Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دومین روز از سفر معاون درمان وزارت بهداشت به استان خوزستان، بزرگترین بخش فوق‌تخصصی جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات جنوب غرب کشور در بیمارستان گلستان اهواز افتتاح شد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بزرگترین بخش فوق‌تخصصی جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات جنوب غرب کشور در بیمارستان گلستان اهواز با حضور قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، غلامرضا شریعتی استاندار خورستان و فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این خصوص گفت: این بخش با مساحت دو هزار مترمربع دارای ۶۰ تخت شامل ۵۲ تخت بستری و ۸ تخت آی. سی. یو به همراه اتاق ایزوله و کلیه فضا‌های مجهز آموزشی، درمانی و پشتیبانی، مطابق با به‌روزترین استاندارد‌های روز دنیا و در مدت زمان کمتر از ۴ ماه، با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال تجهیز و آماده شده است.

ابول نژادیان تصریح کرد: بیمارستان بزرگ گلستان اهواز، مرکز اصلی ارجاع بیماران بدحال در استان با آسیب‌های شدید ستون فقرات، مغزی و نخاعی ناشی از سوانح ترافیکی و حوادث است که بهره برداری از این پروژه به عنوان گامی موثر در ارائه خدمات مطلوب به بیماران خواهد بود.

وی گفت: این پروژه یکی از نیاز‌های ضروری در راستای ارائه هرچه بهتر خدمات درمانی به مردم شریف استان است که خوشبختانه با پیگیری‌های رییس بیمارستان گلستان اهواز محقق شد.

همچنین در این سفر، آیین افتتاح بخش جدید ام. آر.‌ای و پروژه توسعه و تجهیز بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) با حضور قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مسؤولین استانی و دانشگاهی خوزستان برگزار شد.

بازدید از پروژه در حال احداث اورژانس جدید بیمارستان امام (ره) از دیگر برنامه‌های سفر جان بابایی در دومین روز سفر به خوزستان بوده است.

در حال حاضر بیمارستان امام خمینی (ره) دارای بخش‌های جراحی عمومی، داخلی، اطفال، جراحی، زنان، عفونی، چشم، قلب، ارتوپدی، نوزادان، اورولوژی، نفرولوژی، ENT و دیالیز است.

جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت به همراه فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از بخش‌های مختلف بیمارستان سینا نیز بازدید کردند.

جان بابایی در بازدید از پروژه‌های عمرانی در آستانه افتتاح در بیمارستان سینا، ضمن بررسی وضعیت و امکانات موجود، در جریان روند تکمیلی و مراحل پایانی این پروژه‌ها قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاون درمان وزارت بهداشت گلستان اهواز جان بابایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۲۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحی نادر در بیمارستان نمازی /عمل جنین دارای نارسایی قلبی در رحم مادر

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در بیمارستان نمازی شیراز جنین‌هایی با مشکلات مختلف توسط تیم پزشکی به سرپرستی دکتر حمیرا وفایی در شکم مادر جراحی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: انواع درمان‌های غیرجراحی دردهای ناحیه کمر


جراحی‌های ضروری برای نجات جان جنین‌های در رحم مادر چند مدتی است در شیراز در حال انجام است که بر این اساس جان جنین و مادرهای بسیاری نجات پیدا کرده است.

در تازه‌ترین این نوع عمل‌ها جان جنین دارای نارسایی قلبی با تلاش تیم پزشکی بیمارستان نمازی شیراز نجات داده شد.

دکتر حمیرا وفایی در این باره به ایرنا گفت: این عمل نادر به مدت سه دقیقه انجام و با روشی جدید موفق به قطع جریان خون توده‌ای ناقص و نجات جنین دارای نارسایی قلبی شدیم.

وی ادامه داد: این نوع جراحی‌های خاص برای رفع نواقص و کمبودهای جنین و مشکلات و نارسایی‌ها انجام می‌شود.

او اضافه کرد: در بعضی موارد جنین به دلیل عدم تطابق گروه خونی پدر و مادر دچار کم خونی می‌شود و نیاز است به جنین داخل رحم خون تزریق شود تا از کم خونی جلوگیری کرد.

دکتر حمیرا وفایی جراح و متخصص زنان، زایمان، نازایی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رئیس بخش مادران نیازمند به مراقبت‌های ویژه بیمارستان نمازی است.

در این بخش جنین‌هایی که دارای مشکلات مختلف قلبی - ریوی، تشکیل نشدن یکی از اعضای درونی شکم مثل قلب یا مبتلا به کم خونی هستند توسط این پزشک خبره و تیم پزشکی، در شکم مادر جراحی می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1226976 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • بانک مسکن اولین شعبه بانکی در منطقه کیانشهر اهواز را افتتاح کرد
  • بزرگترین پارک جنگلی کوهستانی شمال کشور افتتاح می‌شود
  • باز شدن پنجره‌ای نو در شناسایی ضایعات مغزی
  • تخت های بیمارستانی گیلان باید بیشتر از میانگین کشور باشد
  • بیمارستان امام رضا (ع) مشهد قطب درمانی شرق کشور در حوزه قلب
  • انجام اولین عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان
  • خارج کردن دندان از ریه بیمار بدون عمل جراحی باز در سنندج
  • جراحی نادر در شیراز؛ عمل جنین دارای نارسایی قلبی در رحم مادر
  • جراحی نادر در بیمارستان نمازی /عمل جنین دارای نارسایی قلبی در رحم مادر
  • جراحی نادر در شیراز / عمل جنین دارای نارسایی قلبی در رحم مادر