Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهانگیر دهقانی مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر  در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: بخشی از آتش سوزی کوه سیاه در بخش بوشکان دشتستان با کمک نیروهای اطفاء حریق خاموش شده اما دسترسی به بخش دیگر به علت قرار گرفتن در مکان‌های سخت گذر دشوار است و هنوز آتش در آن مناطق شعله می‌کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: عده‌ای از نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، عشایر و دیگر گروه‌های مردمی عصر دیروز و عده‌ای هم امروز  در منطقه حضور دارند و با ابزارهایی که در اختیارشان است به خاموش کردن آتش مشغولند.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر بیان کرد: بالگرد نیروی زمینی سپاه نیز حدود ساعت ۱۷ از شیراز وارد منطقه حادثه شده  و قرار است به خاموش کردن آتش کمک کند اما هنوز عملیات اطفاء را به علت مشکلی که برایش پیش آمده، شروع نکرده است. البته این بالگرد در منطقه می‌ماند و عملیات اطفاء را انجام می‌دهد.

دهقانی گفت: این بالگرد افزون بر آب‌پاشی می‌تواند نیرو و تجهیزات را هم منتقل کند و امیدواریم که برخی نیروها و تجهیزات با آن به محل حادثه انتقال یابد.

او عنوان کرد: بالگرد پیش از فرود آمدن مناطق آتش گرفته را بررسی کرده و طبق این رصد، آتش سطح و عمق چندانی ندارد؛ اما برخی محل‌های آتش سوزی سخت گذر  است و خاموش کردنشان دشوار.

آتش‌سوزی در کوه سیاه دشتستان از عصر دیروز (چهارشنبه هفتم خرداد) آغاز شده است.

این سومین مورد آتش‌سوزی در ارتفاعات استان بوشهر در یک هفته گذشته به شمار می‌رود.

با وجود درخواست برای اعزام بالگرد آب‌پاش، این بالگرد برای خاموش کردن آتش در دو حادثه گذشته به استان نیامد.

انتهای پیام/ک

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش سوزی منابع طبیعی مهار آتش بالگرد آب پاش آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۲۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل امینی دوشنبه شب در دیدار با فرماندار شهرستان دشتستان با اشاره به شعار سال، جهش تولید با مشارکت مردم گفت: شهرستان دشتستان با وجود اینکه شهر غیر ساحلی استان بوشهر است فرصت‌های بسیار مناسبی برای گسترش فعالیت‌های آبزی پروری از جمله استفاده از استخرهای ذخیره کشاورزی برای پرورش ماهیان گرمابی دارد.

مدیر کل شیلات استان بوشهر ادامه داد: بمنظور ارتقا سطح علمی و توانمند سازی کشاورزان برای استفاده از ذخایر آب‌های کشاورزی در پرورش ماهیان گرمابی دوره‌های آموزشی ترویجی در شهرستان برگزار خواهد شد.

امینی بیان کرد: شیلات استان رایزنی‌های لازم برای تأمین خوراک آبزیان، بچه ماهی، تسهیلات و هرگونه اقدام حمایتی را پیگیری خواهد کرد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره فواید این طرح گفت: یکی از مزایای مهم این موضوع این است که پرورش ماهی با غنی‌سازی آب استخر، میزان استفاده از کود شیمیایی در کشاورزی را کاهش می‌دهد.

وی افزود: استفاده از بهینه اینگونه استخرها زمینه‌ساز افزایش تولید پروتئین سالم است که می‌تواند در بهبود معیشت کشاورز، اشتغالزایی، رونق اقتصاد روستاها و … نقش آفرینی کند.

وی همچنین بیان کرد: آبزی پروری در تأسیسات کشاورزی موجود با مدیریت منابع آبی یک راهبرد هوشمندانه در جهت افزایش بهره وری است.

فرماندار شهرستان دشتستان ضمن تقدیر از توجه و رویکرد شیلات استان در جذب سرمایه گذاری و اشتغال در این شهرستان گفت: در سالی که مزین به شعار جهش تولید با مشارکت مردم است، نیاز است برای تحقق این شعار تمام تلاش‌ها صورت گیرد.

احمد بنافی خطاب به رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان گفت: هرگونه همکاری لازم با شیلات استان در زمینه پرورش ماهی در استخرهای ذخیره کشاورزی انجام گیرد.

فرماندار شهرستان دشتستان ادامه داد: در ابتدا این طرح از بخش تنگ ارم که از مناطق فعال در کشاورزی این شهرستان می‌باشد به عنوان پایلوت آزمایشی شروع و عملیاتی شود.

کد خبر 6085903

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • کارگاه چوب بری در جاده مخصوص کرج در آتش سوخت
  • مهار آتش در خودروی سواری
  • آتش سوزی انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • صعود شبانه تیم کوهنوردی فاتحین به بلندترین قله دشتستان
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان
  • مهار آتش سوزی در یک کارگاه آهنگری در محدوده بازار
  • مهار اتش سوزی سردخانه نگهداری خرما در بم