Web Analytics Made Easy - Statcounter

طالبی استاندار یزد از حمایت همه جانبه دولت از بخش خصوصی برای خانه دار کردن کارگران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، نشست کارگروه مسکن کارگری استان به منظور بررسی راهکارهای مختلف برای خانه دار کردن کارگران به ریاست استاندار یزد و با حضور مدیران دستگاه های مربوطه، نمایندگان جامعه کارگری و نمایندگان بخش خصوصی استان در سالن حمیدیا استانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد علی طالبی استاندار یزد در این نشست با بیان اینکه باید به همان میزان که نسبت به تامین مسکن دیگر اقشار جامعه حساسیت وجود دارد، درباره مسکن کارگری نیز حساسیت ایجاد شود اظهار داشت: کارگران از جمله مجموعه های بسیار مهم و تاثیرگذار در کشور هستند که باید برای رفع دغدغه این عزیزان برنامه مدونی وجود داشته باشد.

وی ضمن ابراز تاسف از عدم برنامه و طرح مناسبی برای تامین مسکن برای کارگران، خاطرنشان کرد: در همین راستا سازوکاری برای تامین مسکن کارگران در استان یزد ایجاد می شود که در آینده نزدیک این سازوکارها اعلام و برای اجرایی کردن آن برنامه ریزی خواهد شد.

استاندار یزد در پایان اضافه کرد: با توجه به انگیزه بالای بخش خصوصی استان برای کمک به خانه دار شدن کارگران، دولت تمام تلاش خود را برای اجرای طرح های مد نظر آنها به کار خواهد بست.

پایان پیام/682

منبع: شبستان

کلیدواژه: تشکل های کارگری یزد خانه دار شدن کارگران شبستان یزد استاندار یزد استاندار یزد بخش خصوصی خانه دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۱۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد صنعتی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  با حمایت دولت در دور اول سفر رئیس جمهور به استان سمنان برای بازگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید ، دو هزار و ۸۰۰ نفر به کار خود بازگشتند.

رئیس جمهور در این مراسم که در یکی از کارخانه های راکد بازگشته به چرخه تولید و با حضور کارگران برگزار شد گفت :  افزایش اشتغال دستاورد احیای واحد‌های صنعتی است و نرخ تورم کاهشی در استان سمنان و رشد اشتغال  از تاکیدات رهبری در رشد تولید و رشد اقتصادی است .

رئیس جمهور قاچاق کالا را خنجری بر پشت تولید دانست و گفت : مبارزه با قاچاق کالا در راستای رونق تولید است و باید ادامه‌دار باشد
رئیس جمهور با اشاره به فعال شدن ۸۴۰۰ واحد تولیدی در کشور  ادامه دار بودن فعالیت واحد‌هایی  صنعتی که بانک ها تملک کرده اند را خواستار شد .

آیت الله رئیسی با اشاره به نقش مردم و مشارکت آنها در جهش تولید گفت مشارکت مردم باید با ساز و کار همراه باشد و تعاونی‌ها می‌توانند بیشترین نقش را در این مسئله داشته باشند.

رئیسی گفت : تامین پشتوانه مالی و پرداخت تسهیلات و حمایت حقوقی برای احیای واحد‌های راکد در دستور کار دولت است تا جهش تولید واقعی رخ دهد.

رئیس جمهور با اشاره به تحقق عملیات پهپادی وعده صادق  با مشارکت جوانان گفت : همان جوانان می‌توانند واحد‌های تولیدی را فعال کنند.

وی افزود : حمایت از تولید و کار و کارگر از برنامه‌های دولت است با کمک جوانان محقق خواهد شد.

رئیس جمهور حمایت از تولید و کار و کارگر را برنامه دولت دانست و گفت : با فعال شدن تعاونی‌های مسکن کارگری و حمایت دولت و و رفع مشکلات دستمزد و مسکن کارگران ، با مشارکت مدیران واحد‌ها و با کمک دولت باید دغدغه کارگران رفع شود .

رئیس جمهور گفت :نمونه بودن استان سمنان در احیای واحدهای تولیدی  و جلوگیری از تعطیلی واحد‌های صنعتی باید ادامه یابد

در ابتدای این مراسم نماینده کارگران با قدردانی از راه‌اندازی مجدد واحد‌های صنعتی و احیای آنها ، رفع مشکلات معیشتی و مسکن کارگران و ادامه یافتن طرح احیای واحد‌های صنعتی را خواستار شد. شد 

واحد صنعتی که این مراسم در آن برگزار شد ، تولید کننده کاشی و سرامیک بود و پس از ۱۱ سال تعطیلی مجدداً احیا شده است .

 

دیگر خبرها

  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود
  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد صنعتی در استان سمنان
  • پروژه‌های نیمه‌تمام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شود
  • پروژه‌های نیمه‌تمام ایلام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شوند
  • بازنگری مصوبه دستمزد منع قانونی ندارد
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل بخش خصوصی و کارگران می‌شود؟
  • دولت با حمایت از ساخت مردمی مسکن به دنبال تحقق شعار سال
  • نگاه مثبت تشکلات کارگری و کارفرمایی به اقدامات دولت سیزدهم
  • نشست نمایندگان تشکل های کارگری وکارفرمایی با استاندار کردستان