Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزیده مقیم کشورهای اسلامی جایزه مصطفی، با اشاره به نتایج آزمایشی بالینی روی بیماران مبتلا به کرونا گفت: تزریق سلول‌های بنیادی مِزانشیمی انسانیِ غیرخودی، به بیماران مبتلا به کرونای شدید با بیماری‌های زمینه‌ای و بستری در آی‌.سی.یو اطمینان‌بخش است و احتمالا سبب بهبود آنها می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد مصطفی، دکتر حسین بهاروند، برگزیده مقیم کشورهای اسلامی جایزه مصطفی در دومین روز از هفتمین نشست برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری استپ (STEP) که به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: این تحقیق در دو بیمارستان مسیح دانشوری و شریعتی، روی ۱۱ بیمار مبتلابه کرونای شدید و بستری در آی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی.یو انجام شد.

وی اهداف این تحقیق را برشمرد و افزود: اهداف این تحقیق، اطمینان بخشی از پیوند موفق سلول‌های بنیادی در این بیماران و هدف دوم، ارزیابی آزمایش‌های تنفسی و بیوشیمیایی بیمار بعد از تزریق بود.

برگزیده مقیم کشورهای اسلامی جایزه مصطفی تصریح کرد: در این تحقیق هر بیمار سه بار تزریق وریدی سلول‌های بنیادی مزانشیمی را دریافت کرد، بعد از تزریق همه بیماران این مداخله پزشکی را تحمل کردند و واکنش آلرژیکی نداشتیم؛ همچنین اشباع اکسیژن در بیماران بالا رفت و کسانیکه زنده ماندند سطح بالاتری از اکسیژن را گزارش دادند.

بهاروند با اشاره به ۱۱ بیمار بررسی شده در این تحقیق خاطرنشان کرد: ۶ بیمار در مجموع بهبود یافتند.وی با بیان محدویت‌های این تحقیق گفت: ما در این روند، گروه کنترل نداشتیم؛ در مرحله بعدیِ انجام تحقیق که اکنون در حال انجام هستیم گروه کنترل داریم تا نتیجه دقیق‌تری به دست آید.

هفتمین نشست استپ امروز با حضور سخنرانانی از 21 کشور جهان با رعایت قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.در این دوره از نشست استپ کارشناسان بیماری‌های عفونی و اساتید دانشگاه و متخصصان همراه با اساتیدی از کشورهای سنگاپور، آلمان، فرانسه، آمریکا، مالزی، هند، ژاپن، پاکستان، کانادا، چین، آذربایجان، بنگلادش، اردن، عمان، ایتالیا، اندونزی، ترکیه، عراق، کره جنوبی، قزاقستان و ایران تجربیات خود را در درمان این بیماری به اطلاع یکدیگر می‌رسانند.

انتهای پیام/4112/

منبع: آنا

کلیدواژه: جایزه مصطفی بهاروند سلول های بنیادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۱۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ حزب لیبرال دموکرات انگلیس در گزارشی اعلام کرد بیمارانی که دچار سکته قلبی در انگلیس می‌شوند باید بیش از ۲۴ ساعت معطل بمانند تا آمبولانس اورژانس سر برسد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، براساس گزارشی که حزب لیبرال دموکرات‌ها امروز منتشر کرد، پارسال در انگلیس، اهداف خدمات آمبولانس، در همه سازمان‌های بهداشت و درمان این کشور، محقق نشد. براساس این گزارش، هدف وزارت بهداشت و درمان انگلیس این است که در موارد حاد، از جمله سکته‌های مغزی یا قلبی، آمبولانس‌ها در مدت ۱۸ دقیقه سر بالین بیمار برسند که تقریب در همه مناطق، پارسال چنین نشد.
در گزارش حزب لیبرال دموکرات‌های انگلیس آمده است مثلا در دو مورد در مناطق وارینگتون (Warrington) و استافوردشایر (Staffordshire) افرادی که خونریزی داشتند، بیش از ۲۵ ساعت منتظر آمبولانس ماندند.
ایندیپندنت نوشت جولیان هارتلی (Julian Hartley)، میدر عامل تامین خدمات در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس می‌گوید با توجه به کمبود نیروی انسانی، کاهش امکانات، همراه با افزایش درخواست ها، دولت انگلیس باید فورا بودجه بهداشت و درمان را افزایش دهد. وی افزوده در حالی که تقاضا برای خدمات بهداشتی و درمانی هیچ گاه تا این اندازه فراوان نبوده است، مدیران بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها تلاش می‌کنند تا تاخیر‌ها را کم کنند.
به نوشته روزنامه ایندیپندنت، ماه گذشته یک شرکت خصوصی که اخیرا در منطقه شرق انگلیس فعالیت می‌کند، برای اعزام آمبولانس، از هر بیمار ۹۹ پوند می‌گیرد. این روزنامه نوشت پارسال ۳۴ هزار بیمار در درون آمبولانس‌ها در بیرون از بیمارستان‌های انگلیس منتظر ماندند تا در اورژانس بیمارستان‌ها پذیرش شوند و آسیب دیدند.
بر اساس گزارش ماه پیش سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس، هفت میلیون بیمار در این کشور در فهرست انتظار آغاز درمان در بیمارستان‌های دولتی انگلیس اند.

دیگر خبرها

  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • کلاهبرداری مرگبار با داروی آلزایمر
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟
  • اتفاقاتی که بعد از زیاده‌روی در مصرف هندوانه در بدن شما می‌افتد
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر