Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با انتشار پیامی در گذشت مولوی قیام الدین کشّاف عضو فقید مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و رییس شورای سراسری علمای افغانستان را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از  مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

رحلت دانشمند بزرگوار، مرحوم آقای مولوی قیام‌الدین کشّاف(رحمه الله علیه)، عضو فقید مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و رییس شورای سراسری علمای افغانستان، موجب تأثر و تألم خاطر اینجانب و خصوصاً مردم شریف افغانستان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شخصیت تقریبی و وارسته، عمر با برکت خود را وقف ترویج معارف اسلامی کرد و در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی، خدمات ارزنده‌ای را به جهان اسلام ارائه نمود. ریاست آن مرحوم بر شورای سراسری علمای افغانستان، منشأ اثرات مثبتی بود و ترویج روحیه وحدت و همدلی در بین علاقه مندان ایشان را در پی داشت.

مجاهدت های مرحوم کشّاف، در گسترش و ترویج وحدت و اخوت مسلمین و تحقق عملی احکام اسلام در عرصه اجتماع، از سوی حق تعالی مأجور است و  بدون تردید شاگردان و پیروان مکتب آن عالم خدوم، راه درخشان او را ادامه خواهند داد.

اینجانب ضایعه فقدان آن عالم بزرگوار را به مدارس علمیه دینی، مردم متدین کشور دوست و برادر افغانستان، شاگردان و علاقه‌مندان به ویژه بیت مکرم و سایر بازماندگان آن فقید سعید تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان، علو درجات و همجواری با رسول گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) را مسألت دارم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دبيركل مجمع تقريب مذاهب مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۰۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسمی به مناسبت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی برگزار می‌شود

به گزارش جماران؛ مجمع روحانیون مبارز در بیانیه ای اعلام کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

العلماء باقون ما بقی الدهر

چهل روز از رحلت عالم وارسته و استاد فرزانه، عضو برجسته مجمع روحانیون مبارز مرحوم آیت الله حاج سید محمد موسوی بجنوردی میگذرد و جامعه علمی و انقلابی کشور یکی از ذخایر ارزشمند خود را که میراث دار بیت فقاهت و سیادت مرحوم آیت الله العظمی سید حسن بجنوردی و از نوادگان مرجع بزرگ جهان تشیع آیت الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی بود را از دست داد. 

او از زمره یاران، همراهان و شاگردان برجسته حضرت امام خمینی و از خدمتگذاران صدیق انقلاب اسلامی و مردم بود.

گرچه جبران ضایعه فقدان آن روحانی عالیقدر میسر نیست اما آثار علمی و پژوهشی فراوان  به یادگار مانده و جمع پر شمار شاگردان فاضل و تربیت یافته ایشان در محیط حوزه و دانشگاه ادامه حیات علمی و معنوی آن استاد نامور را میسر میسازد و همچنان نام و یاد و میراث گرانسنگش گرما بخش محافل علمی و فرهنگی خواهد بود.

مجمع روحانیون مبارز یکبار دیگر این مصیبت بزرگ را به خاندان سرافراز بجنوردی و بیت رفیع حضرت امام خمینی خصوصا داماد گران قدرشان  آیت الله سید حسن خمینی تسلیت می‌گوید و علو درجات و حشر با حضرت امیر المومنین علیه السلام را برای آن فقید سعید از خداوند مسئلت دارد و از محضر روحانیون و اساتید معظم و دوستان و شاگردان محترم آن استاد عالیقدر دعوت میشود تا در مراسم بزرگداشتی که از سوی برادر ارجمندشان جناب آقای دکتر سید کاظم بجنوردی برگزار میگردد شرکت فرمایند. 

 مجمع روحانیون مبارز  - هشتم فروردین ۱۴۰۳

* زمان: ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ مصادف با ۲۵ رمضان ساعت ۱۶:۳۰ به صرف افطار

*مکان: نیاوران_ کاشانک نرسیده سه راه آجودانیه شماره  ۲۱۰_ مرکز  دائره‌المعارف  بزرگ اسلامی تالار رسول اکرم (ص)

دیگر خبرها

  • پیام های تسلیت در پی درگذشت زهرا شجاعی
  • پیام تسلیت سید مهدی شجاعی برای درگذشت معاون امور زنان و خانواده در دولت اصلاحات
  • پیام تسلیت استاندار ایلام در پی درگذشت مادر ۲ شهید والامقام
  • پیام تسلیت نماینده ولی‌فقیه آذربایجان شرقی در پی درگذشت مادر شهیدان خانمحمدی
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان نامدار زیر سقف الار مجلل | تصویر
  • مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی برگزار می‌شود
  • مراسمی به مناسبت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی برگزار می‌شود
  • خاتمی برای درگذشت زهرا شجاعی پیام فرستاد
  • دبیرکل و اعضای جدید شورای مرکزی حزب مستقل و اعتدال ایران انتخاب شدند
  • اعضای جدید شورای مرکزی حزب مستقل و اعتدال ایران انتخاب شدند