Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتخب مردم ساوجبلاغ در مجلس یازدهم گفت: تاثیرگذاری کمیسیون برنامه و بودجه در سطح ملی است در حالی که با رانتی که مجلس پیشین برای منتخبین دارای سوابق نمایندگی در نظر گرفته، احتمال حضور برخی افراد و انحراف در کمیسیون‌ وجود دارد.

علی حدادی منتخب مردم ساوجبلاغ در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به بی‌توجهی مجلس دهم به تخصص گرایی در کمیسیون‌ها و انتقاد منتخبین مجلس جدید به این موضوع اظهار داشت: منتخبین جدید مجلس چند روزی است که پیگیر این موضوع بوده و خواستار اصلاح این مصوبه کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شکل گیری این ساختار که در مجلس دهم صورت گرفته، رانت دیده می‌شود و عملا امتیازبندی دقیقی برای حضور منتخبین جدید در مجلس یازدهم صورت نگرفته است.

منتخب مردم ساوجبلاغ در مجلس یازدهم اظهار داشت: منتخبین جدید به امتیازدهی ویژه و رانتی که کمیسیون آیین نامه داخلی و مجلس پیشین برای نمایندگان مجلس دهم و نمایندگان ادوار قائل شده، انتقاد جدی دارند.

** رانت حضور برخی منتخبین دارای سوابق نمایندگی در کمیسیون‌ها

حدادی گفت: منتخبین دارای سوابق نمایندگی با برنامه ریزی لازم می‌توانند اقدامات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جهت حضور در کمیسیون‌های تخصصی دنبال کنند که شاید با برنامه و نیتی که به منظور فعال سازی کمیسیون‌های مجلس وجود دارد تناقض دارد.

وی ادامه داد: اگر رویه امتیازدهی به منتخبین دارای سوابق نمایندگی اصلاح نشود، قطعا در اقدامات پیش روی کمیسیون‌های تخصصی دچار مشکل خواهیم شد، ضمن این که با فعال سازی کمیسیون‌ها و مطالبه‌گری آنها تناقض دارد.

منتخب مردم ساوجبلاغ در مجلس یازدهم اظهار داشت: منتخبین مجلس نسبت به این رانتی که مجلس پیشین برای افراد دارای سوابق نمایندگی در نظر گرفته اعتراض کرده و انتقادات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به هیأت رئیسه اعلام کردند که باید این مسئله سریع‌تر اصلاح شود. 

** احتمال تکرار حضور برخی افراد در راس کمیسیون‌ بودجه با رانت مجلس دهمی‌ها

حدادی افزود: کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون‌هایی که می‌توانند در مجلس اثربخش باشند و حتی تأثیرگذاری آنها در سطح ملی است می‌تواند با رانتی که مجلس پیشین برای منتخبین دارای سوابق نمایندگی در نظر گرفته، منجر به تکرار حضور برخی افراد در آن و انحراف در اقدامات کمیسیون‌ها شود.

وی اضافه کرد: ورودی تمامی طرح‌ها و لوایح و اقدامات در دستور مجلس در کمیسیون‌های تخصصی است، لذا این کمیسیون‌ها هستند که می‌توانند به مطالبه‌گری‌ها پاسخ دهند.

منتخب مردم ساوجبلاغ در مجلس یازدهم اظهار داشت: شاید برخی افراد به صورت حساب شده به یک کمیسیون و یا دو کمیسیون اصلی و تأثیرگذار مجلس رفته و آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار خود بگیرند که در این صورت افراد ولایی و انقلابی نمی‌توانند تأثیرگذاری خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مجلس داشته باشند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس ساوجبلاغ حدادی منتخب ساوجبلاغ حضور برخی افراد مجلس پیشین کمیسیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۱۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور

به گزارش «نماینده»، حسینعلی شهریاری در مورد مخالفت نمایندگان مجلس با ارسال گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضائیه، گفت: رئیس مجلس در دی ماه 1402 به مسئولان مربوطه تذکر داد که باید طی دو ماه آینده مشکلات حوزه دارو را حل کنند و پس از طی این مدت کمیسیون را موظف به تدوین گزارشی در قالب ماده 234 آیین نامه داخلی و قرائت آن در صحن علنی کرد بنابراین کمیسیون گزارش مفصلی را تدوین و در نشست علنی امروز مجلس قرائت کرد.

وی افزود: بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی مشکلات حوزه دارو است زیرا اگر در زمان مناسب منابع لازم را اختصاص می دادند وزارت بهداشت می توانست در این راستا بهتر عمل کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم ادامه داد: از دیدگاه ما و مردم، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی سلامت است و به جای اینکه کمیسیون بهداشت و مجلس به طور مداوم به دنبال پیگیری این مسائل باشند مسئولان وزارت بهداشت باید به صورت جدی این مسائل را پیگیری کنند.

شهریاری یادآور شد: در نهایت در نشست امروز موضوع ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه رای گیری و مورد مخالفت نمایندگان مجلس قرار گرفت البته معتقدم به طور معمول گزارشاتی که توسط مجلس به قوه قضائیه ارسال می شود نتیجه و بازخوردی نداشته است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: مردم نگران تامین داروی بیمارانشان هستند و از سویی برخی، مجلس به ویژه کمیسیون بهداشت را مسبب این مشکلات می داند بنابراین ما به وظیفه خود عمل و این گزارش را برای قرائت در صحن علنی آماده کردیم و امیدواریم مسئولان مربوطه به وظیفه خود برای رفع مشکل کمبود دارو و شیرخشک عمل کنند.

دیگر خبرها

  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها