Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه از روز شنبه تمام کارکنان بخش دولتی به سر کار خود باز خواهند گشت، جزئیات پروتکل‌های بهداشتی را تشریح کرد‌.

به گزراش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا محسن فرهادی، با اشاره به آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از روز شنبه دهم خردادماه، تمام کارکنان به‌خصوص در بخش دولتی با ظرفیت صد درصدی به سر کار خود باز خواهند گشت بنابراین پروتکل‌های بهداشتی باید کاملاً رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نحوه چیدمان میزها، صندلی‌ها، قرار گرفتن در اتاق‌ها، استفاده از امکانات تهویه طبیعی یا مصنوعی، گندزدایی سطوح خصوصاً سطوحی که به‌طور روزمره استفاده می‌شود باید مدنظر قرار بگیرد. اگر قرار باشد از سالن‌های غذاخوری استفاده شود نیز باید تدابیر و پروتکل‌های بهداشتی رعایت و فاصله حداقل یک متری حفظ شود.

وی تاکید کرد: ما توصیه می‌کنیم غذایی مصرف نشود اما به‌هرحال اگر غذا قرار است در اداره صرف شود باید بهداشت غذایی و فردی رعایت شود. همچنین هرگونه دست‌به‌دست کردن قوری چای و ظرف غذا و دست زدن به شیر سماور می‌تواند خطر ابتلا به کرونا را افزایش دهد؛ بنابراین توصیه من این است که معاونت‌های مدیریت توسعه و پشتیبانی منابع وزارت‌خانه‌ها تمهیداتی بیندیشند که در تمام شرایط بتوان  بهداشتی را رعایت کرد زیرا نمی‌توان نسخه واحدی برای تمام ادارات پیچید.

فرهادی ادامه داد: توصیه ما به تمام کارکنان، به‌ویژه کارکنان اداراتی که ارباب رجوع مستقیم دارند، این است که از ماسک و دستکش حتماً استفاده کنند؛ اگر میزها و صندلی‌ها فاصله کمی دارد مسئولین پشتیبانی، در این دو روز باقی‌مانده جابه‌جایی‌ها را انجام دهند. باید نقاط خطر و سطوح آلوده مشخص و رعایت پروتکل‌ها به کارکنان آموزش داده شود؛ صفحه کلید و ماوس کامپیوتر نیز کانون‌های انتقال ویروس کروناست.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره نحوه نظارت این وزارتخانه بر اجرای پروتکل‌ها در ادارات تصریح کرد: از تمام معاونین بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و مدیریت‌های مراکز سلامت و محیط کار درخواست می‌کنم برای تسریع در اجرای پروتکل‌های بهداشتی کمک کنند.

وی تصریح کرد: انتشار ویروس کرونا از طریق عدم رعایت بهداشت فردی و آلودگی سطوح است و ادارات کار سختی در پیش دارند زیرا از زمان ورود فرد به اداره، احتمال انتقال ویروس وجود دارد و بنابراین باید نقاط بحرانی را مشخص وکنترل کنیم تا سلامت ارباب رجوع و کارکنان ادارات حفظ شود. توصیه من به ادارات این است که خدمات را به‌شکلی ارائه کنند که نیاز به  مراجعه حضوری ارباب رجوع نباشد و برای جلسات تا حد امکان از ویدئوکنفرانس استفاده کنند.

انتهای پیام/4127

منبع: آنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت کرونا بازگشایی ادارات پروتکل های بهداشتی پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۳۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر قطعی برق بیمارستان‌های غزه را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه هشدار داد که پس از گذشت ۱۹۳ روز از جنگ، نگرانی زیادی در مورد توقف ژنراتورهای برق در بیمارستان‌های این باریکه وجود دارد.

این وزارتخانه اشاره کرد که شواهد نشان می‌دهد ژنراتورهای برق در بیمارستان‌های غزه هر لحظه ممکن است از کار بیفتد که این مسئله منجر به وقوع فاجعه‌ای بهداشتی خواهد شد.

وزارت بهداشت غزه تمامی نهادهای ذی‌ربط را به تهیه ژنراتورهای جدید یا تلاش برای بازگرداندن خطوط برق به بیمارستان‌ها فراخواند.

کد خبر 6079676 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری
  • تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز
  • افزایش حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویان پرستاری
  • در توزیع مصوبات سفر‌های هیات دولت به فارس عدالت رعایت شده است
  • جامعه مرهون تلاش و همت تمامی کارگران است
  • خطر قطعی برق بیمارستان‌ های غزه را تهدید می‌کند
  • خطر قطعی برق بیمارستان‌های غزه را تهدید می‌کند