Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعتراض‌ها علیه نژادپرستی در امریکا در شبکه های اجتماعیعراق  به طور گسترده ای بازتاب داشته و برخی از عراقی ها از دولت خود  خواسته اند که همان گونه که واشنگتن با اعتراضات در عراق برخورد می کرد به همین ترتیب با اعتراضات جاری در آمریکا برخورد کند.

برخی از کاربران گفته اند که حداقل سفارتخانه عراق در واشنگتن همانند سفارتخانه آمریکا در بغداد که با اعلام همبستگی با اعتراضات بیانیه صادر می کرد، همین سیاست را اینک نسبت به اعتراضات در آمریکا به اجرا بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانم « Lnoora hamed» یکی از کاربران عراقی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته است: «چرا برای آنها (دخالت در امور داخلی عراق) حلال است اما بر ما (دخالت در امور داخلی آنها) حرام است.»

وی گفته است: «انتظار می رود همان طور که سفارتخانه آمریکا در بغداد، در قبال اعتراضات عراق بیانیه همبستگی با معترضین صادر می کرد، سفارتخانه عراق در واشنگتن نیز همین کار را متقابلا انجام دهد.»

برخی از کاربران عراقی نیز خشونت های و رفتارهای غیر اخلاقی توام با اعتراضات نژادپرستی در آمریکا را با اعتراضات پنچ ماهه اخیر در عراق (اکتبر ۲۰۱۹ تا فوریه ۲۰۲۰) مقایسه کرده اند.

«رامی» کاربر عراقی با انتشار ویدئوهایی از سرقت گسترده در یکی از فروشگاه های بزرگ در ایالت «مینه سوتا» آمریکا به نام «تارگیت» نوشته است: «هر بار که اعتراضات در آمریکا اتفاق می افتد شاهد سرقت، تاراج و آدم ربایی هستیم، این نشانه وحشی گری ملت های غربی است و نشان می دهد که فقط به قدرت قانون، امور در این کشورها تحت کنترل است.»

 وی در عین حال از اعتراضات پنج ماهه در عراق تقدیر کرده و افزوده است که «معترضین (مسالمت آمیز) در عراق، فرهنگ مترقی ملت ما را به اثبات رساندند.»

«مالک حبیب» دیگر کاربر عراقی نوشته است: «اعتراضات خشمگین در نتیجه مرگ ناشی از خفگی «جورج فلویید» آفریقایی الاصل تبعه آمریکا به دست نیروهای پلیس این کشور در شهر «مینیاپولیس» (ایالت مینه سوتا) آغاز شده است.»

وی ادامه داده است: «آنچه در این حوادث آمریکا اهمیت دارد اینکه برخی اعراب می خواهند هر طور شده تو را قانع کنند که آمریکا بهتر از کشورهای ما (مسلمانان) است در حالی که آمریکا تاریخی غیر قابل فراموشی از خشونت و خونریزی دارد.»

کاربر و فعال اجتماعی «Iraqi» نیز با انتشار مجدد ویدئو کشته شدن مرد آفریقایی الاصل تبعه آمریکا به دست پلیس در شهر مینیا پولیس در صفحه خود نوشته است: «پلیس آمریکا مرد سیاه پوست را براثر خفگی به قتل می رساند و او صدا می زند «نمی توانم نفس بکشد.»

این کاربر در ادامه نوشته است: «این تصور دمکراسی در آمریکا است.»

شعار «نمی توانم نفس بکشم» مرد سپاه پوست مقتول آمریکایی به یکی از شعارهای مهم در اعتراضات جاری آمریکا تبدیل شده که تصاویر مختلفی از این شعار در جریان اعتراضات، در سطح رسانه ها و شبکه های اجتماعی عراق نیز به طور گسترده ای انتشار یافته و مورد توجه قرار گرفته است.

 از طرفی کاربر دیگری به نام «اخو مزعل احمد» از اهالی بصره به برخی از رسانه های عربی که با آب و تاب اخبار و حوادث اعتراضات عراق را لحظه به لحظه پوشش می دانند اما در قبال اعتراضات آمریکا، اینک سکوت کرده اند، به شدت انتقاد کرده است.

وی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته است: «هیچ شبکه تلویزیونی (عربی) به آنچه در آمریکا از اعتراضات، آتش سوزی، سرقت و تاراج اتفاق می افتد، اهتمام نداده اند در حالی که پلیس این کشور، در برابر انظار عمومی و دوربین ها یک شهروند آمریکایی را به قتل رساند.»

