Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  در کارگروه خرید تضمینی گندم فاروج با اشاره به تمهیدات صورت گرفته و بارش‌های مطلوب استان گفت: براساس پیش بینی از ۲۷۰ هزار تُن گندم تولیدی استان، ۱۸۵ تا ۲۰۰ هزار تُن گندم مازاد خریداری خواهد شد.

عبدالله یوسفی با بیان اینکه ۵۰ درصد بذر استان از مزارع بذری فاروج تامین می‌شود گفت: این شهرستان سالانه حدود پنج تا هفت هزار تن گندم بذری تولید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او قیمت خرید تضمینی گندم امسال را دو هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: این قیمت، ۴۷ درصد بیشتر از قیمت پارسال است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی همچنین گفت: پارسال برای اولین بار با خرید توافقی ۷۰۰ کیلوگرم سرگل زعفران در استان، بیش از هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، عاید زعفران کاران شد.

حبیب الله مقتدر، رئیس جهاد کشاورزی فاروج هم گفت: این شهرستان چهارهزار و ۵۰۰ هکتار گندمزار آبی و ده هزار و ۵۰۰ هکتار گندمزار دیم دارد. پارسال ۲۱ هزار تُن گندم در شهرستان فاروج خریداری شد.

مسعود صادق فرماندار فاروج هم با اشاره به اوضاع نابسامان زعفران در سال گذشته گفت: با اعلام آمادگی تعاون روستایی، شهرداری و بخش خصوصی، بازارچه تخصصی زعفران در زمینی به مساحت هزار متر ایجاد و خرید و فروش در خارج از آن، ممنوع خواهد شد.

انتهای  پیام/ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خراسان شمالی خرید تضمینی گندم هزار ت ن گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۲۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی ذخیره ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان

به گزارش قدس آنلاین، حجت اله بیرانوند روز پنجشنبه در همایش روز ملی گندم و نان در سالن همایش اتاق بازرگانی خرم آباد اظهار کرد: همچنین ۱۳ واحد آسیابانی با ظرفیت حدود ۷۰۰ هزار تن در استان وجود دارد که ظرفیتی حدود ۲ برابری محسوب می شود.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته روند خرید گندم در لرستان افزایشی بوده است تصریح کرد: تولید گندم در استان به عنوان یک کالای استراتژیک از ۱۲۳ هزار تن در سال ۱۴۰۰ به ۵۳۰ هزار تن در سال گذشته رسیده که در تاریخ استان بی سابقه بوده است.

بیرانوند با اشاره به فعالیت ۲ هزار واحد نانوایی در لرستان گفت: کشاورزان با جهاد خود امنیت غذایی را تامین می کنند و عمده انرژی و کالری مورد نیاز مردم از طریق مصرف نان تامین می شود که زنجیره تولید و تامین گندم و نان در لرستان دارای چرخه مناسبی است.

وی اظهار کرد: مراکز خرید گندم نقش مهمی در چرخه تولید دارند و در برخی شهرستان ها همچون کوهدشت طی مدت زمان کوتاه، خرید حجم بالایی از این محصول انجام می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • کسب مهارت ۲۰ هزار و ۷۲۰ نفر در خراسان شمالی
  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم در فارس
  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • پیش بینی ذخیره ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • پیش بینی برداشت ۷۵ هزار تن گندم در بهبهان
  • خرید تضمینی گندم به ۲۰۰ هزار تن رسید
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد