Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) نسبت به پیامدهای اقتصادی و بهداشتی ویروس کرونا بر روی کودکان به ویژه آنهایی که در صحرای آفریقا و جنوب آسیا زندگ می کنند، هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، بر اساس تحقیق جدیدی که سازمان یونیسف و سازمان نجات کودکان تهیه کرده‌اند، هشدار داده شده است که تا پایان سال جاری میلادی پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس کرونا می‌تواند ۸۶ میلیون کودک یمنی را در معرض فقر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو سازمان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که این تحقیق حاکی از آن است که تا پایان سال جاری میلادی، تعداد کودکانی که در جهان از فقر رنج می‌برند، به ۶۷۲ میلیون کودک افزایش خواهد یافت که این آمار ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته میلادی افزایش داشته است.

در این بیانیه همچنین آمده است که تقریبا دو سوم این کودکان در کشورهای جنوب صحرای آفریقا و سایر کشورها در جنوب آسیا زندگی می‌کنند.

همچنین طبق این گزارش که براساس برآوردهای بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول و داده‌های جمعیتی در حدود  ۱۰۰ کشور صورت گرفته، کودکان جدیدی که به خاطر ویروس کرونا از فقر رنج خواهند برد در اروپا و آسیای میانه بیشتر از دیگر مناطق خواهند بود.

در همین راستا، هنریتا فور، مدیر اجرایی سازمان یونیسف خاطرنشان کرد: میزان مشکلات مالی که خانواده‌ها به خاطر شیوع ویروس کرونا با آن رو به رو می‌شوند، باعث تهدید دستاوردهایی خواهد شد که در سال‌های اخیر در کاهش رشد فقر در میان کودکان و محرومیت آنها از خدمات اساسی محقق شد.

رئیس سازمان "کودکان را نجات دهید" نیز تصریح کرد: در صورت اتخاذ اقدامات سریع و موثر می‌توانیم برخی از فقیرترین کشورها و برخی از ضعیف‌ترین کودکان را نجات دهیم.

وی هشدار داد که اینگونه کودکان در مقابله گرسنگی حتی برای دوره کوتاهی، بسیار آسیب پذیر هستند و سوء تغذیه احتمالا در تمامی طول زندگی‌شان روی آنها تاثیر خواهد گذاشت.

این دو سازمان خواستار تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی و سیستم‌های تغذیه مدارس از سوی دولتها شدند تا تاثیرات ویروس کرونا بر کودکان کاهش یابد.

لینک کوتاه: asriran.com/003458

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: یونیسف ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۱۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) طوفان نارنجی آتن را بلعید!

مقامات یونان هشدار داده‌اند که غلظت گرد و غبار ناشی از طوفان صحرای بزرگ آفریقا می‌تواند نور خورشید و دید را کاهش دهد، در حالی که افزایش سطح ذرات ریز آلودگی خطرات سلامتی را به همراه دارد. به گفته مسئولان شهری، ابر‌های گرد و غباری که از صحرای بزرگ آفریقا به داخل یونان وارد شده، یکی از بدترین حوادثی است که از سال ۲۰۱۸ این کشور شاهد بوده است.

مه زرد مایل به نارنجی پس از چند روز وزش باد‌های شدید از سمت جنوب، دید کلی را محدود کرده است و مقامات مسئول در مورد خطرات تنفسی هشدار دادند.

کوستاس لاگوواردوس، مدیر تحقیقات آب و هوا در رصدخانه آتن، در این رابطه گفت: «این رویداد یکی از جدی‌ترین اپیزود‌های غلظت گرد و غبار و شن از صحرای بزرگ آفریقا از ۲۲ مارس ۲۰۱۸ است؛ زمانی که ابر‌ها به طور خاص به جزیره کرت را بلعیدند.»

یونان در اواخر ماه مارس و اوایل آوریل توسط ابر‌های گرد و غبار صحرای بزرگ آفریقا تحت تأثیر قرار گرفته است و حتی این ریزگرد‌ها به بخش‌هایی از سوئیس و جنوب فرانسه نیز وارد شده است.

مقامات هشدار دادند که غلظت گرد و غبار می‌تواند نور خورشید و دید را کاهش دهد و در عین حال میزان ذرات ریز آلودگی را افزایش دهد و خطراتی را برای افراد مبتلا به مشکلات زمینه‌ای ایجاد کند.

صحرای بزرگ آفریقا سالانه مسئول انتشار ۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تن گرد و غبار معدنی است. در حالی که بزرگترین ذرات این صحرا به سرعت به زمین باز می‌گردند، کوچک‌ترین آنها می‌تواند هزاران کیلومتر را طی کند و به طور بالقوه تمام اروپا را تحت تأثیر قرار دهد. وزش باد‌های شدید جنوبی در چند روز گذشته به وقوع آتش‌سوزی‌های زودهنگام غیر فصلی در جنوب این کشور دامن زده است.

سازمان آتش‌نشانی یونان شامگاه سه شنبه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته در مجموع ۲۵ مورد آتش‌سوزی در سراسر کشور رخ داده است.

منبع: ایمنا

tags # اخبار جهان سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • (تصاویر) طوفان نارنجی آتن را بلعید!
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • سازمان ملل: بیش از ۲۳ هزار کودک قربانی سلاح های انفجاری شدند
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران در این استان‌ها
  • هشدار مهم سازمان هواشناسی به ۲۸ استان کشور + جزییات