Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/تهران فرماندار شهرستان ورامین گفت: شهرستان ورامین قطب کشاورزی استان تهران است و با تولید محصولات با کیفیت باغی، زراعی و دامی، بخش مهمی از نیاز غذایی استان تهران و سایر مناطق کشور را تأمین می‌کند.

حسین کاغذلو در بازدید از بخش‌های مختلف مرکزی و جوادآباد ورامین گفت: همواره برخی از افراد سودجو تلاش دارند تا با تغییر کاربری اراضی کشاورزی به سودهای هنگفت دست پیدا کنند که این امر باعث تخریب اراضی حاصلخیز کشاورزی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر این که اجازه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی ورامین را نمی‌دهیم تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون با حکم قضایی و بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، ، ده‌ها مورد ساخت و ساز غیر مجاز در مناطق مختلف شهرستان تخریب شده و اراضی کشاورزی به حالت قبلی بازگشته‌اند.

وی با اشاره به آغاز زمان برداشت غلات در شهرستان ورامین گفت: در سال زراعی جاری بیش از 20 هزار هکتار از اراضی کشاوری شهرستان زیر کشت گندم و جو رفته که هم اکنون عملیات برداشت محصول جو از سطح 10 هزار هکتار آغاز شده است.

فرماندار ورامین گفت: شرایط مساعد جوی، بارش‌های مناسب اوایل فصل و توجه کشاورزان به توصیه کارشناسان، باعث شده تا وضعیت مزارع جو مناسب باشد.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی بهسازی و ترمیم روکش آسفالت معابر جاده‌های روستایی شهرستان ورامین گفت: با هماهنگی اداره کل راهداری استان تهران و تأمین اعتبارات مورد نیاز، کار روکش آسفالت جاده روستایی شاهزاده محمد(ع) تا روستای خالدآباد به طول ۵ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال آغاز شد و با تعیین پیمانکار، کار ترمیم جاده چرمشهر به سه‌راهی حسن‌آباد انجام می‌شود.

وی افزود: دولت اقدمات مؤثری را در حوزه آب، برق و گاز شهرستان ورامین انجام داده که افزایش 40 مگاواتی ظرفیت توزیع برق، اجرای خط 63 کیلوولت شهرستان پس از 13 سال، اجرای خط انتقال گاز به منطقه حصارگلی و تلاش برای رفع مشکلات مناطق روستایی و شهری با انتقال آب سد ماملو به شهرستان بخشی از این اقدامات است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تغییر کاربری اراضی کشاورزی شهرستان ورامین اراضی کشاورزی ورامین گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۱۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماشین‌آلات دخیل در تغییر کاربری غیرمجاز توقیف می شود

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حاتمی‌زاده رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد در جریان بازدید از چندین طرح دارای مجوز تغییر کاربری در اراضی کشاورزی شهرستان اشکذر، ضمن تأکید بر اهمیت حفظ کاربری اراضی کشاورزی و نقش آن در تأمین امنیت غذایی و زیستی کشور، صیانت از اراضی زراعی و باغی استان، مقابله با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی و برخورد با متخلفین این حوزه را از اولویت‌های سازمان جهادکشاورزی استان یزد در سال ۱۴۰۳ اعلام کرد.

وی تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی را باعث از بین رفتن زمین‌های حاصلخیز و مستعد کشاورزی عنوان و افزایش روند تغییر کاربری اراضی کشاورزی را موجب تهدید امنیت غذایی کشور و زمینه‌ساز از بین رفتن استقلال اقتصادی و وابستگی به سایر کشور‌ها توصیف نمود.

حاتمی‌زاده با تشریح برنامه‌های سازمان جهادکشاورزی استان یزد و مدیریت امور اراضی استان در سال ۱۴۰۳ و در راستای حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی، بر تشدید نظارت‌ها و پایش و رصد دقیق اراضی کشاورزی از سوی یگان حفاظت از اراضی مستقر در مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌ها به منظور شناسایی و مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفین این حوزه تأکید کرد.

وی با اشاره به تفاهم خوب سازمان جهادکشاورزی و دستگاه قضایی استان در مقابله و برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی، از جدیت در توقیف ادوات و ماشین‌آلات دخیل و مرتبط با تغییر کاربری غیرمجاز به استناد ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و تبصره‌های ذیل آن و نیز مواد ۱۲ و ۱۳ آئین‌نامه اجرایی این قانون و همچنین تخریب بنا و مستحدثات غیرمجاز طی هماهنگی با مقام قضایی شهرستان و طرح شکایت از متخلفین در مرجع قضایی خبر داد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد میزان تغییر کاربری‌های غیرمجاز شناسایی شده طی یک ماهه نخست سال ۱۴۰۳ را به استناد گزارش فرماندهی یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان بالغ بر ۳۰۰ مورد و مجموعأ در سطحی معادل ۶ هکتار اعلام و ترویج فرهنگ حفظ کاربری اراضی کشاورزی، اقدامات پیشگیرانه در راستای صیانت از زمین‌های کشاورزی و اطلاع‌رسانی عمومی ممنوعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی را بسیار موثر و کارامد و مقدم بر برخورد با متخلفین عنوان داشت.

حاتمی‌زاده با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان "سال جهش تولید با مشارکت مردم" بر نقش مهم و اساسی عموم مردم در حفظ کاربری اراضی کشاورزی تأکید و صیانت از اراضی کشاورزی با هدف افزایش تولید در بخش کشاورزی را وظیفه‌ای همگانی دانست.

وی از عموم هم‌استانی‌ها بویژه بهره‌برداران بخش کشاورزی و ساکنین مناطق ییلاقی و مستعد تغییر کاربری غیرمجاز خواست هرگونه تغییر کاربری و ساخت و ساز بدون مجوز در اراضی کشاورزی را از طریق سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۳۱ به یگان حفاظت از اراضی کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان گزارش نمایند.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • بررسی ۴۳ پرونده تغییر کاربری اراضی در مازندران
  • شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی تفرجگاه غربالیز
  • ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد
  • شناسایی تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیشابوربا رصد ماهواره‌ای
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار ‌اراضی کشاورزی در کرج‌
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی در کرج
  • ماشین‌آلات دخیل در تغییر کاربری غیرمجاز توقیف می شود