Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیته علمی هفتمین نشست استپ با اشاره به ضرورت تولید واکسن آنفلوآنزا در کشور و اینکه در فصل پاییز نیز با کرونا مواجه هستیم، گفت: در حال حاضر پنج شرکت دانش بنیان بر روی واکسن کرونا در حال فعالیت هستند.

به گزارش ایرنا؛ مصطفی قانعی روز پنجشنبه در دومین روز از هفتمین نشست تبادل علم و فناوری کشورهای اسلامی که به صورت مجازی در حال برگزاری است، افزود: مهم ترین نکته در درمان بیماری کرونا، ماندن در خانه است، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت بررسی علائم با مردم تماس‌هایی برقرار کرد و از آنان خواست که با داشتن علائم به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه راهبرد فعلی، دور نگه داشتن مردم از بیماران است، بیان کرد: درحال حاضر ما مردم را از بیماران دور نگه می‌داریم و بیش از ۹۵ درصد مردم با این راهبرد موافق بوده‌اند.

قانعی با اشاره به اینکه ما باید در تولید کیت‌های تشخیص خودکفا باشیم، گفت: ما از بیش از ۵۰ شرکت دانش بنیان درخواست کرده‌ایم که کیت‌های تشخیصی تولید کنند که در نهایت از ۵ شرکت قبول کردیم.

دبیر کمیته علمی هفتمین نشست استپ اظهار کرد: کمیته‌ای علمی ستاد مقابله با کرونا هر هفته جلسه برگزار می‌کند و اطلاعات به روزرسانی می‌شوند، همه دانشگاه‌های کشور از این دستورالعمل پیروی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه، در حال حاضر ما از یک دارو به صورت اتفاقی استفاده کردیم و متوجه شدیم که مفید نیست، ادامه داد: تاکنون تحقیقات مداخله‌ای زیادی انجام شده و بیش از هفتاد آزمایش بالینی برای درمان این بیماری انجام شده است.

قانعی افزود: این کمیته علمی همه این مداخلات را تحت نظارت دارد و داده‌ها را برای گرفتن تصمیم نهایی بررسی می کند.

دبیر کمیته علمی هفتمین نشست استپ با بیان اینکه باید همه اطلاعات موجود از همه دنیا را مدیریت کنیم، اظهار کرد: برخی از اطلاعاتی که کشورها منتشر کرده‌اند، نشان دهنده این است که از شرکت‌های خاصی حمایت می‌کنند ما همه آنهاها را داریم و بررسی می‌کنیم و اطلاعات مناسب را منطبق خواهیم کرد.

قانعی با اشاره به اینکه باید بیمارستان‌ها را برای موج بعدی کرونا آماده کنیم، گفت: برخی از بیمارستان‌ها مختص بیماران کرونا است و از پذیرش دیگر بیماران خودداری کرده‌اند؛ درحالی که این عدم پذیرش نشان از نقص مدیریتی است. در هر بیمارستان باید بخشی را به بیماران کرونا اختصاص دهیم و سایر بخش‌های بیمارستان‌ها نیز به بیماران دیگر بپردازند؛ زیرا ممکن است آمار مرگ و میر افزایش یابد.

وی بیان کرد: برای موفقیت کمیته علمی در داخل کشور لازم است همه مردم با وزارت بهداشت در ارتباط باشند؛ ما نیز باید وسایل مورد نیاز را در کشور خود تولید کنیم زیرا ممکن است کمبودها آسیب‌زا شود.

در این دوره از نشست استپ کارشناسان بیماری‌های عفونی و استادان دانشگاه و متخصصان همراه با استادان از کشورهای سنگاپور، آلمان، فرانسه، آمریکا، مالزی، هند، ژاپن، پاکستان، کانادا، چین، آذربایجان، بنگلادش، اردن، عمان، ایتالیا، اندونزی، ترکیه، عراق، کره جنوبی، قزاقستان و ایران تجربیات خود را در خصوص درمان این بیماری به اطلاع یکدیگر می‌رسانند.

تاکنون مراکز مختلفی در جهان اسلام شامل دانشگاههای ایران سه دوره، دانشگاه پوترای مالزی (دوره دوم)، دانشگاه سلطان قابوس عمان (دوره چهارم) و دانشگاه کراچی پاکستان (دوره پنجم) میزبان نشست‌های استپ بوده‌اند.

لینک کوتاه: asriran.com/00345c

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۲۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی» در روسیه برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، نماینده‌ی مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، علی اکبر احمدیان، بنا بر دعوت دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، نیکولای پاتروشف، در رأس یک هیات بلندپایه‌ی امنیتی، برای شرکت در دوازدهمین «نشست بین‌المللی مقامات عالی رتبه ی مسئول در امور امنیتی» و «نشست دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس» عازم شهر سن‌پترزبورگ روسیه خواهند شد.

در این سفر، بر اساس راهبرد سیاست چند جانبه گرایی و در تداوم دیپلماسی فعال و پویای سیاسی امنیتی جمهوری اسلامی ایران، به‌ ویژه در دولت سیزدهم و به منظور ارتقاء و توسعه‌ی روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، احمدیان با همتایان خود از کشورهای روسیه، برزیل، آفریقای جنوبی، چین، هند و عراق نیز دیدارهای جداگانه ای خواهند داشت.

اجلاس امنیتی سن پترزبورگ، با سابقه ای بیش از یک دهه، از معدود رویدادهای امنیتی بزرگ سالانه در سطح بین‌المللی است که به ابتکار کشور روسیه تشکیل و به‌طور مستمر برگزار شده است. از جمله ویژگی های مهم این اجلاس مقابله با یکجانبه گرایی غرب، بویژه امریکا در عرصه‌ی امنیت بین‌الملل و نهادینه کردن روایت گری و روایت سازی مستقل در این ساحت می باشد.

اهمیت و رویکرد این اجلاس به مقوله امنیت بین الملل موجب شده تا جمهوری اسلامی ایران، ضمن استقبال از آن، از ابتدا حضوری فعال در آن داشته باشد.

در نشست سال گذشته‌ی این اجلاس، مقامات ارشد امنیتی از بیش از یکصد کشور جهان در آن شرکت داشتند که حکایت از اهمیت و اقبال بین المللی به این رویداد امنیتی دارد. اطلاعات بدست آمده از نشست دوازدهم که از روز سه شنبه (۴ اردیبهشت) در سن پترزبورگ آغاز بکار می کند، حاکی از این است که رویداد امسال نیز در سطحی گسترده مورد توجه دولت ها، مسئولین امنیتی و رسانه‌های منطقه ای و جهان قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • برش استانی فرهنگی قزوین از برش‌های مستغنی و باکیفیت کشور است
  • با یک آپارتاید علمی از سوی کشور‌های غربی مواجه هستیم
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • «دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی» در روسیه برگزار می‌شود
  • فعالیت 490 مرکز نوآوری در کشور/ ضرورت رفع مسائل اساسی با ظرفیت‌های قانون جهش تولید
  • احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود
  • دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد
  • انتصاب دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران