Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست شورای برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده برگزار شد، از کسب رتبه سوم کشور در انتصاب مدیران زن یاد کرد و اظهارداشت: با توجه به مصوبه دولت مبنی بر اختصاص 30 درصد از پست های میانی و عالی به بانوان، هم اکنون بیش از 21 از درصد از این امر محقق گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به انتصاب مدیران زن برای مهمترین دستگاه‌های اجرایی استان از جمله آموزش و پرورش، بهزیستی و آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: ۴۷ نفر از اعضای شورای شهر و روستای استان و همچنین یک نفر از نمایندگان سابق استان در مجلس شورای اسلامی گذشته از زنان بودند.

عباسی اضافه کرد: هم اکنون ۱۸هزار و ۱۸۲نفر از بانوان استان سرپرست خانوار و بدسرپرست هستند که باید برای رفع مشکل این قشر برنامه‌ریزی در حوزه اشتغال، رفع مشکلات مالی انجام داد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به پراکندگی جمعیت استان و همچنین کشاورزی بودن شغل مردم و عشایرنشین بودن بخشی از مردم، توجه به جایگاه اشتغال زنان به خصوص زنان روستایی یک ضرورت است.

پریسا جلیل پور مدیرکل امور بانوان و خانواده چهارمحال و بحتیاری نیز با اشاره به اینکه حدود نیمی از جمعیت استان را زنان تشکیل می‌دهد، افزود: تدوین سند ارتقا زنان و خانواده با هدف شناسایی وضعیت زنان و خانواده و ارزیابی برای رفع کاستی و مشکلات تهیه شده است.

او افزود: با تصویب این سند تمام دستگاه‌های اجرایی استان موظف به استفاده و اجرای این سند در راستای ارتقاء شاخص زنان و خانواده هستند.

جلیل پور به بررسی آسیب‌های حوزه زنان در بخش‌های مختلف تاکید کرد و گفت: برای اجرای این طرح نقشه راه، ترسیم شده است.

او بروز رسانی سند و همچنین بررسی آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان و خانواده را یادآور شد و گفت:برای اجرای این طرح تخصیص اعتبار ملی نیاز است.

جلیل پور با اشاره به آمار زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست در استان، گفت: توانمندسازی، ایجاد اشتغال و تامین معیشت خانواده برای این قشر ضروری است.

او گفت: هم اکنون طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در دست اجراست و باید برای رفع مشکل درمان و سلامت این قشر زمینه برای استفاده از بیمه تکمیلی با شرکت‌های بیمه انجام شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده چهارمحال و بختیاری از تشکیل بانک اطلاعاتی از بانوان سرپرست خانوار، زنان کارآفرین و اعضای شورای شهر استان خبر داد و گفت: از سال ۹۷ تاکنون ۶۲ کارگاه آموزشی اشتغال زنان روستایی، کارگاه آموزشی کودک و فضای مجازی در استان تشکیل شده است.

او به اجرای ۱۵ تفاهمنامه و طرح برای ارتقاء جایگاه زنان و خانواده در سالجاری اشاره کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سند ارتقاء زنان و خانواده استان آیینه پبش رو برای ارتقاء جایگاه زنان است.

علی شهریارپور افزود: با استفاده از این سند می‌توان از ظرفیت جامعه زنان استفاده کرد.

او به قابلیت‌ها و ظرفیت زنان در تمام بخش‌ها تاکید کرد و گفت: زنان در سال‌های گذشته در بخش‌های مختلف از جمله علمی، پژوهشی، کاربردی، فناوری نوین و اصلاح و گسترش نظام آموزشی فعالیت داشتند.

به گفته شهریارپور، ۴۱ درصد کارمندان استان را زنان تشکیل می‌دهند.

او به فعالیت زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی و انتظامی اشاره کرد و گفت: نقش زنان در این عرصه‌ها در چندسال گذشته بارز بوده است.

انتهای پیام/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امور زنان و خانواده اشتغال بانوان پست های مدیریتی شورای برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری زنان و خانواده سرپرست خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۱۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلداجی سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل هواشناسی استان گفت: همچنین ایل بیگی و مالخلیفه با دما ۱۸ درجه گرمترین نقطه استان چهارمحال و بختیاری ثبت شد.
چراغپور افزود: بارش‌های رگباری از عصر امروز در استان آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • فرهنگسازی و ترویج کتابخوانی میان کودکان ضروری است
  • تجهیز بیش از هزار کلاس درس به کتابخانه در مناطق محروم کشور
  • بلداجی سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • شهرکرد سردترین مرکزاستان کشور
  • قضاوت داور چهارمحالی در مسابقات تنیس روی میز کشور
  • نگهداری ۱۰ کودک در شیرخوارگاه امام علی(ع) شهرکرد
  • قضاوت داور چهارمحال و بختیاری در مسابقات تنیس روی میز کشور
  • استاندار قم: تورم سالانه استان قم ۶ درصد کاهش یافت
  • خراسان شمالی رتبه ۲۰ تورم را در کشور دارد
  • انتصاب سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم