Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:26:20 GMT

یک متهم در قزوین به تهیه اقلام بهداشتی مکلف شد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۹۶۷۶

یک متهم در قزوین به تهیه اقلام بهداشتی مکلف شد

روح الله اکبری روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: فردی به اتهام نگهداری اسلحه بدون پروانه مورد پیگرد قضایی قرار گرفت و حکم دستگیری و جلب وی صادر شد.

وی اضافه کرد: حبس این متهم با توجه به اظهار ندامت و پشیمانی، فقدان سابقه کیفری، جلوگیری از افزایش جمعیت کیفری، پیشگیری از تبعات منفی حبس برای جامعه و خانواده متهم، حمایت از خانواده‌های بی بضاعت و ایجاد فرهنگ همدلی برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا به مجازات‌های جایگزین حبس تبدیل گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبری افزود: با توجه به صدور رای جایگزین حبس متهم ۲۰۰ بسته کامل اقلام بهداشتی شامل دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده را تهیه و به مرکز بهداشت شهر اسفرورین جهت توزیع میان خانواده‌های بی بضاعت این حوزه قضایی تحویل داد.

این مسوول گفت:دادگستری استان در سال جاری با برنامه ریزی از مجازات‌های جایگزین حبس که یک ظرفیت قانونی است و سایر مواد قانونی برای کاهش ورودی به زندان و جلوگیری از افزایش موجودی پرونده محاکم همانند معافیت از کیفر و ... استفاده بیشتری خواهد کرد.

سال گذشته به منظور کاهش جمعیت کیفری استان هفت هزار و ۹۶۸ رای جایگزین حبس صادر شد که از این تعداد سه هزار و ۹۰۰ مورد قبول درخواست تخفیف مجازات، ۲ هزار و ۶۰ مورد جزای نقدی، ۲۲۸ مورد مجازات جایگزین و مابقی مربوط به سایر موضوعات کاهش جمعیت کیفری بوده است.

شهر اسفرورین از توابع شهرستان تاکستان استان قزوین است.

برچسب‌ها دادگستری استان قزوین سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری استان قزوین سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور دادگستری استان قزوین سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور جایگزین حبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۹۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات حکم اعدام توماج صالحی ؛ احتمال تبدیل به حبس طول المدت

دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است.

به گزارش میزان، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: حکم (اعدام توماج صالحی) بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است.

در همین‌باره مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد.

قابل ذکر است سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضایی است

دیگر خبرها

  • جزییات تازه حکم توماج صالحی؛ تخفیف اعدام، حبس طویل‌المدت است
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی؛ احتمال عفو و تخفیف
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی ؛ احتمال تبدیل به حبس طول المدت
  • مجازات قاچاقچی نوشابه انرژی زا
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد + جزئیات حکم
  • محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
  • انگلیس، روسیه را به دور زدن تحریم‌های غرب متهم کرد
  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید
  • رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان
  • وزارت صمت مکلف به اعلام میزان فروش خودرو شد