Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی حق شناس روز پنجشنبه در گردهمایی شهرداران گلستان در مینودشت با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اظهار داشت: حدود یک سال از اعلام آمادگی این شرکت ایتالیایی برای سرمایه‌گذاری چند میلیون یورویی می‌گذرد اما هنوز مجوز فعالیت آن صادر نشده است.

وی افزود: روزانه ۸۵۰ تا هزار تن زباله در گلستان تولید می‌شود که با احداث نیروگاه برق، مشکل دفن زباله و بوی متعفن آن که ساکنان اطراف سایت‌های بازیافت زباله استان را آزار می‌دهد، برطرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این، محسن سمیعی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان گفته بود که یک شرکت ایتالیایی با سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیون یورویی در ساخت نیروگاه برق از زباله این استان در قالب طرح ۲۰ ساله مشارکت خواهد کرد.

وی اعلام کرده بود که این شرکت ایتالیایی در کنار ایجاد تاسیسات نیروگاه برق با ۲ روش گازیفیکاسیون (گازی سازی) و مخلوط سوز، مدیریت، نگهداری و بهره‌برداری از آن را نیز برعهده خواهد داشت که تکنولوژی مورد استفاده این نیروگاه منطبق و سازگار با اقلیم و نوع زباله تولیدی گلستان است.

استاندار گلستان همچنین با گلایه از کم توجهی شهرداران به فضای سبز و کاشت درخت در ورودی شهرها گفت: ورودی بسیاری از شهرهای استان بدون درخت است و حس شهر شمالی بودن را در ذهن متبادر نمی کند درحالی که ۵۰ سال قبل فردی اقدام به کاشت درخت در ۲ طرف جاده ورودی شرق و غرب گرگان کرد و با وجود دشواری فراوان آن ها را آبیای نمود که منظره زیبای آن در ورودی گرگان قابل مشاهده است.

وی با اشاره به تنوع آب و هوایی گلستان و تولید افزون بر ۹۰ گونه محصول زراعی و باغی در این استان اضافه کرد: این ویژگی‌کم نظیر فرصت مناسب ایجاد درامد و ارزش افزوده برای شهرها و شهرداری‌های استان است که باید از آن استفاده شود.

حق شناس همچنین با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و مشکلات ناشی از تحریم‌ها گفت: در این شرایط دولت پارسال ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار به گلستان داد که صرف اجرای طرح‌های عمرانی شد.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها گنبدکاووس استانداری گلستان مینودشت دفع زباله سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس استانداری گلستان مینودشت دفع زباله سرمایه گذاری گنبدکاووس استانداری گلستان مینودشت دفع زباله سرمایه گذاری نیروگاه برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۱۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان

مدیر کل شیلات گلستان گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ تن قزل آلا از این مزارع برداشت شود.

اسماعیل جباری افزود: تاکنون ۵ هزار تن مجوز پرورش ماهی در قفس در استان صادر شده است و تاکنون هفتاد قفس یا همان مزرعه پرورش در دریا مستقر شدند.

او گفت: تلاش می‌کنیم امسال میزان پرورش ماهی در این طرح به هزار تن افزایش یابد.

سید محمد دهنوی معاون هماهنگی استاندار گلستان نیز در مراسم آغاز برداشت ماهی قزل آلا در قفس گفت: بازگشایی خلیج گرگان سبب شده گلستان به این ظرفیت دست یابد.

ایری نماینده کردکوی، گمیشان، بندرترکمن و بندرگز در مجلس نیز خواستار حمایت از متقاضیان این طرح با پرداخت تسهیلات و تسهیل روند صدور مجوز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • پاکسازی ورودی شهر سراب به مناسبت هفته زمین پاک
  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار
  • صدور بیش از ۱۵ هزار مجوز الکترونیکی کسب و کار در استان گلستان
  • ۵۱ هزار درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی ثبت شد
  • پاکسازی ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک
  • ثبت ۱۰۰۰ درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی