Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@04:25:29 GMT

احیای کامل دریاچه ارومیه با مشارکت مردم

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۳۰۰۲

احیای کامل دریاچه ارومیه با مشارکت مردم

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه، با تأکید بر اهتمام جدی مدیریت ارشد استان برای احیای کامل دریاچه ارومیه، خشکی این دریاچه را تهدیدی جدی برای مردم و زیست‌بوم منطقه دانست و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد و بخش خصوصی در این زمینه استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: در کنار بارندگی‌های مناسب سال گذشته، دولت نیز اقدامات ارزشمندی برای تثبیت وضعیت دریاچه انجام داده که انتظار می‌رود با تخصیص کامل اعتبارات و تسریع در تکمیل طرح‌های در دست اجرا، شاهد احیای کامل این زیست‌بوم طبیعی باشیم.

پورمحمدی اظهار داشت: امسال به‌رغم کاهش بارندگی‌ها در مقایسه با سال آبی گذشته و همچنین افزایش دمای هوا، وضعیت دریاچه ارومیه مساعد است که البته باید به این میزان بسنده نکرده و تلاش‌های خود را برای احیای کامل نگین آذربایجان به کار گیریم.

او همچنین با بیان اینکه در کنار توجه به اقدامات عمرانی و کالبدی، نباید از برنامه‌های عملیاتی در زمینه فرهنگی و اجتماعی غافل شد، افزود: بدون توجه به مشارکت مردم، اجرای بسیاری از تصمیمات با مشکل مواجه شده و در بعضی موارد نیز قابل اجرا نیست.
استاندار آذربایجان شرقی خواستار تخصیص کامل و به‌موقع اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه شد و گفت: به‌رغم مشکلاتی همچون شیوع بیماری کرونا و کمبود منابع دولتی، هیچ یک از طرح‌های مربوط به احیای دریاچه ارومیه تعطیل نشده و از این پس نیز با قدرت ادامه می‌یابد.

جواد رحمتی  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه نادیده گرفتن خدمات دولت در احیای دریاچه ارومیه، بی‌انصافی است، افزود: وضعیت فعلی دریاچه، بیانگر نقش مهم عملکرد دستگاه‌های دولتی در کنار افزایش بارندگی‌هاست.

 او گفت: رهاسازی بیش از ۲۷۰ میلیون مترمکعب آب از سد‌های استان به سمت دریاچه ارومیه از جمله اقدامات مهمی است که در این دولت انجام شده و انتقال ۶۵۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه از رودخانه زاب از جمله طرح‌های در دست اجراست که نقش بسیار مهمی در تثبیت و احیای دریاچه ارومیه دارد.

آخرین وضعیت اجرای طرح‌های در دست اجرای احیای دریاچه ارومیه شامل مسیرگشایی رودخانه‌ها، انتقال آب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، رهاسازی حقابه دریاچه از رودخانه‌ها و سدها، اصلاح الگوی کشت در پیرامون دریاچه و روند پیشرفت فیزیکی مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دریاچه ارومیه استاندارآذربایجان شرقی احیای دریاچه ارومیه احیای کامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۳۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تغییرات مدیریت احیای دریاچه ارومیه | احیای این دریاچه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

به گزارش همشهری آنلاین،‌ علی بهادری جهرمی گفت: مدیریت احیای دریاچه ارومیه میدانی شد و با سپردن مسئولیت کارگروه نجات دریاچه به استاندار آذربایجان‌غربی، دیگر تصمیمات برای احیای آن در تهران گرفته نمی‌شود.

علی بهادری جهرمی در حاشیه جشنواره «دریاچه ارومیه»، اظهار کرد: بارندگی‌های اخیر، اهتمام ویژه دولت و برنامه.ریزی مناسب برای رهاسازی حقابه دریاچه و اتمام طرح‌های سخت.افزاری، حال خوبی برای دریاچه ارومیه و مردم منطقه به ارمغان آورده است.

دبیر هیئت دولت پیگیری میدانی وضعیت دریاچه ارومیه را از نتایج مثبت سفر استانی رئیس‌جمهوری دانست و افزود: با تصمیم رئیس‌جمهوری و دولت سیزدهم، مدیریت احیای دریاچه ارومیه میدانی شده و با سپردن مسئولیت دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه به استاندار آذربایجان‌غربی، دیگر تصمیمات برای احیای این دریاچه در تهران گرفته نمی‌شود.

کد خبر 843905 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم دریاچه ارومیه علی بهادری جهرمی

دیگر خبرها

  • اجرای پویش کتابخوانی با محوریت حفظ آب در آذربایجان غربی
  • تداوم فرونشست در اصفهان / احیای زاینده رود مانند دریاچه ارومیه مد نظر قرار گیرد
  • پربازدیدهای خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی
  • بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه کار ما بود
  • مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • آخرین تغییرات مدیریت احیای دریاچه ارومیه | احیای این دریاچه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد
  • آغاز فاز نرم افزاری و مردمی سازی احیای دریاچه ارومیه
  • تاکید دولت سیزدهم بر مشارکت مردمی در احیای دریاچه ارومیه
  • حجم آب دریاچه ارومیه به ۲ میلیارد مترمکعب رسید
  • تأکید دولت سیزدهم بر مشارکت مردمی در احیای دریاچه ارومیه