این کاربر عراقی به طور مشخص از شبکه تلویزیونی «الشرقیه» مورد حمایت سعودی ها در کشورش که به فتنه انگیزی مشهور است، یاد کرده و افزوده است: «در ایام اعتراضات چند ماهه اخیر عراق، تلویزیون الشرقیه خبر می داد «میدان خلانی (در مرکز بغداد) به دست تظاهرکنندگان افتاده و صدها نفرت شهید یا زخمی شده اند!»

«زهرا کاظم الصدر» کاربر و فعال اجتماعی دیگر عراقی نیز به سیاست برخی از شبکه های اجتماعی در لاپوشانی اعتراضات آمریکا ایراد گرفته و نوشته است: «شبکه فیسبوک تصویر قتل مرد سیاه پوست آمریکایی را به دست پلیس این کشور، از شبکه خود حذف می کند.»

این درحالیست که فیسبوک در طول اعتراضات خیابانی عراق تصاویر دلخراش و بعضا فتوشاپی از کشته های این اعتراضات را به طور گسترده پخش می کرد بدون اینکه این تصاویر را به دلیل صحنه های دل آزاری که داشت، بلوکه کند.

برخی از رسانه های عراق نیز به طور گسترده ای به این دور جدید از اعتراضات نژادپرستی که در دوره دولت «دونالد ترامپ» هر از چندی در آمریکا بین دو نژاد سیاه و سفید شکل می گیرد، اهتمام داده اند.

برخی از شبکه های تلویزیونی در این راستا میزگردهایی برگزار کرده و آینده این اعتراضات را در سایه پاره ای مطالبات در آمریکا برای جدایی طلبی برخی ایالت ها و همچنین تاثیر آن بر انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا مورد بحث و بررسی قرار داده اند.

برچسب‌ها واشنگتن ایالات متحده آمریکا عراق پروندهٔ خبری آمریکا ۲۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واشنگتن ایالات متحده آمریکا عراق واشنگتن ایالات متحده آمریکا عراق طور گسترده رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۱۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اصفهان نوعی فرافکنی آمریکا بود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ،برنامه  سلام خبرنگار امروز صبح ۳۱ فروردین با موضوع نگاهی به اتفاقات چند ساعت اخیر  با کارشناسی فواد ایزدی استاد دانشگاه پخش شد مشروح این برنامه را می خوانید: 
مجری: نگاهی به اتفاقات چند ساعت اخیر داشته باشیم تحلیل تان چیست و آن چه که رسانه‌های خارجی سعی کردند فضاسازی داشته باشند نسبت به آن چه درباره اصفهان شنیده شده و گفته شده است؟
آقای دکتر فواد ایزدی استاد دانشگاه و کارشناس مسایل بین الملل: یک جنگ ترکیبی است که کشور با آن مواجه است جنگ‌های ترکیبی همان طور که در فرمایشات مقام معظم رهبری بود یک بخش رسانه‌ای و عملیات روانی دارد که این بخش رسانه‌ای و عملیات روانی از همان دقایق اول حمله ایران به رژیم صهیونیستی در (مجری: عملیات تنبیهی وعده صادق) وعده صادق که انجام شد این عملیات روانی شروع شده اتفاقی هم که امروز صبح افتاده در ادامه همان عملیات روانی است و خبرنگارتان در اصفهان بود. خبری خاص در آن جا نیست. 


سوال: در تصویر شبکه خبر زنده هم داریم زندگی در جریان است. 
ایزدی: مردم از دعای ندبه در حال برگشتند. حالت طبیعی است و مردم در حال حرکتند. خبر‌هایی که شما گزارش دادید این است که در اصفهان چند تا ریزپرنده بودند که هدف قرار گرفتند و صدایی که شنیده شده برای همان بوده و از این جهت بزرگ نمایی اتفاقی که نیفتاده یک سبکی است که طرف مقابل دارد بزرگ نمایی کاری که خودشان می‌کنند و کوچک نمایی که جمهوری اسلامی می‌کند. خیلی جالب است شبکه‌های خارجی را رصد می‌کردم وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ویدئویی ازش منتشر شده شبکه‌های بین المللی را نگاه کنید این ویدئو را مرتب پخش می‌کنند که آن پایگاه هوایی که هدف قرار گرفته در رژیم صهیونیستی به شدت صدمه دیده است منتهی ادعایشان چه بود ادعایش رسمی شان چه بود این بود که اتفاق خاصی نیفتاده و آن عملیات روانی هم سند داریم که اتفاق خاصی در کشورمان نیفتاده و از این جهت مردم می‌توانند بروند به دعای ندبه شان برسند مشکل خاصی نیست. 

 

سوال: امروز قرار است در سراسر کشور تظاهرات مردمی را بعد از نمازجمعه داشته باشیم هم در حمایت از عملیات وعده صادق و هم تداوم محکومیت جنایت صهیونیست‌ها در غزه، چه ارتباطی بین این تظاهرات و این اتفاقی که فضاسازی رسانه‌ای که اشاره کردید می‌توانیم ببینیم؟ 
ایزدی: تظاهراتی که امروز برگزار می‌شود تصاویرش در همه جای دنیا پخش می‌شود دو دو هفته است که ایران خبر اول دنیاست و مسایلی که مرتب بوده. 


سوال: از روز قدس آن جمعه بگیریم تا این عملیات.
ایزدی: روز قدس جای خودش را داشت این هدف گیری کنسولگری ایران در دمشق اتفاق مهمی است و پوشش خبری گرفت زمانی که ایران پاسخ داد عملیات وعده صادق نصف شب بود در آن ۲۴ ساعت ۸ تا مصاحبه بین المللی داشتم حالت به شدت اخبار بین المللی مسایل را پیگیری می‌کند این تصاویر هم دیده می‌شود یکی از دلایل هجمه خبری و عملیات روانی این ساعت می‌تواند تحت تاثیر قراردادن این تظاهرات باشد منتهی یک مشکلی این جا وجود دارد مشکل این است که مردم ایران زمانی که چنین عملیات روانی را می‌شنوند اتفاقا بیشتر تظاهرات می‌روند یعنی برخلاف صهیونیست‌ها که آژیری می‌شنوند همه در پناهگاه‌ها فرار می‌کنند و واقعا توانمندی مقابله با هیچ چیز را ندارند مردم ایران برعکسند این روحیه مقاومت در کشور وجود دارد سابقه هشت سال جنگ تحمیلی را مردم دارند و از این جهت عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد یعنی عملیات روانی کردند شاید تحت تاثیر بدهند تظاهرات امروز را و در عمل شما خواهید دید که نه تنها تظاهرات تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد جمعیت هم بیشتر می‌شود و بعد پوشش خبری بین المللی هم بیشتر می‌شود، چون اتفاقی افتاده دیگه این عملیات روانی که طراحی کرده بودند اگر امروز نبود شاید پوشش خبری بعدازظهر هم اتفاق نمی‌افتاد از این جهت به نظرم مسیر مسیر صحیحی است که کشور دارد می‌رود و هوشمندی مردم ایران به نظرم قابل تحصین است.


سوال: به فضاسازی رسانه‌ای صهیونیست‌ها اشاره کردید از آن طرف ممنوعیت‌هایی که ایجاد کردند هم در این چند روز دیدیم از جمله این که به خبرنگاران رسانه‌ها اجازه ندادند که به پایگاه‌هایی که در این چند روز ازشان نام برده می‌شود بروند و تهیه گزارش داشته باشند هم یک فضاسازی علنی جمهوری اسلامی ایران دارند هم یک ممنوعیت رسانه‌ای برای خودشان ایجاد کردند.
ایزدی: اظهارات وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به نظرم کافی است وزیر امنیت داخلی است پرونده این داستان‌ها دست ایشان است ویدئویی هم که لو رفته به هر حال لو رفته کاملا مشخص است که تاثیرگذار بوده حمله و مخرب بوده حمله و در این چند روزی که از عملیات وعده صادق گذشته روی خط خبر‌ها دیدید که طرف می‌خواهد کوچک نمایی کند حمله را و موفق هم نبودند یعنی کسی در دنیا این را باور نکرده است رسانه‌ها از ما می‌پرسیدند که نظرتان در مورد این عدد ۹۹ درصد چیست جواب مان خیلی ساده بود گفتیم سخنگوی رژیم صهیونیستی که این عدد را داده همان آدمی است که می‌گوید ما در اسراییل اخلاقی‌ترین ارتش دنیا را داریم و روزانه صد تا میانگین زن و کودک این‌ها شهید می‌کنند همزمان که صد کودک و زن شهید می‌کنند می‌گویند که اخلاقی‌ترین ارتش دنیا را داریم از این جهت هیچ کس این‌ها را در دنیا جدی نمی‌گیرد حرف شان را جدی نمی‌گیرد، چون عملکردشان را در عمل می‌بینند. 


