Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران درباره رویکرد تعاملی اعضای شورای شهر تهران و نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی جهت پیگیری مطالبات مردم در حوزه شهری گفت: هم اعضای شورای شهر و هم نمایندگان مجلس ارتباط نزدیک با شهروندان دارند و تحقق مطالبات مردم، هدف مشترک میان دو طرف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه لوایحی در دوره‌های قبلی مجلس شورای اسلامی در حوزه شهری مطرح بود ولی به سرانجام نهایی نرسید، گفت: موضوع مدیریت هماهنگ شهری برای کلان شهرها از جمله مباحثی بوده که در دوره‌های گذشته مجلس نیز مطرح شده و کارهای کارشناسی در این زمینه صورت گرفته است که امیدواریم در مجلس یازدهم تحقق این لوایح هر چه سریع‌تر اجرایی شود و به سرانجام برسد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی از نمایندگان دوره یازدهم مجلس افرادی هستند که پیش از این در حوزه شهری فعالیت‌های مختلف داشته و یا شهردار بوده‌اند، گفت: بر همین اساس انتظار می‌رود که نمایندگان، جهت ارائه خدمات بهتر به مردم، نگاه عمیق تری نسبت به موضوعات شهری پایتخت داشته باشند چراکه تهران مرکز سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در کشور است و هر تصمیمی در مورد شهر تهران می‌تواند بر روی سایر شهرها نیز تاثیر گذارد.

نژادبهرام گفت: از آنجایی که در حال حاضر برخی از نمایندگان مجلس بیشتر آشنا به چالش‌های حوزه شهری به ویژه در پایتخت هستند، بر همین اساس انتظار می‌رود که علی‌رغم همه تفاوت‌های سیاسی تعامل موثری میان شورای شهر و مجلس شورای اسلامی ایجاد شود و نباید نسبت به این موضوع غافل شد که تفاوت سلیقه حتی در سیاست امری طبیعی است.

وی گفت: چندین وجه مشترک در حال حاضر بین اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس شورای اسلامی وجود دارد که ارائه خدمات به شهروندان فارغ از هر نگاه سیاسی و حفظ ایران اسلامی دو نمونه از اهداف مشترک محسوب می‌شود.

نژادبهرام تصریح کرد: در حال حاضر من به عنوان عضوی از شورای شهر آمادگی خود را جهت همکاری با مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کنم و امیدوارم تعامل موثری میان مجلس و شورای شهر حاصل شود.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران به بحران کرونا و محدود شدن منابع مالی در مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: ویروس کرونا سبب شده که در حال حاضر مدیریت شهری با چالش‌های مالی زیادی مواجه شود که حمایت مجلس و دولت می‌تواند در جهت ارائه خدمات بهتر به شهروندان در حوزه شهری بسیار حائز اهمیت باشد به طوری که مجلس با تصویب لایحه و طرح‌هایی می‌تواند دولت را مکلف به حمایت‌های بیشتر از شهرداری کند.

وی به ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی در پایتخت به ویژه در شرایط کرونایی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یکی از جدی ترین مسائلی که در حوزه شهری در مورد آن دغدغه وجود دارد کمبود اتوبوس و واگن مترو برای تهران است که به دلیل افزایش هزینه‌ها، توسعه حمل و نقل عمومی بدون حمایت دولت میسر نمی‌شود.

نژادبهرام گفت: در حال حاضر حدود یک سال و نیم دیگر از فعالیت شورای پنجم باقی مانده و در این مدت می‌توانیم با تعامل با مجلس و مذاکره همچنین از طریق طرح‌های مشترک گام‌های موثری را جهت ارائه خدمات بهتر به شهروندان در حوزه شهری برداریم.

فارس

انتهای پیام/

20 / 20 عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران زهرا نژادبهرام تأمین اتوبوس و واگن مترو نقش مجلس در تأمین اتوبوس و واگن مترو بحران کرونا ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران زهرا نژادبهرام تأمین اتوبوس و واگن مترو بحران کرونا ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران اتوبوس و واگن مترو مجلس شورای اسلامی ارائه خدمات حوزه شهری حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۹۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات زاکانی درباره واردات پله برقی و آسانسور از چین

شهردار تهران درباره نصب دوربین بر لباس نیرو‌های شهربان و حریم‌بان تهران گفت: این موضوع در راستای ساماندهی است تا دستگاه‌های مسئول بتوانند در امور مختلف و صیانت از افراد، کنترل بهتری داشته باشند.

علیرضا زاکانی روز چهارشنبه و در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران اظهار داشت: از ظرفیت شهرداری برای حضور فعال در دوره اول انتخابات مجلس شورای اسلامی استفاده شد و از این ظرفیت برای دوره دوم انتخابات که ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد نیز بهره خواهیم گرفت.

شهردار تهران درباره نصب دوربین بر لباس نیرو‌های شهربان و حریم‌بان تهران اظهار داشت: این موضوع در راستای ساماندهی یک امر کلی است تا دستگاه‌های مسئول بتوانند در امور مختلف و صیانت از افراد، کنترل بهتری داشته باشند.

وی درباره واردات واگن‌های مترو و اختلافاتی که بین شهرداری و وزارت کشور وجود دارد، تصریح کرد: کارفرمای واردات واگن‌های مترو، وزارت کشور است که هزار و ۷۱ دستگاه در دو قرارداد برای واردات انجام شد. اما اختلاف نظر‌ها در مورد تایید بسته ورودی از چین بود و اختلاف نظری در این باره وجود ندارد.

شهرداری تهران اضافه کرد: به این قرارداد باید ظرف ۱۰ روز پاسخ داده می‌شد، ولی پاسخ طولانی شد که اعتراض آقای چمران را به همراه آورد. اما در زمان خودش این کار انجام شد.

واردات واگن مترو امسال انجام می‌شود

زاکانی درباره زمان واردات آن توضیح داد: امسال واردات واگن‌ها انجام خواهد شد و در مدت چهار سال واردات به اتمام می‌رسد.

وی درباره واردات پله برقی و آسانسور از چین خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان چنین موضوعی مطرح نشده است و در ایران تولید آسانسور و پله برقی وجود دارد. البته سال گذشته ۶۰ دستگاه پله برقی خریداری شد و ظرف سه ماه نصب آن به اتمام خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • توضیحات زاکانی درباره واردات پله برقی و آسانسور از چین
  • حمل و نقل عمومی از شنبه گران می شود | افزایش ۱۶ درصدی نرخ ورودیه مترو
  • جزئیات گران شدن کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس
  • نصب ۶۰ دستگاه پله برقی در سه ماه آینده
  • اعلام زمان به کارگیری واگن های وارداتی مترو تهران
  • واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ ها؛ تأیید واگن‌ ها را به تأخیر نیندازید
  • تأیید واگن‌ها را به تأخیر نیندازید
  • تاکید رئیس شورا براقدام جهادی درخصوص واردات واگن های مترو
  • واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ها درباره واگن‌های مترو
  • واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ها برای ورود واگن‌های مترو