Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- خبرگزاری تسنیم آخرین اخبار استان سیستان و بلوچستان را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، در بسته خبری پیش‌ِرو بخشی از اخبار گوشه و کنار استان سیستان و بلوچستان گردآوری شده و در اختیار خوانندگان و مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبارزه با ملخ صحرایی در 139 هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان

غلام حیدر زورقی اظهار داشت: با ورود موج سوم ملخ صحرایی به سیستان و بلوچستان، تاکنون 139 هزار و 120 هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با این آفت از پنجم آبان ماه سال گذشته با توجه به گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی(فائو) مبنی بر هجوم موج سوم دسته‌های ملخ در استان سیستان و بلوچستان آغاز شده است، افزود: ملخ یکی از مهمترین آفات عمومی است که در صورت عدم کنترل آفت خسارت جبران‌ناپذیری به محصولات زراعی و باغی وارد می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کماکان کار مبارزه با ملخ‌های صحرایی مهاجر در 15 شهرستان این استان ادامه دارد، بیان داشت: 92 هزار و 402 هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان علیه ملخ پوره و 46 هزار و 718 هکتار علیه ملخ بالدار بوده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ خسارتی به واسطه ملخ‌های صحرایی به بخش کشاورزی استان سیستان و بلوچستان وارد نشده است. تصریح کرد: از کشاورزان خواهشمندیم در صورت مشاهده این آفت مراتب را بلافاصله به نزدیک ترین مرکز جهاد کشاورزی اطلاع‌رسانی کنند.

سیر صعودی ابتلا به کرونا در جنوب سیستان و بلوچستان / ظرفیت تخت‌های بستری اختصاصی کرونا تکمیل شدمجوز صادرات 400 تن مرغ زنده از مرزهای سیستان و بلوچستان صادر شدانهدام باند حرفه‌ای قاچاق مواد مخدر در سیستان و بلوچستان / 1.5 تن تریاک کشف شد

156 هزار تن محصولات جالیزی در سیستان برداشت می‌شود

غلام حیدر زورقی اظهار داشت: برداشت محصولات جالیزی از سطح 7 هزار هکتار از مزارع منطقه سیستان آغاز شده و پیش بینی می‌شود امسال 156 هزار تن محصول به ارزش بیش از یک هزار و 560 هزار میلیارد ریال تولید و روانه بازار مصرف شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: در سال جاری سه هزار و 500 هکتار از مزارع شمال استان سیستان و بلوچستان زیر کشت خربزه و و سه هزار و 500 هکتار نیز زیر کشت هندوانه رفته که به نسبت پارسال افزایش دو برابری داشته است.

وی با اشاره به اینکه ارقام قندک و سفیدک خربزه و ارقام محلی هندوانه بیشترین سطح زیر کشت این محصولات را تشکیل می‌دهد، ادامه داد: با توجه به کیفیت بالای محصولات جالیزی تولیدی در منطقه سیستان علاوه بر تأمین نیاز شهرستان و استان به سایر استان‌های هم جوار نیز صادر می‌شود.

زورقی با اشاره به اینکه کاشت هندوانه و خربزه در اسفندماه در شمال سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود، تصریح کرد: امسال با ورود آب به منطقه سیستان و رونق کشت محصولات جالیزی برای حدود سه هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک در مراکز درمانی خصوصی سیستان و بلوچستان

رضا عباسی مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ایجاد بستر نسخه‌نویسی الکترونیک در سازمان بیمه سلامت ایران از سال 95 در کرمان بصورت پایلوت انجام شد و با آماده شدن بستر مناسب نرم افزاری در اسفند 97 جهت اجرا در همه استان‌ها در اولین گام بصورت 30 درصد از شهرهای استان شامل داروخانه‌‌ها و مراکز پاراکلینیک و 50 درصد پزشکان در بخش سرپایی خصوصی  اجرایی شده و در این استان در بیش‌ از 6 شهرستان قابل اجراست.

