Web Analytics Made Easy - Statcounter

تصمیم اخیر کاخ سفید برای عدم انتشار برآورد‌های اقتصادی نیم ساله آمریکا در تابستان امسال، از سوی سیاست‌مداران و اقتصاددانان آمریکایی با واکنش‌های مواجه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، کاخ سفید تصمیم گرفته برآورد‌های اقتصادی نیم ساله آمریکا در تابستان امسال را منتشر نکند. 

بر اساس گزارش‌ روزنامه واشنگتن پست، متخصصان بودجه در آمریکا عنوان کرده‌اند که به یاد ندارند کاخ سفید در گذشته برآورد‌های اقتصادی خود را پنهان کرده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این تصمیم در حالی گرفته شده که انتظار می‌رود نرخ بیکاری در ایالات متحده آمریکا  به بیش از 20 درصد برسد.  

واشنگتن‌پست گزارش داده دولت ترامپ قصد دارد از ارائه پیش‌بینی‌های جدید اقتصادی خودداری کند زیرا چنین گزارشی به احتمال قریب به یقین، در بر دارنده شاخص‌هایی خواهد بود که از رکود اقتصادی آمریکا در بحبوحه شیوع ویروس کرونا حکایت دارد.

«بیل هوگلند»، مدیر اسبق جمهوری‌خواه در کمیته بودجه سنا، به واشنگتن پست در باره این تصمیم گفت: «هیچ دلیل منطقی وجود ندارد که آنها نتوانند چنین کاری را انجام ندهند. ظاهراً آنها نمی‌خواهند توجه‌ها را به سمت نرخ بالای بیکاری سوق دهند؛ زیرا آنها مجبورند این نرخ را برای امسال و سال بعد برآورد کنند. 

«جَرد بِرن‌استین»، مشاور اسبق اقتصادی «جو بایدن»، نامزد بالقوه انتخابات 2020 آمریکا، نیز در این باره گفت که منتشر نکردن اطلاعات اقتصادی آمریکا، تنها به سیاست‌های اقتصادی‌ای آسیب خواهد زد که تصمیمات با واسطه آنها اتخاذ می‌شوند.

برن استین گفت: «این گونه پنهان‌کاری‌ها مشکلات را هیچ وقت حل نخواهند کرد. مدیریت اقتصادی به این معنی است که برآورد‌ها و پیش‌بینی‌های موثق انتشار پیدا کنند.»  

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا اقتصاد برآورد اقتصادی کاخ سفید دولت ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۲۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش‌های دیوان محاسبات در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، جدیدترین گزارش‌های تخصصی، فنی و تحلیلی دیوان محاسبات کشور پیش از مهلت مقرر تدوین و در اختیار مسؤولان و تصمیم‌گیران اقتصادی کشور قرار گرفت.

این مجلدها شامل «گزارش تحلیل عملکرد منابع و مصارف عمومی»، «گزارش تحلیلی تخصیص اعتبارات مصارف عمومی دولت»، «گزارش سهام شرکت‌های دولتی به صندوق‌های بازنشستگی و بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت اجرای تکالیف قانونی» و «گزارش عملکرد هدفمندی یارانه ها» است.

کد خبر 6080673 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • تورم های سهمگین در راه است؟
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • پیش‌شرط‌های مردمی‌سازی اقتصاد ایران
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی با مدل جدید چه مزیتی برای اقتصاد ایران دارد؟
  • قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت رخ دهد
  • خلجی: تغییر در تیم اقتصادی دولت صحت ندارد
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • گزارش‌های دیوان محاسبات در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت