Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@05:47:17 GMT

از خام فروشی گل‌محمدی در گلپایگان باید جلوگیری شود

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۲۳۴۵

از خام فروشی گل‌محمدی در گلپایگان باید جلوگیری شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسین یارمحمدیان بهدازظهر پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از مزارع گل‌محمدی گلپایگان اظهار داشت: ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان گلپایگان زیر کشت گل‌محمدی است و برنامه ریزی داریم در دو فاز کشت این محصول به یک هزار هکتار افزایش پیدا کند.

وی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی مناسب کشاورزان گلپایگانی به کاشت گل‌محمدی ترغیب شده‌اند که با یک برنامه ریزی در دراز مدت می‌توانیم با شهرستان کاشان هم تراز باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار گلپایگان گفت: بکارگیری کارگران تبعه دیگر کشورها در گلپایگان ممنوع است، با یک برنامه ریزی در برداشت گل‌محمدی نیروی بومی بکارگیری شد و کشاورزان نیز در برداشت محصولات نیروی بومی به کار گیرند.

وی با بیان اینکه در بازدید از قمصر متوجه شدم که گل‌محمدی گلپایگان به قمصر صادر می‌شود، تأکید کرد: با همکاری جهاد کشاورزی گلپایگان برای جلوگیری از خام فروشی گل‌محمدی به دنبال راه‌اندازی صنایع تبدیلی و اسانس گل‌محمدی در شهرستان هستیم.

و اسانس و سایر فرآوری دارویی تولید شود.

فقط دلخوش به کارگران که ذوق کار دارند هستیم

متصدی مزرعه کاشت گل‌محمدی در گلپایگان اظهار داشت: امسال از ۲۵ اردیبهشت برداشت گل‌محمدی آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد که پس از برداشت به کاشان صادر می‌کنیم.

بهرام کریمی افزود: از سطح زیر ۶۰ هکتاری کشت گل‌محمدی در این مزرعه حدود ۱۰۰ تن گل‌محمدی با بکارگیری ۴۰۰ کارگر فصلی برداشت می‌شود.

وی تصریح کرد: با شیوع بیماری کرونا گردشگر در کاشان کاهش یافت و کارخانجات صنایع تبدیلی گل‌محمدی نیز از ما خرید نمی‌کنند و آنهایی هم که می‌خواهند بخرند به نرخ هشت سال پیش است.

متصدی مزرعه کاشت گل‌محمدی با بیان اینکه تنها دل خوشی ما این است که ۴۰۰ کارگر نزد ما مشغول به کار هستند، تاکید کرد: در واقع نظر ما این بود که گل‌های محمدی امسال را برداشت نکرده و برای چرای دام استفاده کنیم چراکه در واقع هیچ نوع عایدی نصیب ما نمی‌شود.

کریمی گفت: چک فروش گل‌محمدی در اردیبهشت سال ۹۸ را مرداد ۹۹ د خواهیم کرد، در واقع هنوز موعد وصول چک ما نرسیده است اما حقوق کارگران به شکل نقدی پرداخت می‌شود.

وی افزود: اکنون که می‌خواهیم گل محمدی را بفروشیم برخی کارخانجات می‌گویند باید تا شهریور برای مشخص شدن قیمت گل‌محمدی صبر کنید.

کد خبر 4936091

منبع: مهر

کلیدواژه: صنایع تبدیلی دستمزد کارگران کشاورزی رونق تولید ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد عید سعید فطر گرگان شیوع کرونا قزوین روز جهانی قدس بیرجند نماز عید سعید فطر روابط عمومی مشهد گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۲۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی

 مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این روز‌ها برداشت گل محمدی از گلستان‌های خراسان جنوبی آغاز شده و قرار است این محصول معطر از سطح بیش از ۴۳۹ هکتار از اراضی استان برداشت شود.

شایسته با اشاره به اینکه امسال پیش بینی می‌شود ۷۸۶ تن گل محمدی در استان برداشت شود افزود: این میزان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است. 

وی گفت: بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان سربیشه با ۲۱۵ هکتار، قاین ۵۳ هکتارو زیرکوه ۵۰ هکتار است.

مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: ۵۰ درصد محصول تولیدی به صورت غنچه، گل‌تر و گل خشک به خارج استان صادر می‌شود.

شایسته گفت: ۳۵۲ بهره بردار گل محمدی از اوایل اردیبهشت آغاز و تا نیمه خرداد ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر
  • جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی کاه و کلش در گتوند 
  • برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان اشکذر
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت ۳ تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد زواره
  • گلاب برای عتبات | ماجرای گلاب گیری در یزد بعد از 250 سال
  • افت سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی/ ۳۸ کارگاه گلاب‌گیری در فرخد فعال هستند
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی