Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری روز پنجشنبه گزارش داده‌اند دولت آمریکا نفتکش‌های حامل سوخت ایران را به اعمال تحریم‌های اقتصادی تهدید کرده‌ است. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، مقام‌های آمریکایی برای جلوگیری از شکل‌گیری ائتلاف اقتصادی میان ایران و ونزوئلا نفتکش‌های حامل سوخت ایران را به تحریم تهدید کرده‌اند.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده دو کشتی تحت مالکیت یونان که با پرچم لیبریا حرکت می‌کردند و حامل محصولات نفتی ایران به مقصد ونزوئلا بودند برنامه خود برای تحویل محموله‌های خودشان را متوقف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دو نفتکش مذکور در شرایطی اعزام شده بودند که ایران ناوگانی متشکل از پنج نفتکش را برای تحویل بنزین روانه ونزوئلا کرده است. سه نفتکش ایران به مقصد رسیده‌اند و دو نفتکش ایران در حال حرکت در مسیر هستند.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند دو کشتی تحت مالکیت یونان در صورت ادامه مسیر به سمت ونزوئلا از دریافت خدمات بیمه و دسترسی به نظام بانکی بین‌المللی محروم می‌شدند.

یک مقام آمریکایی گفت: «ما با مالکان کشتی در تماس بوده‌ایم و آن‌ها با خطر بزرگی برای مواجه شدن با تحریم‌ها مواجه هستند.»

در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وال استریت ژورنال تحریم های اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۲۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد

به گزارش جام جم آنلاین، سخنگوی نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد یک کشتی جنگی این کشور که قرار بود برای کمک به برپایی یک بندر موقت در نزدیکی غزه به مدیترانه شرقی برود، به دلیل آتش‌سوزی در اتاق موتور از ماموریت خارج شده و به پایگاه خود بازگشته است.

این سخنگو گفت کشتی باری «جان بوبو» متعلق به نیروی دریایی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که در مسیر مدیترانه شرقی برای تحویل تجهیزات و نیرو‌های موردنیاز در ساخت پایگاه، در اتاق موتور این کشتی آتش‌سوزی ایجاد شده است.

به گفته پنتاگون، مشخص نیست که این تاخیر پیش‌آمده ساخت پایگاه انتقال کمک‌ها را چه مقدار به تاخیر می‌اندازد. پیش‌ازاین پنتاگون اعلام کرده بود که ساخت این پایگاه در اواخر آوریل یا اوایل ماه مه به پایان خواهد رسید.

سخنگوی نیروی دریایی ایالات متحده در ادامه گفت: «خدمه کشتی ناچار به تخلیه منطقه حریق شده و با استفاده از کپسول‌های آتش‌نشان آتش را اطفا کردند. این سانحه هیچ تلفاتی نداشته است.»

به گفته مقامات آمریکایی، دلیل آتش‌ سوزی هنوز روشن نیست و کشتی برای تعمیرات با استفاده از تنها یک موتور به بندر جکسون‌ویل در آمریکا بازگشته است.

به دلیل مانع‌تراشی‌های رژیم صهیونیستی در ارسال کمک‌ های بشردوستانه به غزه از مسیر زمینی، ایالات متحده قصد دارد یک پایگاه دریایی در غرب غزه ایجاد کند تا کمک‌های ضروری از این مسیر به مردم غزه تحویل داده شود.

دیگر خبرها

  • آمریکا یک میلیارد دلار دیگر تسلیحات به اسرائیل می‌دهد
  • سخنگوی وزارت خارجه تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد
  • واکنش ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا
  • ایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اراضی اشغالی
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل