Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مرتضی بختیاری در پیامی انتخاب محمدباقر قالیباف را به عنوان ریاست مجلس شورای اسلامی تبریک گفت.

متن پیام تبریک رئیس کمیته امداد در پی انتخاب رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

«برادر گرامی، جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف

با سلام و تحیت

انتخاب جنابعالی که از فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس و از مدیران موفق و زحمت‌کش در عرصه‌های مختلف نظام بوده اید، با راُی قاطع نمایندگان محترم به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی را تبریک عرض می‌کنم و برای شما و نمایندگان معزز مجلس آرزوی موفقیت دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدوارم این دوره از مجلس با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و حوزه تقنین، دغدغه‌های چندین ساله ولی امر مسلمین جهان (مدّظله العالی) عملیاتی شده و آرمان‌های امام عزیزمان و همسنگران شهیدتان به منصه ظهور برسد به ویژه در حوزه اشتغال و فقر زدائی با دمیدن اندیشه جهادی شاهد تحقّق حلّ مشکلات اقتصادی و فرهنگی میهن‌مان باشیم.

کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای افزایش همکاری و هم افزایی و توسعه روابط در راستای انتقال تجربیات در حوزه فقر زدایی و کمک به نیازمندان و رفع مشکلات آن‌ها اعلام آمادگی نموده و از جناب عالی و نمایندگان این دوره از مجلس استمداد می‌طلبیم برای حل مشکلات مناطق محروم و مستمندان تدابیر اساسی اندیشیده و با استعانت از خداوند سبحان و ذوات مقدّسه حضرات معصومین (علیهم السلام) ریشه فقر در کشور انقلابی ایران اسلامی ریشه کن شود انشاالله.

از خداوند متعال توفیق روزافزون جناب‌عالی و سایر خدمتگزاران در مجلس شورای اسلامی را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.»

کد خبر 4936390

منبع: مهر

کلیدواژه: دفاع مقدس سید مرتضی بختیاری محمد باقر قالیباف مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران شورای شهر تهران سازمان تامین اجتماعی وضعیت هوای تهران شیوع کرونا نیروی انتظامی قوه قضاییه کمیته امداد امام خمینی مترو شورای شهر شهر تهران طرح ترافیک مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۲۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت یکماهه مجلس برای تصویب طرح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌ها

در حالی که یکماه و ۱۴ روز به به پایان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده است،‌ علی‌رغم وعده‌های قالیباف برای طرح اصلاح قانون تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در صحن علنی هنوز این اتفاق رخ نداده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ بیش از دو سال است که موضوع اصلاح قانون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در قالب یک طرح در مجلس شورای اسلامی درحال پیگیری است. اما علی‌رغم تصویب در کمسیون فرهنگی مجلس و وعده‌های چند باره قالیباف برای طرح در صحن عمومی هنوز اتفاقی نیافتاده است و حالا تنها یک ماه تا پایان مجلس باقی مانده است.

قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور مشتمل بر 15 ماده و هشت تبصره در جلسه علنی 17 اسفند‌ماه سال 1382 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. با توجه به گذشت دو دهه از این مصوبه و شکل‌گیری نیاز‌های جدید، همچنین رفع نواقص با هدف بهبود وضعیت حقوق و مزایای کتابداران مطابق دیگر دستگاه‌های فرهنگی، مشکل در تامین اعتبار برای منابع اطلاعاتی و ... منجر شد تا موضوع بازبینی قانون مطرح شود. 

 بازنگری در قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌‌های عمومی کشور از سال 1394 با مذاکرات علیرضا مختارپور، دبیرکل سابق نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با نمایندگان مجلس شورای اسلامی آغاز شد. این مذاکرات از سال 1399 با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه، فراکسیون روحانیت مجلس، کمیسیون فرهنگی مجلس، برای اصلاح قانون تاسیس نهاد و  تأمین منابع پایدار بودجه‌ای جدی‌تر شد و  نهایتا آبان‌ماه سال 1399 در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مطرح  و به تقویت بودجه نهاد در سال 1400 منجر شد.
 
