Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) نسبت به پیامدهای اقتصادی و بهداشتی ویروس کرونا بر روی کودکان به ویژه آنهایی که در صحرای آفریقا و جنوب آسیا زندگ می کنند، هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، بر اساس تحقیق جدیدی که سازمان یونیسف و سازمان نجات کودکان تهیه کرده‌اند، هشدار داده شده است که تا پایان سال جاری میلادی پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس کرونا می‌تواند ۸۶ میلیون کودک یمنی را در معرض فقر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو سازمان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که این تحقیق حاکی از آن است که تا پایان سال جاری میلادی، تعداد کودکانی که در جهان از فقر رنج می‌برند، به ۶۷۲ میلیون کودک افزایش خواهد یافت که این آمار ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته میلادی افزایش داشته است.

در این بیانیه همچنین آمده است که تقریبا دو سوم این کودکان در کشورهای جنوب صحرای آفریقا و سایر کشورها در جنوب آسیا زندگی می‌کنند.

همچنین طبق این گزارش که براساس برآوردهای بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول و داده‌های جمعیتی در حدود  ۱۰۰ کشور صورت گرفته، کودکان جدیدی که به خاطر ویروس کرونا از فقر رنج خواهند برد در اروپا و آسیای میانه بیشتر از دیگر مناطق خواهند بود.

در همین راستا، هنریتا فور، مدیر اجرایی سازمان یونیسف خاطرنشان کرد: میزان مشکلات مالی که خانواده‌ها به خاطر شیوع ویروس کرونا با آن رو به رو می‌شوند، باعث تهدید دستاوردهایی خواهد شد که در سال‌های اخیر در کاهش رشد فقر در میان کودکان و محرومیت آنها از خدمات اساسی محقق شد.

رئیس سازمان "کودکان را نجات دهید" نیز تصریح کرد: در صورت اتخاذ اقدامات سریع و موثر می‌توانیم برخی از فقیرترین کشورها و برخی از ضعیف‌ترین کودکان را نجات دهیم.

وی هشدار داد که اینگونه کودکان در مقابله گرسنگی حتی برای دوره کوتاهی، بسیار آسیب پذیر هستند و سوء تغذیه احتمالا در تمامی طول زندگی‌شان روی آنها تاثیر خواهد گذاشت.

این دو سازمان خواستار تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی و سیستم‌های تغذیه مدارس از سوی دولتها شدند تا تاثیرات ویروس کرونا بر کودکان کاهش یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: یونیسف کروناویروس کرونا در جهان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۱۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شدید در جنوب کشور/ افزایش ارتفاع موج تا ۲.۵ متر

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج تا ۲.۵ متر در آب‌های جنوب کشور از دوشنبه (۲۷فروردین‌ماه) هشدار داد.

به گزارش ایسنا سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: وزش باد شدید با سرعت لحظه‌ای ۳۲ نات و بیشینه ارتفاع امواج در مناطق ساحلی ۱ تا ۲.۵ متر و در مناطق دور از ساحل تا بیش از ۲.۵ متر همراه با رگبار باران و رعد و برق دوشنبه (۲۷ فروردین‌ماه) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در خلیج فارس و نواحی جنوبی استان بوشهر و سه‌شنبه تا پنج‌شنبه (۲۷ تا ۲۹ فروردین‌ماه) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال خسارت در اثر تندباد لحظه‌ای و رگبار باران و رعد و برق، اختلال در ترددهای دریایی، قایق‌های صیادی و فعالیت‌های تفریحی، اختلال در تردد شناورهای مسافربری در بنادر ، اختلال در تردد کشتی‌های تجاری، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی دور از انتظار نیست.

به توصیه سازمان هواشناسی اتخاذ تمهیدات لازم در مناطق دریایی و مناطق ساحلی جهت جلوگیری از خسارت احتمالی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی، اندیشیدن تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری مد نظر قرار گیرد.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار شهردار غزه نسبت به پیامدهای زیست‌محیطی عدم جمع‌آوری زباله‌ها
  • هشدار سرلشکر موسوی به رژیم صهیونیستی در خصوص پیامدهای تکرار خطا
  • صدور هشدار قرمز برای این ۵ استان
  • هشدار قرمز هواشناسی برای ۵ استان/ یارش شدید در جنوب کشور
  • دیپلمات روس نسبت‌به پاسخ اسرائیل هشدار داد
  • یونیسف: غزه خطرناک‌ترین مکان برای کودکان است
  • دفتر اطلاع‌رسانی غزه: شمال نوار غزه با «فاجعه انسانی واقعی» مواجه است/ سرگردانی کودکان در رفح
  • وزش باد شدید در جنوب کشور/ افزایش ارتفاع موج تا ۲.۵ متر
  • هشدار یونیسف درباره وضعیت فاجعه‌بار کودکان غزه
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