Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@03:11:10 GMT

پویش «هر هفته الف - ب - ایران» به خراسان‌جنوبی رسید

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۰۵۷۰

پویش «هر هفته الف - ب - ایران» به خراسان‌جنوبی رسید

وزیر نیرو شنبه دهم خردادماه به خراسان‌جنوبی سفر می‌کند و طی این سفر سد سیاهو در شهرستان سربیشه افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، هر_هفته_الف_ب_ایران عنوان پویشی است که «رضا اردکانیان» وزیر نیرو برای افتتاح هفتگی طرح‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق در سال گذشته مطرح و اجرا کرده است.

این پویش در سال گذشته اجرا و در ادامه اجرای آن، نخستین هفته از پویش هرهفته_الف_ب_ایران در اوخر ماه فروردین‌ماه ۹۹ آغاز و به گفته وزیر نیرو قرار است ۲۵۰ پروژه با سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی با استفاده از منابع مختلف در طرح ویش الف_ب_ایران اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هفته پنجم پویش هرهفته_الف_ب_ایران خراسان‌جنوبی میزبان وزیر نیرو خواهد بود و در این سفر سد سیاهو سربیشه با ظرفیت ۱۷ میلیون متر مکعب و با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

آبرسانی و تأمین آب پایدار ۱۵ روستا در شهرستان‌های استان از دیگر برنامه‌های اردکانیان به استان خراسان‌جنوبی است و برای آبرسانی به این روستاها، ۲۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی هزینه شده و حدود ۱۰ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند خواهند شد.

همچنین طی این سفر نیروگاه بادی درح با اعتبار یک هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود. این پروژه توسط بخش خصوصی اجرا و زمان اتمام این پروژه سال ۱۴۰۰ اعلام شده است.

انتهای پیام/3403/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر نیرو خراسان جنوبی ایران بیرجند خراسان جنوبی الف ب ایران وزیر نیرو هفته الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۰۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۲۷ پروژه در منطقه ۲ همزمان با یکصد و هفدهمین پویش امید و افتخار

مهدی صالحی با اشاره به پروژ‌های آماده بهره‌برداری در یکصد و هفدهمین پویش امید و افتخار، اظهار کرد: پروژه‌های توسعه منطقه‌ای، محله‌ای و احداثی با هدف رفع مشکلات شهروندان در محلات تعریف و با تلاش شبانه روزی کارکنان و تسهیل خدمت‌رسانی به شهروندان بر اساس نیاز‌ها و ظرفیت‌ها شناسایی شده و در چند بخش فرهنگی، عمرانی، ترافیکی و خدمات شهری طراحی و احداث شده است.

وی رفع مشکلات ترافیکی و ایمن‌سازی معابر را از دیگر طرح‌های اجرایی برشمرد و افزود: ساماندهی ترافیک میدان صنعت، شهید تیموری و میدان کوثر، تعریض بلوار دریا، ایمن‌سازی شبکه بزرگراهی، بهسازی ایستگاه‌های اتوبوس، تقویت ناوگان اتوبوسرانی، مسقف کردن پایانه تاکسیرانی و همچنین اصلاح هندسی در نقاط پرترافیک از جمله طرح‌های ترافیکی آماده بهره‌برداری است.

شهردار منطقه۲ در ادامه به طرح‌های زیست محیطی اشاره کرد و گفت: طرح انتقال پساب شهرک قدس به مخزن بتنی میدان بوعلی در حدود ۵ کیلومتر یکی از مهم‌ترین طرح‌ها است که با هدف استفاده از منابع آب پایدار مانند پساب در آبیاری برخی از عرصه‌های فضای سبز اجرا شد. 

وی با بیان اینکه این طرح در دو فاز اجرا می‌شود، افزود: در فاز نخست طرح، لوله‌گذاری انتقال پساب از تصفیه‌خانه شهرک قدس به مخزن نیایش اجرا و فاز دوم در برنامه‌های سال جاری پیش بینی شده است.

صالحی گفت: به منظور بهبود شبکه معابر شهری و بزرگراهی و همچنین تسهیل در دسترسی تمام شهروندان و همچنین افراد کم توان به امکانات شهری، طرح‌های عمرانی در قالب مناسب‌سازی معابر و بوستان‌ها و همچنین اجرای عملیات روکش آسفالت اجرا شد.

شهردار منطقه ۲ در ادامه از بهره‌برداری تلویزیون شهری در ورودی ساختمان خبر داد و گفت: باهدف بهره‌گیری از ابزار‌های نوین تبلیغاتی و اطلاع رسانی، این تلویزیون در ورودی ساختمان جانمایی شد.

صالحی در ادامه به زیباسازی خیابان ستارخان اشاره کرد و گفت: ساماندهی منظر شهری میدان دریان نو، بهسازی زمین بازی بوستان‌ها و پایدارسازی بوستان پرواز از دیگر پروژه‌های اجرایی است.

شهردار منطقه ۲ تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی را از دیگر اولویت‌های منطقه برشمرد و گفت: احداث سوله ورزشی پونک و مجموعه ورزشی پردیسان، بازپیرایی زمین‌های ورزشی، راه‌اندازی مراکز کارآفرینی، پویاشهر، حسینیه بوستان پرواز، خانه مادر و کودک و همچنین خانه خلاقیت کودکان اوتیسم بخشی از این پروژه‌ها است.

منبع: شهر

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • هوا تا ۲ روز دیگر آرام است
  • شرایط جوی نسبتا پایدار و یکنواخت در خراسان جنوبی
  • افتتاح ۲۷ پروژه در منطقه ۲ همزمان با یکصد و هفدهمین پویش امید و افتخار
  • ایجاد چهار هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۴۲۳۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • رژه اقتدار نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی در روز ارتش
  • امدادرسانی آماده باش ۴۰ تیم هلال احمر در خراسان جنوبی
  • نمایش توان و دستاورد‌های نیرو‌های مسلح در رژه روز ارتش
  • بارش‌های رگباری نیمه جنوبی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • برگزاری رژه نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی