Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز پیشگیری و تشخیص پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: یکی از مواردی که می‌تواند مورد سوء استفاده مجرمان سایبری قرار گیرد، ورود تازه‌واردان به بازار بورس است که شاید اطلاعات کامل و کافی برای ورود به این عرصه را ندارند و یا شاید مجبور به فعالیت در این بستر هستند، لذا در معرض تهدید و آسیب قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از آنجایی‌ که سهام برخی از محصولات، کالا‌ها و سهام عدالت در بازار بورس عرضه‌ شده و به هموطنان این امکان داده‌ شده است که خودشان سهام خود را مدیریت کنند، لذا برخی از هموطنان بدون آگاهی از نحوه سپرده گذاری در بورس با مراجعه به کارگزاری‌ها و دریافت کد بورسی، اقدام به فعالیت در این فضا می‌کنند.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که هموطنان باید رعایت کنند این است که نام کاربری و رمز عبور بورسی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند، چراکه ممکن است برخی از افراد سودجو با در اختیار داشتن رمز عبور آن‌ها اقدام به خرید و فروش سهام کنند و زمینه زیان دیدن قربانی را فراهم آورند.

وی افزود: لازم است هموطنان نسبت به حفظ و مراقبت از نام کاربری و رمز عبور خود کوشا باشند و قبل از سپرده گذاری و فعالیت در بازار بورس، آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: هشدار پلیس فتا به تازه واردهای بورس/ برای سرمایه‌گذاری در بورس شناخت اقتصادی داشته باشید

بیشتر بخوانید: هشدار پلیس به تازه واردان بازار بورس؛ از رفتارهای هیجانی پرهیز کنید

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار بورس کلاهبرداری میلیاردی نیروی انتظامی حوادث و انتظامی بازار بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۲۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از شناسایی و برخورد با ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب استان خبر داد. سردار کیومرث عزیزی گفت: در راستای ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب و در جریان اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی و فتا در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به‌دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. در این راستا مأموران پلیس امنیت عمومی، ۲۱ صفحه اینستاگرامی با مجموع مخاطبان زیاد را مورد شناسایی قرار داده و با پاکسازی و مسدودسازی صفحات اعلامی، با گرداننده آن‌ها نیز برخورد قانونی به‌عمل آمد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران خاطرنشان کرد: پلیس به صورت مستمر، فعالیت صفحه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی را مورد رصد قرار می‌دهد و در صورت بروز هرگونه جرایم در این فضا، برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد، بنابراین به افراد فعال در فضای مجازی توصیه می‌شود در این عرصه نیز با رعایت ضوابط و قوانین کشوری و رعایت هنجارهای اجتماعی فعالیت کنند.

منبع: جماران

سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • قاتلان مرد ۳۵ ساله در ارومیه دستگیر شدند
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • دستگیری عاملان قتل مرد ۳۵ ساله ارومیه‌ای در تکاب
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس
  • بورس به مدار برگشت؟
  • صعود شاخص بورس به بالای دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد
  • صعود انفجاری بورس ، سقوط دلار | وقت خرید کدام سهم است؟
  • تغییر زمین بورس بازان
  • صعود بورس از منطقه امن