Web Analytics Made Easy - Statcounter

قوانین جدید بازبینی صحنه توسط فدراسیون جهانی والیبال اعلام شد.

طرفداری - استفاده از بازبینی صحنه یکی از مواردی است که پس از اضافه شدن به دنیای والیبال، کمک زیادی به این رشته کرد. حالا فدراسیون جهانی والیبال جدیدترین قوانین مربوط به بازبینی صحنه را اعلام کرده که نگاهی به 23 مورد آن داشته ایم:

1- تیم ها حق این را دارند که در صورتی که فکر می کنند خطایی از دید داوران یا داوران انتهای زمین دیدده نشده، درخواست بازبینی صحنه را بکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2- درخواست بازبینی صحنه توسط تیم ها به روش های زیر قابل انجام است:

الف)هر زمانی که تیم ها معتقد هستند خطایی گرفته نشده، می توانند زنگی که در نیمکت تیم ها موجود است را به صدا در آورند.

ب) اگر در انتهای یک رالی (دفاع های پی در پی دو تیم و جریان یافتن مسابقه)، تیمی درخواست بازبینی بدهد، آخرین حرکت رالی مورد بازبینی قرار می گیرد.

اگر درمورد بازبینی صحنه، حق با تیمی باشد و به درستی درخواست بازبینی داده باشد، حق درخواست بازبینی تا حداکثر دو بازبینی نا موفق در هر ست را دارند.

3- درخواست بازبینی ممکن است برای یکی از موقعیت های زیر داده شود:

الف) توپ داخل یا خارج از خطوط کناری و انتهایی زمین قرار بگیرد

ب) برخود توپ به مدافع:

1)زمانی که توپ پیش از به اوت رفتن، به مدافع برخورد می کند

2) زمانی که بازیکن با توپی که درجریان بازی است، برخورد می کند

ج) برخورد بازیکن به تور بین دو آنتن در جریان مسابقه

د) برخورد بازیکن یا توپ به آنتن

ه) خطای پا: 

1) زمانی که بازیکنی که سرویس را می زند، پایش به خط انتهایی یا منطقه آزاد کنار منطقه سرویس، برخورد کند.

2) تماس بازیکن با خط حمله

3) رد شدن کامل یا کف پای بازیکن از خطر مرکزی

و) تعیین این موضوع که توپ در حین رالی با زمین برخورد کرده است یا نه

4- درخواست بازبینی صحنه فقط باید از طریق تبلت انجام شود. این اتفاق باید درست زمانی که تیمی به خطایی مشکوک است، رخ دهد تا داور اول مسابقه بازی را متوقف کند. روش دیگر هم آن است که با استفاده از زنگ ابتدا داور را از موضوع مطلع کرده و پس از آن با تبلت درخواست بازبینی کنند. پس از آنکه یک رالی به پایان رسید فقط درصورتی امکان درخواست برای بازبینی صحنه وجود دارد که خطای مدنظر، آخرین اتفاق پیش از به پایان رسیدن رالی باشد.

5- درخواست بازبینی برای خطاهایی که غیرقابل بازبینی هستند (مثل لمس توپ توسط بازیکنان حریف که مدافع روی تور نیستند) مورد پذیرش نبوده و به نوعی درخواست اشتباه به حساب می آید. تکرار چنین کاری را می توان جهت ایجاد تاخیر در جریان مسابقه حساب کرد و برای آن جریمه هایی درنظر گرفت.

6- انجام بازبینی نسبت به درخواست های دیگر مثل تعویض یا وقت استراحت، در اولویت محسوب می شود چون ممکن است نتیجه بازبینی روی دیگر موارد تاثیر بگذارد.

7- 8 ثانیه پس از اینکه امتیازی به نام تیمی ثبت شد، نرم افزار از درخواست بازبینی تیم ها جلوگیری می کند.