سوال: یک موضوع دیگری که مطرح شده برخی رسانه‌های خارجی از جمله سی ان ان به نقل از مقامات امریکایی این موضوع را مطرح کردند در کنار فضاسازی که شما تحلیل کردید امریکایی‌ها اعلام می‌کنند که رژیم صهیونیستی در جمهوری اسلامی در داخل خاک ایران عملیات انجام شده و آن چه که به عنوان اتفاقاتی که در اصفهان مطرح شد به عنوان عملیات رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی مطرح می‌کند آیا واقعا باید بگوییم یک عملیات اتفاق افتاده است؟
ایزدی: امریکایی‌ها از ابتدا از همان ۷ اکتبر میدان دار صحنه اند و ارتباط کاملا نزدیک است هماهنگی کاملا نزدیک است هم در حوزه نظامی هم در حوزه عملیات روانی در حوزه تبلیغاتی دیشب در شورای امنیت سازمان ملل امریکا کشوری بود که وتو کرد عضویت فلسطین را، همه کشور‌های دنیا ۱۲ کشور رای مثبت دادند انگلیس خبیث و سوییسی که باید برود پنیر درست معمولا در حوزه پنیر توانمندی دارند این‌ها رای ممتنع دادند جرات نکردند رای منفی بدهند حتی انگلیس که خباثتش مشخص است، امریکا وتو کرد در مقابل همه دنیا به این سبک مقابل افکارعمومی دنیا می‌ایستد می‌دانید زمانی که عملیات وعده صادق انجام شد هر کسی که متاثر شده بود از تصاویری که از غزه می‌آید خوشحال شد همه جای دنیا خوشحال شدند فقط ایرانی‌ها نبودند فقط مسلمانان نبودند همه جای دنیا چرا، چون هر عکسی تصاویر را می‌دید ناراحت بود هفت ماه است خیلی‌ها دارند خون گریه می‌کنند و متوجه شدند یک کشوری که می‌تواند در مقابل رژیم صهیونیستی بایستد و پاسخ شدید بدهد از این جهت این وضعیتی است که امریکا دارد کاملا هماهنگ است در حوزه دیپلماتیک در حوزه سیاسی در حوزه امنیت روانی و این‌ها طراحی شده است به نظرم این عددی که دادند ۹۹ درصد موشک‌ها به نتیجه نرسیده این عدد را قبل این که عملیات ایران شروع شود، چون به هر حال می‌دانستند ایران عملیاتی را خواهد کرد این عدد را قبلش طراحی کرده بودند و خیلی نباید توجه کرد به حرف آدم‌هایی که روزانه ده‌ها نفر صد‌ها نفر را می‌کشد. 


سوال: آن ترکیبی که در ابتدای صحبت هایتان بیان و اشاره کردید و فضاسازی که صهیونیست‌ها دنبال می‌کنند این اقدام امریکا را می‌توانیم از این منظر ببینیم که برای سرپوش گذاشتن برای اقدامی که در شورای امنیت داشته و وتویی که داشته تلاش می‌کند که اذعان عمومی دنیا را از آن اتفاق دور بکند.

ایزدی: شک نکنید. وزیرخارجه جمهوری اسلامی امروز در نیویورک حضور دارد می‌دانید زمانی که وزیر کشوری در مجمع شورای امنیت سازمان ملل حضور پیدا می‌کند سطح کار خیلی بالاتر می‌رود از این جهت یک فشار رسانه‌ای گسترده‌ای از دیشب روی امریکا وجود دارد و هم به خاطر عملیات وعده صادق و هم به خاطر وتویی که دیشب امریکا انجام داده بود نیاز داشتند یک عملیات روانی انجام بدهند و اصفهان مان صحیح و سالم است عملیات روانی آن‌ها هم شکست خورده و شکست خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • آمریکا به دنبال ترمیم چهره کتک‌خورده اسرائیل در جریان عملیات «وعده صادق» است
  • عملیات اصفهان نوعی فرافکنی آمریکا بود
  • روایتی از حضور رسانه‌ها و موفقیتی که در برابر رژیم غاصب رقم خورد
  • روایتی از حضور رسانه‌ها و موفقیتی که در برابر رژیم غاصب رقم زد
  • بایدن: اسرائیل و اوکراین برای دفاع از خودشان به ما وابسته‌اند
  • مدودف: آمریکا در اعتراضات گرجستان دست دارد
  • کاردار ایران در مصاحبه با گاردین: تله جنگ اسرائیل برای غرب
  • رسانه روس: حمله ایران بسیار موفق‌تر از آن چیزی بود که به نظر می‌رسد
  • (تصاویر) از اهتزاز پرچم حزب‌الله تا آتش زدن پرچم آمریکا در قلب ایالات متحده
  • فیلم| کلافگی مردم از تبلیغات در سریال‌های شبکه نمایش خانگی