وی گفت: در راستای رویکرد جدید سازمان بیمه سلامت ایران و به منظور ارائه خدمات به بیمه شدگان از طریق بستر الکترونیکی و بر اساس بند ج تبصره 17 قانون بودجه سال 99، بیمه سلامت مکلف به اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی و استحقاق‌سنجی بیمه شدگان در مراکز درمانی هستند.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به کاهش کاربردی حذف دفترچه از ابتدای خردادماه امسال تمامی مراکز درمانی سرپایی طرف قرارداد با بیمه سلامت می‌‌توانند بصورت داوطلبانه برای تمامی بیمه‌شدگان با دریافت شناسه از سامانه در دفاتر بیمه شدگان اعم از دفترچه‌های دارای اعتبار و یا فاقد اعتبار و یا سربرگ مطب شخصی خود خدمت تجویز و شناسه دریافتی را در نسخه تجویزی بیمار درج و بیمار با همان شناسه پزشک می‌توانند جهت دریافت سایر خدمات به داروخانه‌ها و مراکز پاراکلنیک طرف قرارداد در سطح استان مراجعه کنند.

وی با اشاره به حذف دفترچه و انجام نسخه‌نویسی به صورت الکترونیک، بیان کرد: از ابتدای تیرماه سال جاری استفاده از دفترچه‌های بیمه سلامت در تمامی مراکز درمانی سرپایی ممنوع است و پزشکان طرف قرارداد می‌توانند در قالب نسخه نویسی الکترونیک و یا در سربرگ مطب پزشکان و با انجام استحقاق سنجی و دریافت شناسه از سامانه نسبت به تجویز دارو اقدام کنند. به منظور کاهش هزینه‌های چاپ دفترچه صدور دفاتر بیمه و همچنین جلوگیری از اتلاف وقت ایاب و ذهاب حضوری و تسریع و تسهیل در ارائه خدمات می‌طلبد خدمت‌رسانی در بخش سرپایی به بیمه شدگان به صورت الکترونیکی انجام شود.

عباسی اظهار داشت: حذف دفترچه‌های بیمه سلامت باعث کاهش خطاهای بیمه‌ای، مدیریت منابع و همپوشانی بیمه‌ای و نیز موجب دسترسی آسان به اطلاعات بیماری و تسریع در پرداخت مطالبات پزشکان و همچنین رضایتمندی بیمه شدگان می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: یکی از الویت‌های مهم سازمان بیمه سلامت این است که توان کاری خود را کاهش کاربردی و تدریجی حذف دفترچه‌های بیمه سلامت قرار داده و  مصمم است که ارائه خدمات در بخش سرپایی به بیمه شدگان بصورت الکترونیکی انجام گیرد. با استقرار سازمان الکترونیک و دستیابی به اطلاعات it می‌توان تجزیه و تحلیل شفاف تر از اطلاعات و داده‌ها را داشته و منابع را بهتر مدیریت کنیم و خدمات با کیفیت و مطلوب‌تری به بیمه شدگان ارائه دهیم.

عباسی خاطرنشان کرد: در برنامه استحقاق سنجی در 100 درصد از موسسات خصوصی طرف قرارداد از جمله مطب پزشکان، داروخانه‌ها، آزمایشگاه و تصویربرداری و سونوگرافی بصورت کامل عملیاتی می‌شود. اجرای برنامه‌های زیرساخت‌های لازم از مهمترین عوامل استقرار و اجرای بهتر برنامه نسخه‌نویسی الکترونیک است و تمام آموزش‌های لازم جهت جامعه هدف از جمله پزشکان توسط کارشناسان اداره نظارت و ارزشیابی اداره‌کل به صورت مستمر و با برنامه برگزار شده است.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان با اشاره به اتمام تاریخ اعتبار دفاتر بیمه شدگان ساکن روستاها و بیمه سلامت همگانی گفت: روستاییان می‌توانند جهت دریافت دفترچه بیمه رایگان به سایت سازمان بیمه سلامت ایران و یا دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد در استان مراجعه و ثبت نام کنند در صورت عدم تمدید دفاتر بیمه خود از در هیچ یک از مراکز درمانی پذیرفته نخواهد شد. بیمه‌شدگان روستایی و بیمه سلامت با مراجعه به سایت سازمان بیمه سلامت و ثبت‌نام پس از بررسی اموال و دارایی‌های و درآمد متقاضیان توسط وزارت رفاه دهک بندی و سپس به بیمه سلامت اعلام می‌شود و بر اساس دهک‌های اعلام شده فرد نسبت به پرداخت حق بیمه خود اقدام کنند.

عباسی بیان کرد: بر اساس طرح دهک بندی افرادیکه در دهک‌های یک و دو و سه قرار گیرند بصورت رایگان صاحب دفترچه بیمه سلامت خواهند شد و اگر در دهک چهار قرار گیرند 50درصد هزینه حق بیمه دفترچه را پرداخت کنند و اگر در دهک های پنجم به بعد قرار گیرد با پرداخت کامل حق بیمه هزینه‌های درمانی می‌توانند صاحب دفترچه بیمه سلامت شوند. با توجه به اینکه زمان ثبت متقاضیان دفترچه بیمه سلامت جهت مشخص شدن نوع دهک آنان بر حسب مراحل قانونی یک ماه به طول می‌انجامد و در این مدت امکان ارائه خدمات درمانی مقدور نیست، لذا توصیه اکید می‌شود هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام خود جهت دریافت و یا تمدید دفاتر بیمه در سامانه بیمه سلامت اقدام کنند.

انتهای پیام/392/ی

R7843/P/S6,65/CT7 واژه های کاربردی مرتبط سیستان و بلوچستان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان استان سیستان و بلوچستان نسخه نویسی الکترونیک سازمان بیمه سلامت محصولات جالیزی بیمه شدگان مراکز درمانی طرف قرارداد ارائه خدمات دفترچه بیمه دفاتر بیمه ملخ صحرایی حذف دفترچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۰۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۳۳ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان راور

فرماندار راور با اشاره به وجود ۳۳ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در این شهرستان، گفت: برداشت گل محمدی تا اواخر اردیبهشت در راور ادامه دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، رضا عباسی فرماندار راور صبح امروز در جمع خبرنگاران از آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های شهرستان راور، خبر داد و اظهار داشت: برداشت این محصول تا اواخر اردیبهشت‌ماه در مناطق مختلف این شهرستان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر به دلیل کمبود منابع آبی، تغییر الگوی کشت به عنوان راهکار اساسی برای برون رفت از این بحران مطرح شد، گفت: یکی از محصولات مهم در راستای تغییر الگوی کشت و مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی، گل محمدی است.

فرماندار راور با اشاره به اینکه تغییر الگوی کشت و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری، در دستور کار کشاورزان این شهرستان قرار دارد، بیان کرد: در این راستا کشت گل محمدی در سطح شهرستان راور در حال انجام است.

وی سطح زیر کشت گل محمدی شهرستان راور را 33 هکتار عنوان کرد و افزود: از این میزان 24 هکتار آن بارور است که برداشت آن تا اواخر اردیبهشت‌ماه در این شهرستان انجام می‌شود.

عباسی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال از هر هکتار باغ بارور گل محمدی شهرستان راور چیزی در حدود هزار و 500 کیلوگرم گل به صورت غنچه و گلبرگ برداشت شود، گفت: گل‌های برداشت شده جهت تهیه غنچه خشک، گلبرگ خشک و تولید گلاب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • پرورش میگو در ۸ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر/تولید افزایش می‌یابد
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • وجود ۳۳ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان راور
  • برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان
  • مبادلات مرزی بیش ازیک میلیون تن محصولات کشاورزی ازسیستان وبلوچستان
  • برداشت محصولات جالیزی در شهرستان دشتی
  • پیش بینی برداشت بیش از ۲ هزار تن باقلا در ایلام
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد
  • ضرورت مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها
  • بسیج امکانات وآمادگی کامل مدیریت بحران سیستان وبلوچستان