Web Analytics Made Easy - Statcounter

با نزدیک شدن زمان مذاکره عراق و آمریکا، گردان‌های سید الشهداء عراق هشدار داد که حتی یک نظامی آمریکایی نباید در خاک عراق باقی بماند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از سایت بغداد الیوم، ابوآلا الولائی دبیرکل گردان‌های سید الشهداء عراق امروز پنجشنبه در توییتی نوشت: مذاکرات رسمی بین عراق و آمریکا به زودی آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر مذاکره کننده عراقی که خواهان بیرون راندن آمریکایی‌ها است، خون‌ها و فرزندان یتیم و همسران شهداء را به خاطر نیاورد، خائن است.

وی افزود: اگر (مذاکره کننده عراقی) معتقد است که باقی ماندن آمریکا حتی با یک نظامی (در عراق) حق آمریکایی‌هاست، باید گفت که خائن است. اما ما این موضوع را از نزدیک زیرنظر داریم. اگر مذاکره به رفتن و مجازات آن‌ها (آمریکایی‌ها) در راستای تکریم شهدا منتهی شد، فبها، اما اگر نشد و سکوت کردیم، پس ما خائن هستیم.

قرار است مذاکرات آمریکا و عراق نیمه ماه آینده میلادی آغاز شود. این مذاکرات درباره نقش آن از جنبه امنیتی و نظامی بسیار مهم توصیف شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۱۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی درباره موعد خروج نیروهای آمریکایی از عراق

یکی از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق پیش بینی کرد دستورکار خروج نیروهای آمریکایی از عراق بعد از اواسط سال میلادی کنونی اجرا شود.

به گزارش ایسنا، رعد التمیمی، از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق گفت: محور سفر محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق به واشنگتن شامل سه پرونده مهم و اصلی است که مهم‌ترین آن خروج نیروهای آمریکایی از عراق است. توافق ملی در قبال این پرونده وجود دارد.

التمیمی پیش بینی کرد اجرای دستورکار خروج نیروهای آمریکایی از عراق بعد از اواسط سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

وی در مصاحبه با المعلومه گفت: نیروهای آمریکایی حاکمیت ملی عراق را نقض و از کشتار جمعی ساکنان غزه حمایت کردند. آن‌ها تمام امکانات خود را برای حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی به کار گرفتند. واشنگتن خطر مخالفت با خروج خود و پیامدهای داخلی و خارجی آن را درک می‌کند.

پارلمان عراق در سال ۲۰۲۰ مصوبه‌ای را برای خروج نیروهای خارجی از عراق به ویژه نیروهای آمریکایی بعد از جنایت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، نایب رئیس حشد شعبی عراق در حمله آمریکا به فرودگاه بغداد تصویب کرد.

السودانی امروز(شنبه) در رأس هیئتی عراقی به واشنگتن رفت.

نخست‌وزیر عراق جمعه در مقاله‌ای که برای «فارن افرز» نوشت کمیته عالی نظامی مشترک آمریکا و عراق با پایان دادن به مأموریت ائتلاف بین‌المللی بر اساس جدول زمانی موافقت کرده است.

محمد شیاع السودانی دیدار خود با جو بایدن طی سفر به واشنگتن را فرصتی برای ایجاد شراکت جدید و پایدارتر میان آمریکا و عراق خواند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روابط ما با آمریکا به نقطه مهم و حساس رسیده است
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند
  • مذاکرات مهم آمریکا، اسرائیل و مصر درباره عملیات رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۷۲۹ نفر رسید/ درخواست وزیر اسرائیلی برای اشغال نوار غزه
  • مذاکرات مهم آمریکا، اسرائیل و مصر درباره عملیات رفح
  • مذاکرات مصر، رژیم صهیونیستی و آمریکا در مورد عملیات رفح
  • مذاکرات هسته‌ای باید دقیق روایت شود
  • آیا آمریکا و عراق می توانند از روابط نظامی فراتر بروند؟ / جو بایدن باید واقعیت رابطه بغداد و تهران را بپذیرد
  • پیش بینی درباره موعد خروج نیروهای آمریکایی از عراق
  • نخست‌وزیر عراق عازم آمریکا شد
  • مهمترین پرونده‌ها در مذاکرات بایدن و السودانی از زبان مقام آمریکایی