Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این معاونت موضوع سلامتی مردم و آلودگی زیست محیطی این ۲ طرح ماسه شویی آلاینده اطراف روستا را به صورت ویژه و بنابر وظیفه اجتماعی، پیگیری می کند.

"سید عیسی حسنی" در جمع اهالی روستای "دلی بَجَک" افزود: این معاونت موضوع سلامتی مردم و آلودگی زیست محیطی این ۲ طرح ماسه شویی آلاینده اطراف روستا که علاوه بر بحث آلایندگی، جان اهالی را هم به خاطر انفجار های معدنی، در معرض خطر قرار داده است به صورت ویژه و بنابر وظیفه اجتماعی، پیگیری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اهالی این روستا، رأی قطعی دیوان عدالت اداری مبنی بر مخالف زیست محیطی بودن جا نمایی این سنگ شکنها را به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تحویل دادند و وی در همین زمینه اظهار کرد: نهادهای متولی باید قبل از اعطای هر گونه مجوز، سلامتی و آرامش مردم را مدنظر قرار داده و از صدور پروانه های بهره برداری، بدون رعایت قوانین و آیین نامه های زیست محیطی و فاصله گذاری از اماکن مسکونی اجتناب بورزند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، تصریح کرد: وقتی یک سرمایه گذار، سرمایه خود را در چنین جاهایی به کار می گیرد، تعطیلی یا جابجایی این طرح ها، هزینه های زیادی را اعم از مادی و معنوی بر مردم، دولت و خود سرمایه گذاران تحمیل می کند.
گفتنی است که، چند سالی است که گرد و خاک و آلودگی های صوتی، میهمان خانه های روستایی در منطقه ی سپیدار بویراحمد شده است.
فارغ از گرد و خاک و نبرد آهن با سنگ، انفجار کوه برای تولید شن و ماسه ی کوهی آرامش و آسایش زندگی را در دل طبیعت کوه پازنان از اهالی و حتی دام های آن روستا گرفته است، تا جایی که علوفه ی کوهی برای دامهایشان غیر قابل استفاده است.
آن طور که اهالی روستا می گویند مکاتبات زیادی را با مسئولان داشته اند اما دریغ از یک جواب قانع کننده.
همین بی جواب ماندن مکاتبات شان اهالی روستای "دلی بَجَک" را بر آن داشت تا با رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد درد دل کرده و استمداد کمک کنند.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به معاون پیگیری از وقوع جرم مأموریت داد تا از نزدیک از این روستا و سنگ شکن های اطراف روستا بازدید و موضوع را بررسی کند.
"سید عیسی حسنی" معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به همین منظور در روستای دلی بَجَک حاضر و مشکلات مردم را استماع کرد.
وی در این بازدید از محل ماسه شویی و معدن ماسه کوهی متصل به روستا که آلودگی زیادی را برای اهالی ایجاد کرده است نیز بازدید کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از چشمه ی شمال روستا که به مواد نفتی و روغن سوخته آلوده شده و از منازل اهالی که به دلیل وقوع لرزه های ناشی از انفجار معدن سنگ متصل به روستا ترک خورده اند، از نزدیک دیدن کرد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد آلودگی زیست محیطی سنگ شکنی كهگيلويه و بويراحمد دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زیست محیطی دلی ب ج ک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۲۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری همه طرح‌های آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در بارش‌های اخیر

 جاوید بخت افزود: تاکنون در سطح استان حدود ۲/۶ میلیون متر مکعب انواع طرح‌های آبخیزداری در استان اجرا شده است.

 وی اضافه کرد: این طرح‌ها شامل سازه‌های سنگی ملاتی، گابیون، بند‌های خاکی و سازه‌های تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیرزمینی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: این سازه‌ها نقش مهمی در کنترل سیلاب، ذخیره آب، پیشگیری از فرسایش خاک و افزایش آب قنوات و چاه‌ها دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • ورود بیش از ۴۸۸ هزار وسیله نقلیه به کهگیلویه و بویراحمد
  • ورود بیش از ۴۸۸ هزار وسیله نقلیه به کهگیلویه و بویراحمد 
  • بارندگی‌های سیل‌آسا به زیرساخت‌های ارتباطی و کشاورزی بخش «لوداب» خسارت وارد کرد
  • ورود بیش از ۴۸۷ هزار وسیله نقلیه به کهگیلویه و بویراحمد در طرح نوروزی
  • ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم در دادگستری آذربایجان غربی 
  • ورود بیش از ۴۴۴ هزار وسیله نقلیه به کهگیلویه و بویراحمد در طرح نوروزی
  • آبگیری همه طرح‌های آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در بارش‌های اخیر
  • بازدید حدود ۱۶۰ هزار نفر از اماکن گردشگری کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت بیش از ۴۰۰ هزار تردد در ورودی‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت سیل به ۳ هزار کیلومتر راه عشایری کهگیلویه و بویراحمد