Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان- باد و توفان و افزایش غلظت ریز گردها و از طرفی سیل و خشک‌سالی ازجمله بلایای طبیعی است که می‌توان گفت استان کرمان همه‌ساله با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند.

قدس آنلاین-گروه استان ها- علی اکبر شجاعی: متاسفانه سال گذشته  به‌واسطه وقوع بسیاری از بلایای طبیعی در استان کرمان افزون بر دو هزار ۴۰۰ میلیارد تومان به تأسیسات زیر بنایی خسارت وارد آمد که بنا بر اظهارات مسئولان جبران این خسارات بسیار مشکل و نیازمند حمایت های جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعیین تکلیف جاده شهداد

بارش‌های سیل‌آسا در روزهای پایانی فروردین‌ماه به‌گونه‌ای بود که طی سه ساعت بارش در مناطق شهداد و گلباف از توابع شهرستان کرمان، حجم زیادی آب به منطقه سرازیر شد.

در همین رابطه استاندار کرمان در ستاد مدیریت بحران استان ضمن تأکید بر تعیین تکلیف جاده آسیب‌دیده از سیل شهداد گفت: گزارش خسارت‌های سال قبل و منابع مالی و اعتبارات هزینه شده هر دستگاه برای جبران و پیشگیری به تفکیک ملی و استانی تا نشست بعدی ستاد باید مشخص شود.

محمدجواد فدایی با انتقاد از اینکه مسیر ۲۲ کیلومتری از جاده «شهداد -نهبندان» که از فروردین سال گذشته براثر سیل از بین رفته، هنوز مرمت نشده؛ گفت: بیش از یک سال از موضوع گذشته و تازه دستگاه‌ها می‌خواهند مطالعه کنند؟!

وی تأکید کرد: این مسئله بارها بین راهداری و راه و شهرسازی جابه‌جاشده است باید تکلیف این مسیر هر چه سریع‌تر مشخص شود.

حمله ملخ‌ها

حمله ملخ‌ها به مزارع کشاورزی نیز یکی از دیگر از بلایای طبعی است که از سال گذشته تاکنون این استان را با خود درگیر کرده است.

در همین راستا استاندار کرمان بابیان اینکه باید با جدیت با این موضوع مقابله کنیم؛ افزود: باوجود امکانات کم اما ۱۵۰ هزار کیلومتر در جازموزیان،۰ ۱۲ هکتار در ریگان و ۴۰ هکتار در«ارزوئیه» برای مقابله با آفت ملخ سم‌پاشی شده و برای ادامه کار نیز باید خودرو موردنیاز تأمین شود.

وی اظهار داشت: این نیاز خودرویی را می‌توان یا استفاده از خودروهای مستهلک قبل از خروج آن‌ها از سیستم یا استفاده از خودروهای فعال یا با استفاده از منابع مالی ادارات و در غیر این صورت بر اساس قرارداد با پیمانکار تأمین کرد.

گردوغبار کرمان را تهدید می‌کند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان نیز با ارائه گزارشی از بروز حوادث طبیعی در سال گذشته گفت: گردوغبار به‌شدت استان ما را مورد تهدید قرار می‌دهد و بیشترین تلفات را سال گذشته در صاعقه با از دست دادن جان هشت نفر داشتیم.

سعیدی بابیان اینکه سال ۹۸ سال پرحادثه‌ای برای استان بود  اظهار داشت: سال گذشته ۱۸ جلسه ستاد استانی و ۴ جلسه منطقه‌ای با مجموع ۲۰۶ مصوبه داشتیم که بیشتر آن انجام شد و ۲۲۹ جلسه با ۱۷۰۶ مصوبه در شهرستان‌ها نیز داشتیم که بیشتر پیشگیرانه و پیگیری بود.

مسیر ۲۲ کیلومتری از جاده «شهداد -نهبندان» که از فروردین سال گذشته براثر سیل از بین رفته، هنوز مرمت نشده و به قول استاندار بیش از یک سال از موضوع گذشته و تازه دستگاه‌ها می‌خواهند مطالعه کنند؟!

وی به امدادرسانی استان کرمان به استان‌های سیل‌زده در اوایل سال گذشته و ارسال صدها تُن اقلام غذایی و معیشتی و... اشاره و جمع آن را بیش از ۳۱ میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: همچنین ۱۴۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین به استان‌ها اعزام کردیم.

تلاش برای سازندگی

 سعیدی استقرار بیمارستان صحرایی سپاه کرمان و نیز استقرار موکب‌های استان برای پخت و توزیع غذای گرم را از دیگر اقدامات استان کرمان در راستای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده کشور خواند و با اشاره به اینکه کرمان به‌عنوان معین شهرستان حمیدیه اهواز انتخاب شد؛ تصریح کرد: دو هزار و ۲۲۲ واحد تعمیر و بیش از ۳۰۰ واحد در حمیدیه ساخته شد.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان نیز ۱۵۰ واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده استان نیز ساخته و ۱۵۰ منزل هم تعمیر شد؛ ادامه داد: بیشترین تهدید استان به ترتیب از حوادث سیل، طوفان، تگرگ، صاعقه، برف و کولاک، سرمازدگی و زلزله است که در سال گذشته درمجموع ۹۶ حادثه در استان به ثبت رسید و ۲۴۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

صاعقه بیشترین آمار قربانی را گرفت

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به بخشی از اقدامات انجام‌شده در هنگام بروز حوادث طبیعی در استان نجات ۱۹۱ نفر گرفتار در سیلاب را یکی از این اقدامات خواند و افزود: گردوغبار به‌شدت استان ما را مورد تهدید قرار می‌دهد و بیشترین تلفات را سال گذشته در صاعقه با از دست دادن جان هشت نفر داشتیم و دو نفر هم براثر سیل و دو نفر دیگر هم براثر ریزش آوار جان خود را از دست دادند.

وی به وقوع صدها زمین‌لرزه طی یک سال گذشته در استان در مقیاس های متفاوت خبر داد و گفت: ۱۱ زمین لرزه با شدت بین ۴ تا ۵ ریشتر و ۱۰۷ زمین لرزه بین ۳ تا ۴ ریشتر سال گذشته در استان اتفاق افتاد.

سعیدی اختصاص ۵۷۳ میلیارد تومان در قالب تسهیلات، بلاعوض و آغاز ۱۱۸ پروژه پیشگیرانه، ۱۲ هزار مسکن روستایی و ۵ هزار مسکن محرومین از سال گذشته را بخشی از موارد قابل ذکر عنوان کرد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کرمان حمله ملخ ها بلایای طبیعی میلیارد تومان سال گذشته استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۰۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید ۳۸۱ هزار و ۳۶ نفر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، عطا حسن پور با اشاره به اینکه از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۶ فروردین امسال ۳۸۱ هزار و ۳۶ نفر از موزه‌ها، جاذبه‌های تاریخی، مذهبی، دست ساز، طبیعی و تفریحی لرستان بازدید کرده‌اند، گفت: از این تعداد، بازدید ۶۹ هزار و ۵۲۳ نفر از جاذبه‌های تاریخی و ۱۸۸ هزار و ۸۳۷ نفر از جاذبه‌های طبیعی بوده است.

وی اظهارداشت: در ایام نوروز امسال همچنین ۵۳ هزار و ۷۸۳ نفر از ۷ موزه استان بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان به کاهش گردشگران امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: کاهش حضور گردشگران به علت وضعیت جوی استان و بارش‌های مداوم رحمت الهی در شهر‌های مختلف و همچنین همزمانی بهار طبیعت و ماه مبارک رمضان بوده است.

لرستان با داشتن جاذبه‌های های فراوان تاریخی، تفریحی و طبیعی همه ساله به ویژه در ایام نوروز میزبان گردشگران و مسافران بسیاری از اقصی نقاط ایران و خارج از کشور است.

دیگر خبرها

  • برخورد قاطعانه با متصرفین اراضی ملی در جنوب کرمان
  • سیل ۱۳۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های عشایری الیگودرز خسارت زد
  • مهارآتش سوزی عرصه های منابع طبیعی در راین کرمان
  • آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین
  • بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین در آتش سوخت
  • انجام بیش از ۲۴۰۰ عملیات توسط سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در نوروز ۱۴۰۳
  • بازدید ۳۸۱ هزار و ۳۶ نفر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی لرستان
  • سرمازدگی در کمین محصولات کشاورزی کرمان
  • خسارت‌های سیل شب گذشته به روستایی بخش پادنا شهرستان سمیرم + فیلم
  • سلفی با بحران!