی در مورد ژنوم انسان منتشر شده که نشان می‌دهد ژنوم هر فرد به چه اندازه می‌تواند در مقابل کرونا یا سایر ویروس‌ها مقاوم باشد.

کد خبر 515690 برچسب‌ها سلامت بهداشت عمومی كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سلامت بهداشت عمومی كرونا در ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۹۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) پاسخ صریح واعظی به یک ادعا درباره ملاقات‌های روحانی با وزرا و معاونانش

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ببینید | عاقبت سبقت غیرمجاز، راننده را به کام مرگ کشاند!
  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • عاقبت حرکت جنجالی/ بازیکن پرسپولیس به کمیته انضباطی احضار شد
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • با مسدودسازی کد ملی، زندگی فرد را فلج می‌کنیم ؛ انتقاد صریح اژه ای از برخی احکام قضایی   | ویدئو
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • امیدواری پدیده بارسلونا: بالاخره برمی‌گردیم
  • (ویدیو) پاسخ صریح واعظی به یک ادعا درباره ملاقات‌های روحانی با وزرا و معاونانش