Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون همتی پنجشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان با اشاره به عملکرد و اقدامات استان در حوزه شیلات در سال گذشته، افزود: ۱۳ هزار هکتار دیگر از طرح‌های پرورش میگو نیز هم اکنون در استان در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: برای ۱۲ هزار هکتار دیگر مزرعه پرورش میگو در هرمزگان موافقت اصولی صادر شده و ۱۴ هزار هکتار دیگر نیز توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی در مراحل مطالعه و سایر اقدامات قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی تصریح کرد: صنعت پرورش میگو دارای ظرفیت های متعددی همچون تکثیر لارو، تأمین و تولید خوراک، فرآوری، بسته‌بندی، حمل و نقل و بازار صادراتی است که این چرخه عظیم می‌تواند اشتغال و ارزآوری قابل توجهی به همراه داشته باشد.

استاندار هرمزگان گفت: در تلاش هستیم با رفع موانع موجود تا پایان سال جاری، با اضافه شدن ۱۳ هزار هکتار جدید مزرعه پرورش میگو در هرمزگان به عدد قابل توجهی از تولید میگوی پرورشی در استان برسیم.

وی تاکید کرد: بر روی طرح‌های شیلاتی به ویژه در حوزه پرورش ماهی و میگو در استان ، تمرکز جدی داریم و برای حمایت جدی تر از طرح های پرورش ماهی و میگو، این موضوع در ستاد ملی اقتصاد مقاومتی نیز مطرح می‌شود تا اقدامات لازم جهت تامین ارز و تجهیزات مورد نیاز در این حوزه در سطح ملی صورت گیرد

استاندار هرمزگان گفت: با فعال شدن ظرفیت های شیلاتی ، چرخه اقتصادی قابل توجهی در راستای اشتغالزایی و رونق و جهش تولید ایجاد خواهد شد و بر این اساس شیلات از محورهای اصلی توسعه استان هرمزگان محسوب می‌شود.

همتی با اشاره به ظرفیت های حوزه پرورش ماهی در هرمزگان، بیان داشت: در این زمینه نیز ۱۰۰ هزار تن مجوز فعالیت صادر شده و سرمایه گذارانی که مجوز دریافت کرده‌اند، اگر به طور جدی پای کار باشند از آنها حمایت لازم صورت می‌گیرد و تسهیلات پرداخت خواهد شد و در صورت عدم شروع فعالیت، مجوز آنها لغو می‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته تلاش داریم در آینده نزدیک، به ۳۰ تا ۵۰ هزار تن تولید ماهی پرورشی در استان هرمزگان برسیم.

میزان صید استان هرمزگان در سال گذشته ۳۳۰ هزار تن بود و همچنین ۳۱ هزار تن پرورش ماهی و میگو در هرمزگان انجام شده است.

برچسب‌ها میگو هرمزگان سازمان شیلات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میگو هرمزگان سازمان شیلات ایران میگو هرمزگان سازمان شیلات ایران میگو در هرمزگان استان هرمزگان پرورش میگو پرورش ماهی هزار هکتار هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۲۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه
  • لزوم نظارت بر تولید نان از مزرعه تا سفره
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است