Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شاهین هاشمی فرماندار شهرستان حمیدیه گفت: با همت سازمان آب و برق استان خوزستان، طرح جامع آبرسانی به روستاهای این شهرستان در سال ۹۸ در ۳ فاز تعریف شد که فاز اول آن با هدف تامین آب شرب روستاهای بویژه بخش گمبوعه درحال اتمام است و در آینده نزدیک بهره برداری می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در این بخش مخزن و ایستگاه پمپاژ دهلیز احداث شده است، افزود: بهبود کیفیت آب شهری از دیگر اهداف اجرای طرح آبرسانی است که معاونت آبرسانی سازمان آب و برق مجری آن است.

هاشمی به مطالعات صورت گرفته در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: افق این طرح تا سال ۱۴۱۵ پیش بینی شده که در مدت مذکور، میزان دبی برابر ۱۱۸ لیتر در ثانیه تامین می‌گردد، همچنین به منظور اجرای پروژه مذکور عملیات لوله گذاری در ۳ فاز به طول ۱۳ کیلومتر با اعتبار اولیه بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است که علی رغم کمبود اعتبارات پیشرفت ۳۵ درصدی و تکمیل فاز اول آن درحال انجام است.

فرماندار شهرستان حمیدیه اضافه کرد : خط لوله این طرح در فازهای حدفاصل آبپخش تا دهکده به طول حدود ۴ کیلومتر با لوله فایبرگالس به قطر ۴۰۰ میلیمتر است و فاز اجرای خط لوله از تاسیسات شهید هاشمی تا اداره آب و فاضلاب روستایی این شهرستان در روستای دهکده به طول حدود ۵.۶ کیلومتر لوله گذاری فایبرگالس به قطر ۴۰۰ میلیمتر و فاز اجرای خط لوله از تاسیسات شهید هاشمی تا تاسیسات آبفا شهری به طول حدود ۲.۵ کیلومتر با لوله فوالدی و فایبرگالس به قطر ۶۰۰ میلیمتر است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب شرب انتقال آب طرح آبرسانی آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۲۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم نذر باران در روستای کوریجان کبودراهنگ

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ روستای کوریجان در ۳۰ کیلومتری کبودراهنگ قرار دارد، اهالی این روستا پس از بارش باران نعمت الهی و جاری شدن رودها طبق سنت دیرینه اهالی روستا با کمک هم قربانی تهیه و برای شکرگذاری بارش باران ذبح می‌کنند و با گوشت این قربانی آبگوشت لذیذ پخت و در بین اهالی توزیع می‌کنند.

به گفته اهالی این سنت حسنه بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارد به گونه ای که در قدیم الایام غذای پخت شده از سوی  خانواده ها در محوطه امامزاده روستا میل می شد اما چند سالی است که بیشتر اهالی غذا را با ظرف به منزل می‌برند و با خانواده میل می  کنند.

همه اهالی روستا برای برگزاری این مراسم سنتی در تهیه قربانی و مالی و تهیه ظروف و کمک در پخت و توزیع غذا کمک رسانند.

اهالی ضمن شکرگذاری نعمت الهی از مردم درخواست دارند که در مصرف آب شرفه جویی کنند، مردم روستا همیشه شکر نعمت الهی را بجا می اورند.

مهدی غلامی، مدیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان کبودراهنگ گفت: برای ثبت این مراسم سنتی تشکیل پرونده انجام شد و به زودی این سنت حسنه در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت خواهد رسید.

تاکنون دو غذای محلی اِیران شوربا و آش غازیاقی شهرستان کبودراهنگ در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت ملی رسیده است.

دیگر خبرها

  • مراسم نذر باران در روستای کوریجان کبودراهنگ
  • بازدید وزیر ارتباطات از اجرای طرح فیبر نوری شاهرود و دامغان
  • وزیر ارتباطات از اجرای پروژه فیبرنوری در استان سمنان بازدید کرد
  • پایداری آب مصرفی ۴۵ روستا با عملیات جهادی صنعت نفت
  • بهره مندی اهالی روستای هفتوان سلماس از آب سالم و بهداشتی
  • پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه اصلاح شبکه داخلی دهستان ارمو شهرستان دره شهر
  • اجرای روکش آسفالت گرم و لکه گیری ۲۴۶ کیلومتر از جاده های استان اصفهان در سال گذشته
  • اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه
  • اجراي موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ كیلومتر توپكرانی در نفت و گاز گچساران
  • خط کشی۴۸ کیلومتر از راه‌های شهرستان تنکابن