8- درخواست بازبینی به دو صورت قابل انجام است: فشردن دکمه بازبینی که بر روی تبلت وجود دارد. پس از این کار صدای بوق به صدا در می آید و بعد باید نوع خطا را مشخص کنند. این اتفاق نباید بیش از 8 ثانیه طول بکشد و اگر بیش از آن طول بکشید، داور از اخطار تاخیر استفاده خواهد کرد.

9- زمانی که درخواست بازبینی صورت می گیرد، داور دوم باید ماهیت آن را برای مربی مشخص سازد سپس داور اول آن را برای داور بازبینی تایید می کند تا داور بازبینی صحنه را مورد بررسی قرار دهد. او پس از بررسی، آنچه دیده را از طریق هدست به داور اول می گوید و پس از آن تصویر روی نمایشگر به نمایش در آمده و داور نخست در آن خصوص تصمیم گیری می کند.

10- پس از اعلام نتیجه نهایی بازبینی، بازی ادامه پیدا خواهد و در صورت لزوم، امتیازات تغییر خواهد کرد.

11- عواقب یک بازبینی درست یا نادرست به شرح زیر است:

الف) اگر دومین بازبینی تیم هم نادرست باشد، آن تیم در ادامه آن ست قادر به درخواست بازبینی نخوهد بود.

ب) این مورد توسط داور داوم به مربی اعلام شده (بر روی تبلت هم نمایش داده می شود) و همینطور گوینده سالن در این باره خواهد گفت.

ج) در رقابت هایی که از تبلت استفاده می شود، تعداد درخواست های بازبینی باقی مانده برای هر تیم، در اسکوربرد ورزشگاه نمایش داده می شود.

12) الف) درصورتی که داور درخصوص تصمیم نهایی خود روی صحنه بازبینی مطمئن نباشد، می تواند درخواست بازبینی بدهد که این اتفاق با نشان دادن علامت بازبینی توسط دو دست او صورت می گیرد. این اتفاق درست پس از رالی ممکن بوده و برای آن است که نتیجه مسابقه تحت تاثیر اشتباهات انسانی واقع نشود.

ب) پس از مشخص شدن تصمیم داور درخصوص بازبینی صحنه، تیمی که امتیاز آن رالی را از دست داده درصورت آنکه نسبت به خطایی که پیش از آخرین عمل رالی صورت گرفته مشکوک است، می تواند درخواست بازبینی بدهد.

13) اگر تیمی برای خطایی درخواست بازبینی کرده باشد ولی پیش از آن خطا، خطای دیگر اتفاق افتاده باشد، آن صحنه در اولویت بوده و تعیین کننده خواهد بود.

14) اگر تیمی که برنده رالی شده، درخواست بازبینی صحنه را داده باشد، رد خواهد شد چرا که امتیاز را گرفته و چنین درخواستی غیر ضروری است.

15) وقتی بازی متوقف می شود، هر تیم می تواند یکبار درخواست بازبینی بدهد و امکان انجام آن برای بار دوم، وجود ندارد. با این حال هر دو تیم وقتی بازی متوقف شده، می توانند درخواست بازبینی کنند.

16) اگر زمانی که بازی متوقف شده، هر دو تیم برای اتفاقی که در یک بازه زمانی بسیار کوتاه افتاده، درخواست بازبینی کنند، یگ تیم برای حمله کاملی که از روی خط حمله رخ داده و تیم دیگر خطای مدافع حریف را درخواست دهند، تمام موارد مشاهده شده و اولین خطایی که رخ داده گرفته می شود.

17) در زمانی که بازبینی صحنه رخ می دهد، بازیکنان باید در زمین بمانند چرا که نتیجه آن می تواند در جا به جایی ها و تعویض ها تاثیر گذار باشد.

18) اگر پس از بازبینی صحنه، خطایی تشخیص داده نشود، همان رای قبلی داور اجرا می شود.

19) درصورتی که تبلت تیمی دچار مشکل شود، مربی یا کمک او می توانند با حرکت دست یا درخواست شفاهی، درخواست خود را به گوش داوران برسانند.

