Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجید امینی مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه فعالیت تالار‌های پذیرایی، استخر، سونا و مهدکودک‌ها در لارستان همچنان ممنوع است، اظهار کرد: رستوران‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی تا قبل از این فقط می‌توانستند نسبت به توزیع غذای بیرون بر اقدام کنند و در این محدوده فعالیت کنند، از امروز امکان پذیرش مشتری را نیز خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: پذیرش مشتری دارای شرایط بخصوصی است که مهم‌ترین آن‌ها رعایت فاصله میان مشتری‌ها است، به طوری که هر میزی که برای یک مشتری در نظر گرفته می‌شود باید طوری چیدمان شود که فاصله حداقل یک تا ۲ متری در آن لحاظ شود.

مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشکده علوم پزشکی لارستان اضافه کرد: طبیعتا با گذاشتن این فاصله گذاری و رعایت این محدوده فاصله، میزان پذیرش مشتری ممکن است تا ۵۰ درصد ظرفیت آن رستوران و یا مراکز تهیه و توزیع، کاهش یابد.

او ادامه داد: همچنان دریافت وجه نقد در رستوران‌ها ممنوع خواهد بود و مشتریان بهتر است با سیستم‌های نرم افزاری و اینترنت و کارت به کارت کردن‌ها وجوه نقدی هزینه را پرداخت کنند. امینی افزود: استفاده از ماسک و دستکش برای افرادی که در سرو غذا همکاری می‌کنند، باید رعایت شود.

او گفت: غذایی که برای مشتری سرو می‌شود حتما باید روکش داشته باشد و در معرض قرار نگیرد. ادویه جات، فلفل و نمک باید یکبار مصرف روی میز برای مشتری گذاشته شود.

مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشکده علوم پزشکی لارستان افزود: زمانی که مشتری میز و صندلی خود را ترک می‌کند، حتما باید فرایند گندزدایی انجام شود. قهوه خانه و رستوران‌های سنتی نیز کماکان می‌توانند بدون عرضه مواد دخانی مانند رستوران‌ها فعالیت کنند.

او اظهار کرد: فعالیت تالار‌های پذایریی و اماکنی که امکان تجمع افراد برای مراسم‌های مختلف اعم از عروسی، عزا و تولد، وجود دارد، همچنان ممنوع است و تالار‌های پذیرایی اجازه فعالیت ندارند و تنها می‌توانند به صورت غذایی بیرون بر یا به شکل رستوران فعالیت خود را ادامه دهند.

امینی گفت: مراکز ماساژ، سونا و استخر و همه ورزش‌های دارای برخورد نیز در لارستان همچنان تعطیل خواهند بود و همچنین مهدکودک ها، سالن‌های تئاتر و سینما نیز تعطیل هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فاصله گذاری اجتماعی تالار پذیرایی تعطیلی مهدکودک ها تعطیلی مراکز رستوران ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۲۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهروموم یک رستوران در شادگان

سیدغالب موسوی سرپرست مرکز بهداشت شادگان گفت: باهدف حفظ سلامت مردم و پیشگیری از بیماری ها، در بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت و رئیس اداره اماکن شادگان یک رستوران به علت نواقص متعدد، رعایت نکردن توصیه و شیوه نامه‌های بهداشتی براساس قانون مهروموم شد.

در این بازرسی‌ها نیز برای برخی واحد‌های صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف اخطاریه صادر شد. 

 افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلفات بهداشتی در همه ساعات شبانه روز می‌توانند به سامانه ۱۹۰ بهداشت شکایات و گزارشات خود اعلام کنند تا در اسرع وقت پیگیری لازم انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • مهروموم یک رستوران در شادگان
  • تعطیلی یک رستوران در شادگان
  • مهر و موم یک رستوران در شادگان
  • همایش بزرگ هفته عقیدتی سیاسی در لارستان برگزار می‌شود
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • انتقال بیمار ۶۸ ساله با بالگرد به شیراز
  • پذیرایی از زائران با چای و شیرینی یزدی
  • الفت با مفاهیم غنی قرآنی از آسیب‌های مدرن اجتماعی جلوگیری می‌کند  
  • یک سال است که رستوران‌های مشهد افزایش نرخ نداشته‌اند
  • پذیرایی موزه‌های آستان قدس رضوی از بیش از ۴۳ هزار زائر داخلی و خارجی