Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که بررسی اعتبار منتخبان مجلس یازدهم در جلسه علنی روز یکشنبه انجام خواهد شد. تاریخ انتشار: 19:23 - 08 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۴۵۱۶

خبرگزاری میزان - طبق اعلام خبرگزاری خانه ملت، محمد حسین فرهنگی در تشریح جلسه عصر امروز هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از جلسه به بررسی مشکلات داخلی مجلس و آمادگی‌های مورد نیاز جهت شروع به کار کمیسیون‌ها و صحن علنی مجلس اختصاص داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هماهنگی‌های داخلی هیئت رییسه و تقسیم کار بین اعضای انتخاب شده یکی از موضوعات دیگر جلسه امروز بود همچنین قرار شد با نظر نمایندگان روز‌های شنبه و یکشنبه در مورد تعیین تبصره یک ماده ۳۶ آیین نامه داخلی مجلس در مورد کمیسیون‌ها بازنگری و نهایی شود.

بیشتر بخوانید: در نخستین جلسه هیئت رییسه مجلس یازدهم چه گذشت؟

سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:جلسه بعدی مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه ۱۱ خرداد تشکیل خواهد شد و به اعتباری نامه‌های منتخبان که از سوی شعب مشخص شده رسیدگی می‌شود.

وی افزود: در مورد بحث اسکان نمایندگان در تهران بدون کوچکترین حاشیه‌ای مجلس بتواند کار خود را آغاز کند و نمایندگان از اسکان موقت خارج شوند.

فرهنگی خاطر نشان کرد: درباره مسائل مربوط به اداره مجلس بحث شد و قرار شد تا صبح روز چهارشنبه ۱۴ خرداد با وجود تعطیلی هیئت رییسه جلسات خود را ادامه دهد تا وقفه‌ای در امورات مجلس بوجود نیاید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس مجلس شورای اسلامی هیئت رییسه مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۲۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید خدمت محسوب شدن جهادگران در مجلس مطرح شود

سردار محمد زهرایی مسؤول سازمان بسیج سازندگی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: باید قانونی تصویب شود تا جهادگران آسمانی شهید محسوب شوند. اصلاح قانون بسیج سازندگی از آنجاکه در مجلس دو فوریتی شد قاعدتاً باید طرح شود.

وی افزود: هرچه کمیسیون بوده، رفته و تأیید گرفته‌ایم. نمایندگان مجلس امضا کرده‌اند و به هیأت رییسه داده‌اند تا به صحن مجلس بیاورند. دلیل اینکه به صحن نمی‌آید نمی‌دانم! بیش از یک‌سال شده در هیأت رییسه دارد دور می‌خورد. امیدواریم نمایندگان جدید که به نمایندگان قبلی اضافه می‌شوند، این برگ برنده و افتخار را برای خودشان بگذارند؛ چون خدمت به جهادگران که به مردم و محرومین خدمت می‌کنند، خدمت به خدا است. اگر کسی می‌خواهد برای آخرتش توشه‌ای داشته باشد همین کار را بکند. اگر این کار را نکنیم موازی کاری شروع می‌شود و انحراف، پول‌شویی و بهره‌برداری سیاسی در گروه‌های جهادی به وجود می‌آید. پس باید این‌کار را انجام دهیم.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی در ادامه گفت: قانون بسیج سازندگی سال ۱۳۸۶ در مجلس تصویب شد. اصلاحیه آن را هم از دوسال پیش نوشتیم‌. ستاد کل سپاه و نیروهای مسلح نیز آن را تأیید کردند. بعد به مجلس ارجاع داده شد و به کمیسیون امنیت و معاونت‌های مختلف رفت و به هیأت رییسه رسید. در حال حاضر این‌قانون باید در صحن علنی مجلس مطرح شود. ۲ ماده هم بیشتر ندارد. یک‌ماده، درمان جهادگران است و دومی شهید خدمت محسوب‌شدن جهادگران آسمانی است. ستاد کل نیروهای مسلح شهید محسوب شدن این جهادگران را پذیرفته و باید به صحن علنی مجلس آورده شود. ان شاالله این اقدام انجام شود.

سردار زهرایی گفت: اسم اردوهای جهادی، جهاد خدمت است اما عین جهاد امیدآفرینی است. وقتی خدمت می‌کنید امید را در دل مردم می‌کارید. با سخنرانی خیلی کم می‌شود این کار را کرد. در حال حاضر ما به رفتار و خدمت مومنانه نیاز داریم و جهادگران امید را با خدمت خودشان به جامعه می‌آورند.

کد خبر 6061794 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • بازگشت لایحه عفاف و حجاب به مجلس شورای اسلامی
  • پاک مهر: تورم در حوزه دارو و درمان نباید بر گرده مردم قرار گیرد + فیلم
  • مروری بر مهم‌ترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • مجلس یازدهم در تصویب قوانین مسئولانه عمل کرده است
  • نشست تشکل‌های کشاورزی با منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • شهید خدمت محسوب شدن جهادگران در مجلس مطرح شود
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟
  • بررسی سهم زنان در انتخابات ادوار مجلس شورای اسلامی