Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،هاشم امینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به مصرف بیشتر آب آشامیدنی با شیوع ویروس کرونا گفت: اسفند پارسال مصرف آب حدود ۱۳ درصد، فروردین حدود ۱۸ درصد و اردیبهشت حدود ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است و از مردم انتظار می‌رود با آغاز فصل گرما مصرف بهینه آب را مد نظر قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هاشم امینی افزود: در حال حاضر سرانه خانگی مصرف آب در اصفهان حدود ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است که اگر مردم در شبانه روز ۱۰ لیتر در مصرف آب صرفه جویی کنند، تابستان را با کمترین چالش در تأمین و توزیع آب آشامیدنی سپری می‌کنیم.

او افزود: همه ساله در فصل گرما، مصرف آب آشامیدنی حدود ۳۰ درصد بیشتر می‌شود و این در حالیست که در فروردین و اردیبهشت با شیوع ویروس کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مصرف آب به مراتب بیش از گذشته بوده است.

مدیر عامل شرکت آبفا استان اصفهان تأکید کرد: در فصل تابستان در صورتیکه رودخانه زاینده رود جاری باشد حدود پنج درصد به منابع آبی از طریق چاه‌های فلمن افزوده می‌شود که این رقم به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز آبی ما در فصل تابستان باشد و اصلاح رفتار مشترکان در شهر‌ها و روستا‌ها به منظور مدیریت مصرف آب، مورد تقاضای جدی است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرانه خانگی مصرف آب مصرف بهینه آب فصل تابستان مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۱۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب واریز می‌شود

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، از بامداد شنبه (یکم اردیبهشت‌ماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.

این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد؛ همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان‌ سال ۱۳۹۸ بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است؛ بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

هم‌اکنون کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است مدیریت بهینه‌ مصرف سوخت و استفاده از کارت سوخت شخصی به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر واردات سوخت قرار ندهد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: منتظر سهمیه بنزین نوروزی نباشید صف پمپ‌ بنزین‌ ها در جنوب کرمان سهمیه بنزین آبان امشب واریز می‌شود

دیگر خبرها

  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب واریز می‌شود
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی/ از کاهش وزن تا پوست سالم(+روش تهیه)
  • آخرین وضعیت اصفهان بعد از شنیده شدن انفجارهای شبانه را ببینید
  • مشهد تابستان سختی را پیش رو دارد، کمبود ۶ هزار لیتر بر ثانیه آب
  • تولید سالانه ۳۵۰۰ تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • واحد ۴ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به مدار تولید بازگشت
  • بازگشت واحد ۴ بخار نیروگاه نکا به مدار تولید
  • امامی: حدود ۵/۵ درصد از مصرف فرهنگی خانواده ایرانی، پوشاک است
  • تامین ۳۱ درصد منابع درآمدی منطقه ۱۵ اصفهان با صدور پروانه‌های ساختمانی
  • ضرورت مدیریت تقاضا و اصلاح الگوی مصرف آب آشامیدنی