Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@03:55:43 GMT

سجل برای درختان باغ شاهزاده ماهان

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۱۷۵۹

سجل برای درختان باغ شاهزاده ماهان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فریدون فعالی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: طرح شناسنامه دار کردن درختان تاریخی باغ شاهزاده ماهان با هدف حفظ و تهیه بانک اطلاعاتی این درختان آغاز شده است.

او بااشاره به اینکه این طرح با هدف بررسی وضعیت فعلی درختان، ساماندهی و حفاظت این درختان در حال انجام است، افزود: در شناسنامه هر یک از درختان باغ شاهزاده ماهان، اطلاعاتی همچون سن تقریبی و ضخامت درختان، گونه، مختصات و نشانی محل و همچنین نحوه آبیاری آن‌ها ثبت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالی با تاکید بر اهمیت و ارزش درختان تاریخی باغ شاهزاده ماهان بیان کرد: موضوع حفظ و نگهداری درختان موجود در باغ شاهزاده ماهان با جدیت دنبال می‌شود و از بازدید کنندگان و گردشگران این باغ تاریخی درخواست می‌شود نسبت به حفظ و حراست این درختان توجه بیشتری داشته باشند.

او با بیان اینکه درختان سرو و چنار و همچنین کاج باغ شاهزاده ماهان دارای قدمت بالایی هستند، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۳۲۰ درخت تاریخی در این باغ وجود دارد.

فعالی افزود: ساماندهی فضای سبز و پوشش گیاهی این باغ تاریخی از اولویت‌های اصلی پایگاه ثبت جهانی باغ شاهزاده ماهان است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باغ شاهزاده میراث فرهنگی ثبت جهانی باغ شاهزاده ماهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۱۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرشاخه کاری درختان گردو در نهاوند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سرشاخه کاری درختان گردو در نهاوند
  • (تصاویر) «شاهزاده هودونگ» جومونگ ۳ در کلاس فشرده عاشقی!
  • رفع ترافیک هسته مرکزی شهر کرج با گشایش ادامه بزرگراه ماهان
  • ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود
  • (ویدیو) وزش باد شدید باعث شکستن درختان این شهر شد
  • وزش باد شدید باعث شکستن درختان در ملکشاهی شد
  • تصاویری از شکستن درختان در ایلام به دلیل وزش باد شدید
  • شاهزاده سریال «جومونگ» چه شکلی شده است؟
  • تصاویر متفاوتی از شاهزاده سریال «جومونگ»
  • بازی «شاهزاده ایرانی» نقد و تحلیل می‌شود