Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@07:13:07 GMT

افت شاخص بورس در نخستین هفته خرداد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۱۵۵۴

به گزارش اکوفارس به نقل از ایرنا، شاخص بورس در معاملات هفته جاری ۴۸ هزار و ۴۰ واحد کاهش داشت؛ شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (۳۱ اردیبهشت ماه) با عدد ۹۸۶ هزار و ۵۹۷ واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (‌هفتم خرداد ماه) به عدد ۹۳۸ هزار و ۵۵۷ واحد رسید.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) در پایان هفته گذشته ۳۲۲ هزار و هفت واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۳۱۲ هزار و ۳۹ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از ۲۱۳ هزار و ۲۳۷ واحد به عدد ۲۰۶ هزار و ۵۱۸ واحد رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سه روز معاملاتی این هفته بورس نمادهای بانک ملت، بانک تجارت، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو و فولاد مبارکه اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

در هفته‌ای که گذشت صنایع استخراج سایر معادن، محصولات چوبی، وسایل ارتباطی، منسوجات، حمل و نقل ابارداری و ارتباطات، قند و شکر و فعالیت مهندسی، تجزیه، تحلیل و آزمایش فنی نسبت به دیگر صنایع با بالاترین درصد بازدهی همراه بودند.

در مقابل محصولات چرمی، مخابرت، محصولات کامپیوتری الکترونیکی،اطلاعات و ارتباطات، رایانه، خودرو و قطعات، فلزات اساسی، واسطه‌گری های مالی و پولی، دارویی، لاستیک و پلاستیک، فرآورده های نفتی، زراعت و خدمات وابسته، استخراج کانه های فلزی، سرمایه گذاری ها، صنایع غذایی به جز قند و شکر، سیمان، آهک و گچ، خرده فروشی، محصولات فلزی، شیمیایی، چندرشته‌ای صنعتی، عرضه، برق، گاز، بخار و آب گرم، سایر حمل و نقل، کاشی و سرامیک، انبوه سازی املاک و مستغلات، بیمه و بازنشستگی ، دستگاه های برقی، کانی های غیرفلزی، استخراج ذغال سنگ، محصولات کاغذی، ماشین آلات و تجهیزات، پیمانکاری صنعتی و بانک‌ها و موسسات اعتباری کمترین درصد بازدهی را داشتند.

همچنین نمادهای هتل بین المللی پارسیان کوثر اصفهان (گکوثر)، تامین ماسه (کماسه)، باما(کاما)، شیشه دارویی رازی (کرازی)، قند ثابت خراسان (قثابت)، تولید برق ماهتاب کهنوج (بکهنوج)، داده پردازی ایران (مداران)، پارس الکترونیک (لپارس)، صنعتی سپاهان (فسپا) جزو بهترین نمادها بودند.

نمادهای پارس مینو (غپینو)، سرمایه گذاری خوارزمی (وخارزم)، سرمایه گذاری رنا (ورنا)، سالمین (غسالم)، مخابرات ایران (اخابر)، فولاد سپید فراب کویر (کویر)، سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، گروه صنعتی ملی (وملی)، سرامیک اردکان (کسرا) و آسیا سیر ارس (حاسا) از جمله بدترین نمادهای معاملاتی هفته‌ای که گذشت، بودند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۱۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بازار سرمایه امروز دوشنبه (۳ اردیبهشت) ۳ هزار و ۹۲۱ واحد رشد کرد و در کانال دو میلیون ۳۱۶ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار ۰.۱۷ درصد تقویت شد.

شاخص هم وزن ۰.۵۷ درصد رشد کرد و در کانال ۷۵۷ هزار واحدی ایستاد.

در این بازار ۳۶۶ هزار معامله به ارزش ۵۱ هزار میلیارد ریال انجام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟
  • صعود ۲۷ هزار واحدی شاخص بورس
  • بورس ۲۷ هزار واحد قد کشید