Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-18@08:04:17 GMT

منشأ هجوم ملخ‌ها به پایتخت چیست؟

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۳۰۲۲

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمدرضا محبوب فر کارشناس محیط زیست با اشاره به هجوم ملخ‌ها به پایتخت اظهار کرد: علت جمعیت زیاد ملخ‌ها در شهر تهران طی چند روز اخیر، هجوم این ملخ‌ها در چند سال گذشته به جنوب و جنوب شرقی استان تهران است.

او افزود: در چند سال گذشته برای مقابله با هجوم ملخ‌ها اقدامی صورت نگرفته است و این موجب شده تا ملخ‌ها در خاک تخم ریزی کنند، در نتیجه امسال شاهد حجم عظیمی از این ملخ ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کارشناس با بیان اینکه پایتخت امسال از آب و هوای مناسب تری برخوردار است، گفت: بارش باران شرایط مناسبی را برای بیرون آمدن تخم‌ها از خاک فراهم کرده است و این ملخ‌ها امروزه بومی شهر تهران هستند و مخاطراتی برای محیط زیست ندارند.

محبوب فر ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی باید این مسئله را بررسی و ارزیابی کند و اگر به این نتیجه برسد که ملخ‌ها ممکن است برای ارضی کشاورزی مضر باشند، برای مقابله با آن‌ها باید برنامه ریزی و اقدام کند.

او با اشاره به اینکه حضور و حمله ملخ‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که میزان بارندگی مناسب باشد، گفت: جمعیت ملخ‌ها امسال نسبت به سال گذشته قابل توجه است و نهادهای مربوطه باید نسبت به مبارزه بیولوژیکی با این ملخ‌ها اقدام کنند.

این کارشناس محیط زیست تصریح کرد: اگر با ملخ‌ها مقابله نشود، تعداد تخم ریزی آن‌ها افزایش می‌یابد و در نتیجه سال آینده با جمعیت بیشتری از ملخ‌ها رو به رو خواهیم بود.

محبوب فر با بیان اینکه اوج فعالیت ملخ‌ها در تیرماه است، گفت: برای مبارزه با ملخ‌ها باید در خرداد ماه و اوایل تیرماه اقداماتی صورت گیرد.

منبع: الف

کلیدواژه: ملخ ها ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۳۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در پی عملیات غرورآفرین و مهم «وعده صادق»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در حمایت از پاسخ کوبنده نظامی ایران علیه رژیم غاصب صهیونیستی پیامی صادر کرد.
متن پیام آیت‌الله احمد مبلغی به شرح زیر است:

باسمه تعالی

جنایات رژیم اشغالگر قدس در ماه‌های اخیر علیه مردم مظلوم غزه دارای ماهیت ضد انسانی و ضد جهانی و ضد امت اسلامی است. این رژیم آشکارا ثابت کرد خطری برای رزش‌های اولیه انسانی است و روشن است وقتی چنین ارزش‌هایی مورد هجوم قرار می‌گیرد ارزش‌های دیگر به طریق اولی نادیده و مورد هجوم قرار می‌گیرند رژیمی که با گستاخی تمام دست به نسل کشی فلسطینیان مظلوم زده است روشن است که دیگر هیچ قاعده و قانونی انسانی و نه بین‌المللی را نمی‌شناسد در همین چهارچوب دست به گستاخی بیش از حد زد و کنسولگری ایران را هدف قرار داد در پی این حمله آیه شریفه 
«ومکروا و مکر الله والله خیر الماکرین»
 به صورت آشکار تجلی یافت؛ زیرا ایران اسلامی به دست سپاه قدرتمند پاسداران به این گستاخی پاسخ داد ابعاد این پاسخ فراتر رفت و توانست همزمان نتایج و فواید مهمی را در پی آورد از جمله این که:
جان تازه‌ای به مقاومت بخشید؛
 آغاز معادلات جدیدی برای منطقه شد.
رژیم صهیونیستی را در ترس دائمی قرار داد؛
 دل مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان را شاد و امیدوار نمود.
 به لطف الهی جمهوری اسلامی ایران پویاتر و قدرتمندتر در صحنه حاضر و ناظر است و تحت رهبری مقام معظم رهبری به صورت فعال هر توطئه‌ای را خنثی می‌کند.

دیگر خبرها

  • «موسی» و «پایتخت» امسال ساخته می‌شوند؟
  • نظریه محبوب؛ چپ‌پا‌ها کاشته‌زن‌ های بهتری هستند! / فیلم
  • رایزنی‌های فشرده برای ساخت پایتخت ۷ کلید خورد + جزئیات
  • «موسی» و «پایتخت» امسال ساخته می‌شوند؟
  • هجوم هواداران بارسلونا به اینستاگرام آرائوخو؛ نمی‌بخشیمت، برو بایرن مونیخ! / عکس
  • تعجب مورایس از هجوم انتقادات/ شاید چون موهایم بلندتر شده، انتقاد می‌کنند!
  • عملیات «وعده صادق» آغاز معادلات جدیدی برای منطقه شد
  • پیام نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در پی عملیات غرورآفرین و مهم «وعده صادق»
  • هجوم هواداران بدون بلیت به کنسرت معین در شهر وان (فیلم)
  • اقدام قهرمانانۀ سپاه و ارتش در هجوم عدالت طلبانه