20) اگر سیستم بازبینی دچار مشکل شود، داور دوم آن را به تیم ها اعلام خواهد کرد و بازی بدون بازبینی صحنه ادامه داده می شود و در صورت برطرف شدن مشکل نیز به تیم ها اطلاع داده شده و از آن به بعد، درخواست بازبینی ممکن خواهد بود.

21) پس از اینکه داور نتیجه بازبینی را اعلام کرد، آن تصمیم نهایی و غیرقابل تغییر است.

22) اگر تیمی درخواست بازبینی دهد ولی از لیست مورد نظر، علت این درخواست را انتخاب نکند، درخواست رد شده، تیم مربوطه رالی را واگذار کرده و یک امتیاز به تیم حریف داده می شود.

23) اگر تیمی درخواست بازبینی دهد ولی از لیست مورد نظر، علت این درخواست را انتخاب نکند، یکی از درخواست های بازبینی خود را ازدست خواهد داد.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: بازبینی صحنه داده می شود اگر تیمی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۳۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاعیه اوسمار در مورد صحنه اخراج جنجالی

به گزارش "ورزش سه"، کارت قرمز موعود بنیادی‌فر به اوسمار ویه‌را، باعث شد تا او بازی با ملوان را از دست بدهد. البته بیش از آنکه از دست دادن بازی بعدی برای او اهمیت داشته باشد، شکستن طلسم اخراج بود که سرمربی قرمزها را آزار می‌دهد - خصوصا اینکه اعتقاد داشت شایسته این اخراج نبوده است.

او در این مورد توضحی می‌دهد: شاید ناراحت کننده باشد که داور چهارم روی نظر داور وسط تاثیر گذاشت. بازیکنی وسط زمین بی هوش افتاده و تیم ما می‌خواهد کمک کند. من می‌خواستم حواس داور را جمع کنم که به بازیکن کمک کند. من در برزیل دیده‌ام که بازیکن بخاطر ۴-۵ ثانیه تاخیر فوت کرده است.

ویدئو: 330744

وی افزود: زمانی که توپ در زمین بود، وارد زمین نشدم و زمانی که توپ خارج شد وارد شدم، چون از دست داور ناراحت بودم و می‌خواستم بازی را نگه دارند. مربی و کادر پزشکی گل‌گهر هم وارد زمینش شدند. شاید کمی زیاده‌روی بود، اما به خاطر حرفی که داور چهارم زدند، من را اخراج کردند.

اوسمار ادامه داد: در این ۲۸ سال که کار می‌کنم، دومین کارت قرمزم بود. من هیچوقت عادت ندارم کنار زمین به داور اعتراض کنم و حرفی بزنم، چون به نظرم داور باید آرامش داشته باشد تا کارش را انجام بدهد، اما گاهی اوقات هم اشتباه پیش می‌آید. کارت قرمز قبلی‌ام در برزیل بود که به داور اعتراض کردم که چرا پنالتی نگرفت.

دیگر خبرها

  • صحنه جنجالی دربی لندن: چطور اخراج نشد! (عکس)
  • گفت و گوی جنجالی داوران ال‌کلاسیکو با VAR منتشر شد +ویدئو
  • تکرار اتفاق جنجالی ال‌کلاسیکو در بازی رم-بولونیا
  • دفاعیه اوسمار در مورد صحنه اخراج جنجالی
  • مکالمه جنجالی‌ترین صحنه رئال مادرید - بارسلونا منتشر شد؛ VAR هیچ مدرکی ندارد! / عکس
  • ‏ مکالمه ‏VAR‏ ال‌کلاسیکو: گل قطعی نیست، ادامه بازی!‏
  • بازیکن آلومینیوم: بینی‌ام شکست، داور گفت بلند شو!
  • اعتراض تند ذوبی‌ها: پنالتی بود آقای داور!
  • جنجال در فولادشهر: پنالتی بود آقای داور!
  • صحنه بحث برانگیز در دیدار منچسترسیتی و چلسی که پنالتی و هندی از سوی داور و VAR اعلام نشد / فیلم