Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز کمالوندی در گفت وگو با ایسنا درباره انتشار برخی گزارش‌ها مبنی بر لغو برخی معافیت‌های هسته‌ای در چارچوب برجام از سوی آمریکا گفت: در حالی که ایران با اقتدار اهداف خود را به ویژه در رابطه با فروش فرآورده های نفتی به ونزوئلا ،حضور مقتدرانه در دریاهای آزاد  جهان و از همه مهمتر پیشرفت های چشمگیر صنعت هسته ای کشور پیش می برد، انتشار اخباری درباره لغو معافیت های هسته ای، تلاش مذبوحانه ای است که آمریکا برای انحراف افکار عمومی داخلی و جهان از شکست های پی در پی خود در برابر ایران انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت که لغو معافیت ها برای همکاری هسته ای طبق برجام در عمل هیچ تاثیری بر روند کار ایران ندارد. البته آمریکا تمایل دارد که اقداماتش در راستای فشار بر ایران تاثیر بگذارد اما در عمل اتفاقی نمی افتد، این اقدامات فقط سر و صدای رسانه ای است نه چیزی بیشتر، آنها به خوبی این واقعیت را می دانند.

کمالوندی درباره همکاری های هسته ای ایران با کشورهای باقی مانده در برجام گفت: سوخت ما در روسیه بدون هیچ مشکلی هر وقت نیاز داشته باشیم به ایران می آید و اگر سوخت موجود تمام شود هم قادریم در آینده خودمان بدون نیاز به کمک هیچ کشوری آن را تولید کنیم.

وی ادامه داد: در رابطه با بازطراحی راکتور اراک خیالمان راحت است؛ چون ما هر دو شکل راکتور قدیم و جدید را خودمان به تنهایی هم می توانیم بسازیم. همین الان طراحی‌ها چه در حوزه راکتور و چه سوخت آن  توسط نیروهای متخصص ایرانی در حال انجام است. چین و سایر کشورهای اروپایی با ما در این کار همراهی می کنند اما کار اصلی طراحی راکتور و سوخت آن با خودمان است. در ساخت تجهیزات هم این توانمندی در نیروهای ایرانی وجود دارد که در صورت عدم همراهی دیگران به تنهایی  آن را انجام دهد. شاهد بودیم که مدار ثانویه و پمپ‌ها را خودمان ساختیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: البته روند کار در بازطراحی راکتور اراک به دلیل مشکلاتی که در اجرای برجام و اعمال تحریم ها وجود دارد آهسته است اما کار در مسیر خود و رو به جلو جریان دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که ایران از سرعت کار در بازطراحی راکتور اراک راضی است؟ اظهار کرد: ما از سرعت کار راضی نیستیم، می توانست بیشتر و بهتر باشد، به ویژه اگر اروپا بیشتر همراهی می کرد سرعت کار بیشتر می‌شد البته اروپایی‌ها هیچ وقت با آمریکا در این زمینه هم صدا نشده‌اند اگر این اتفاق می افتاد تکلیف برای ایران روشن بود، اما تاکنون حتی در مواضع و حرف هم در رابطه با اینگونه تحریم‌ها با آمریکایی همراهی نکرده‌اند هر چند که در عمل چندان سرعت عمل ندارند.

منبع: الف

کلیدواژه: هسته ای معافیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۱۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش نوری قزلجه به ادعاهای عجیب کریمی قدوسی درباره برنامه هسته ای ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامرضا نوری قزلجه رییس فراکسیون مستقلین مجلس، در پاسخ به سوالی پیرامون برخی اظهارنظرهای مطرح شده اخیر با محتوای «تغییر دکترین نظامی کشور و یا اشاره به انجام آزمایش در حوزه تسلیحاتی که غیرمستقیم اشاره به استفاده نظامی از فناوری هسته‌ای دارد»، گفت: با توجه به نیاز کشور در زمینه‌های انرژی، پزشکی، کشاورزی، صنعتی و ... برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملا صلح آمیز و تحت نظارت مستمر و داوطلبانه ایران از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش می‌رود.

وی در گفتگو با ایلنا، تصریح کرد: اگر یک زمانی اظهاراتی برخلاف این مساله صورت گیرد به نظر می‌رسد یا از روی بی اطلاعی است یا از عدم اشراف به موضوع حرام بودن شرعی و اخلاقی استفاده از این فناوری برای مصرف تسلیحاتی.

نوری قزلجه خاطرنشان کرد: معتقدم که فناوری هسته‌ای در کشور ما در مسیر صلح آمیز و با هدف رفع نیازهای داخلی کشور در توسعه و پیشرفت در حوزه های مختلف در حال فعالیت است و قطعا هم کشورهای دوست و همسایه از نعمات این دستاوردهای قابل توجه و ارزنده ای که کشور ما دارد و خواهد داشت در حوزه های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و پزشکی بهره مند خواهد شد.

وی افزود: کشور ما در جهت تامین امنیت غذایی یا تامین داروها و درمان های بر پایه پزشکی هسته ای این فعالیت را دنبال می کند و الان هم صنعت هسته‌ای خیلی کاربردی بوده و بخش کاربری این صنعت هم به سرعت دارد توسعه پیدا می‌کند و حتما هم به کشور کمک خواهد کرد، همه این فعالیت ها در کشور ما در مسیر صلح آمیز است.

رییس فراکسیون مستقلین مجلس تاکید کرد: به هر حال یک سری بدخواهان در دنیا هستند که توسعه و پیشرفت ایران را بر نمی تابند و سعی می کنند از هر فرصت و بهانه ای برای تحت فشار قراردادن کشور ما استفاده کنند؛ ولی آنچه که اهمیت دارد و برای جامعه بین‌الملل قابل قبول است شاید نگاه و نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی است که فعالیت های کشور ما تحت نظارت آن ها است و صلح آمیز بودن صنعت هسته ای ما را تایید می کنند.

نوری قزلجه در پاسخ به این سوال که «این نوع اظهارنظرها چه آسیب و خدشه‌ای به جایگاه دستگاه دیپلماسی کشور وارد می‌کند؟»، گفت: من معتقدم که اظهارنظرهای خلاف اهداف فناوری هسته ای کشورمان دانسته یا ندانسته کمک به آن جریان بین المللی است که می خواهد ایران هراسی را ترویج کند و برخورد امنیتی با کشور ما داشته باشد و کار دستگاه دیپلماسی کشور را برای دفاع از مواضع به حق جمهوری اسلامی ایران با سختی مواجه می‌کند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898989

دیگر خبرها

  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • واکنش نوری قزلجه به ادعاهای عجیب کریمی قدوسی
  • تاکید کریمی‌قدوسی بر ادعایش: برای سوخت کلاهک هسته‌ای، جمهوری اسلامی «نصف روز» زمان لازم دارد!
  • واکنش نوری قزلجه به ادعاهای عجیب کریمی قدوسی درباره برنامه هسته ای ایران
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • اوکراین با حمایت آمریکا انرژی هسته‌ای خود را گسترش می‌دهد