طرح  اصلاح قانون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال 1400 در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و یکسال بعد پیش‌نویس طرح اصلاح قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس تهیه شد.

درخواست مساعدت از قالیباف برای تصویب اصلاح قانون تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی

 یکی از مهمترین ایده‌ها در تدوین متن جدید برای برطرف شدن مسائل نهاد کتابخانه‌ها، توجه به ترکیب هیئت امنا  و تاکید بر نقش مردم در اداره امور کتابخانه‌های عمومی به شیوه مؤثر‌تر بود. در بحث مالی نیز علاوه بر پیش‌بینی منابع مالی جدید و تغییر ماهیت پرداخت‌های دولتی، به دلیل نبود ضمانت اجرایی قوی در وصول سهم کتابخانه‌های عمومی از درآمدهای شهرداری، جرم‌انگاری و ترک فعل به‌‌عنوان یک ضمانت اجرایی برای دریافت سهم کتابخانه‌های عمومی از محل درآمد شهرداری‌ها در متن جدید گنجانده می‌شود. 

با تغییر مدیریت در نهاد و فعالیت مهذدی رمضانی به عنوان دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، پیگیری‌‌ها برای تصویب طرح دوباره از سر گرفته شد، نهایتاً طرح در پاییز 1401 در کمیسیون فرهنگی به تصویب رسید و از آن زمان تاکنون در انتظار طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

 از آنجا که تصمیم گیری درباره  اعلام وصول این طرح با هیأت رئیسه مجلس و  شخص قالیباف است،‌ وی بارها وعده طرح این موضوع را داده است‌، قالیباف در مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار قول داد که بررسی این طرح در صحن علنی را دنبال کند. اما حالا یک ماه مانده به پایان مجلس یازدهم هنوز خبری از تصویب نیست.

سیدحسن سیدابراهیم مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی در امور مجلس درباره آخرین وضعیت این طرح به تسنیم گفت: علی رغم پیگیری‌های مستمری که شد و آقای قالیباف هم در همایش روز ملی کتاب و کتابخوانی  قول پیگیری را دادند، به دلیل کمبود وقت و شرایط انتخابات تا این لحظه هنوز خبری از طرح این موضوع در صحن علنی نیست.

پول یک کیلومتر اتوبان‌سازی؛کتابخانه‌های قدیمی را احیا می‌کند + فیلم

وی ادامه داد: اگر هیأت رئیسه مجلس این اولویت را قائل شود و بررسی طرح را در دستور کار بگذارند،‌ تصویب طرح یک روزه یا حتی یک نصف روز انجام خواهد شد.چرا که مقدمات آن پیشتر در مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی انجام شده است.

سید‌ابراهیم تصریح کرد:‌ البته طرح‌های بسیاری در این مجلس مانده که هنوز به نتیجه نرسیده است،‌ به گفته معاون پارلمانی رئیس جمهور 200 لایحه دولت در نوبت صحن علنی است که تعدادی از آن‌ها دوفوریتی است. چند صد طرح دیگر نیز مشابه طرح ما در نوبت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیدواریم فاز یک خط ۳ قطار شهری مشهد تا مردادماه به بهره‌برداری برسد
  • حمایت جدی وزارت فرهنگ از ترویج عفاف و حجاب
  • «طرح قوانین نامعتبر در حوزه کشاورزی» اعلام وصول شد
  • پویش«با مهر انتخاب کنیم» انتخاب آغاز شد
  • بیانیه عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب درباره عملیات «وعده صادق»
  • آیت الله علوی بروجردی: امیدواریم روزی بیاید که شرّ اسرائیل برای همیشه به دشمنان برگردد
  • توجه ویژه اسلام به حل مشکلات اقتصادی مردم
  • بررسی مشکلات بخش سیوان با حضور نماینده مردم در مجلس
  • گفتگوی دولت و بخش خصوصی برای رشد اقتصادی
  • فرصت یکماهه مجلس برای تصویب طرح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌ها