Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد استان یزد با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه رزمایش مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه در یزد گفت: در این زمینه مردم نیکوکار و خداجوی استان بیش از ۸ میلیارد تومان مشارکت کردند. ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمد شجاعان با بیان اینکه امسال در ماه مبارک رمضان و در اجرای طرح اطعام مهدوی خدمات ارزنده‌ای با مشارکت نیکوکاران یزدی به مددجویان تحت حمایت این نهاد ارائه شد، گفت طی این ماه تعداد 142 هزار پرس غذای گرم به ارزش یک میلیارد و هفت‌صد میلیون تومان بین نیازمندان توزیع گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال در ماه مبارک رمضان تعداد 64 هزار بسته معیشتی نیز به ارزش 6 میلیارد و چهارصد میلیون تومان بین خانواده‌های تحت پوشش این نهاد در طی ماه مبارک رمضان توزیع شد.

شجاعان با اشاره به اجرای موفق طرح اکرام ایتام و محسنین در ماه ضیافت الهی گفت: 252 حامی نیکوکار در ماه مبارک رمضان امسال به جمع حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین استان یزد پیوستند و متعهد شدند ماهیانه مبلغی را به‌ حساب فرزندان معنوی خود واریز کنند.

در ماه رمضان 2500 نفر در یزد خون اهدا کردند

مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت: در طول ماه مبارک رمضان امسال سه هزار و 226 نفر  به مراکز انتقال خون در استان مراجعه کردند،  که از این تعداد دو هزار و 494 نفر موفق به اهدای خون شدند.

نقی تقوائی ضمن تشکر از اهداکنندگان خون که در ماه رمضان به یاری بیماران شتافتند،  افزود: از این تعداد 65 درصد اهداکننده مستمر،  23 و پنج دهم درصد با سابقه و 11 و پنج دهم درصد بار اول بودند.

مدیر کل انتقال خون استان یزد تصریح کرد: از مجموع اهدا کنندگان 97 درصد مرد و مابقی زن بودند.

وی با اشاره به پاسخگویی صد درصدی این اداره کل به درخواست‌های مراکز درمانی گفت: در طول ماه مبارک تعداد چهار هزار و 222 واحد خون و فرآورده‌های آن به مراکز درمانی ارسال شد و انتقال خون استان توانست باتوجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و همچنین شرایط خاص اهدای خون در ماه مبارک تقریبا تمام درخواست‌های مراکز درمانی را به صورت صددرصد پاسخگو باشد که این به همت بالای اهداکنندگان خون بر می‌شود که بسی جای تقدیر و تشکر دارد.

وی در پایان گفت: همچنین بیش از چهار صد واحد خون و فرآورده‌های آن به استان‌های همجوار که اعلام نیاز کرده بودند،  ارسال گردید.

آغاز عملیات مونتاژ و نصب برج‌های خط ابرکوه- اسمالون در یزد

عملیات مونتاژ و نصب برج‌های خط 230 کیلوولت ابرکوه- اسمالون شرکت برق منطقه‌ای یزد آغاز شد.

سیدمهدی جعفری مجری طرح خط این شرکت با اعلام خبر فوق افزود: عملیات اجرایی این پروژه از 27 فروردین‌ماه 99 آغاز شده و با سرعت خوبی در حال اجرا است.

وی افزود: حدود 90 درصد آهن‌آلات موردنیاز این خط ساخته‌ و به محل پروژه منتقل شد که 35 درصد از برج‌های خط مونتاژ به‌صورت افقی و 15 درصد نیز به‌صورت عمودی نصب‌شده است.

ناظر عالیه این پروژه با اشاره به مونتاژ روزانه 8 دستگاه برج در این پروژه خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرای خط 230 کیلوولت ابرکوه-اسمالون تا اواخر شهریور ماه سال جاری پایان یابد.

گفتنی است،  این خط به طول 89 کیلومتر باهدف برق‌رسانی به معادن شهرستان‌های ابرکوه،  خاتم و سایر صنایع منطقه و همچنین افزایش قابلیت اطمینان مشترکین به‌صورت مشارکتی توسط بخش خصوصی ایمیدرو و شرکت برق منطقه‌ای یزد در حال اجرا است.

رئیس دادگستری شهرستان بافق منصوب شد

طی حکمی از سوی رئیس قوه قضاییه،  اسماعیل دهقان شوازی به عنوان رئیس دادگستری شهرستان بافق منصوب شد.

در متن این حکم از سوی آیت الله رئیسی آمده است: امید است با در نظر داشتن اهمیت امر قضا و مسئولیت‌های سنگین ناشی از آن،  اجرای عدالت اسلامی و رسیدگی به محرومین و ستمدیدگان و حمایت از حقوق مشروع مردم را سر لوحه کار خود قرار داده و در انجام وظایف الهی با رعایت دقیق موازین شرعی و قانونی همراه با سرعت لازم موفق و موید باشید.

بازدید مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد از پروژه توسعه پست خضرآباد

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد به همراه معاونین طرح وتوسعه و بهره‌برداری  شرکت از پروژه در دست احداث توسعه 230 به 63 کیلوولت پست خضرآباد بازدید کردند.

این پروژه شامل توسعه دوبی خط 230 کیلوولت و دو دستگاه ترانس 230 به 63 کیلوولت،  هر یک به ظرفیت 160 مگاوات آمپر و آرایش رینگ 4 کلیدی و توسعه باسبار و بی کوپلاژ 63 کیلوولت است.

افزایش ظرفیت پست شهرک فولاد برای تأمین بار متقاضیان فولاد،  افزایش قابلیت اطمینان شبکه و کاهش تلفات را می‌توان ازجمله اهداف پروژه مذکور دانست که از 6 ماهه دوم سال 97 آغاز و در حال حاضر باسبارهای توسعه 63 کیلوولت برق‌دار شده و تا قبل از پیک بار 99 به طور کامل برق‌دار خواهد شد.

از گوشه و کنار یزد| خودنمایی یوزپلنگ آسیایی در «کم کی»از گوشه و کنار یزد | جمع‌آوری کفاره روزه برای تامین نان نیازمندان / توسعه 700 متر شبکه آبرسانی در ابرکوهاز گوشه و کنار یزد| پویش اهدای عاشقی با همکاری بسیج دانشجویی راه اندازی شد

رئیس حوزه قضایی مروست منصوب شد

طی حکمی از سوی رئیس قوه قضاییه،  احمد زحمتکش به عنوان رئیس دادگاه عمومی بخش مروست منصوب شد.

در متن این حکم از سوی آیت الله رئیسی آمده است: امید است با در نظر داشتن اهمیت امر قضا و مسئولیت‌های سنگین ناشی از آن،  اجرای عدالت اسلامی و رسیدگی به محرومین و ستمدیدگان و حمایت از حقوق مشروع مردم را سر لوحه کار خود قرار داده و در انجام وظایف الهی با رعایت دقیق موازین شرعی و قانونی همراه با سرعت لازم موفق و موید باشید.

 نظارت استاندارد یزد بر بازار طلای استان

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت: در طول سال و به طور مستمر،  بر بازار طلای استان نظارت می‌شود.

محمدرضا زارع بنادکوکی که به اتفاق بازرسان استاندارد و رییس اتحادیه صنف طلا و جواهر استان به بازار زرگری یزد رفته بود افزود: بر اساس گزارش‌های رسیده،  بازرسان ضمن بازرسی از بازار، ‌مبادرت به انجام 150نمونه برداری ازمراکز عرضه و فروش سکه و پلاک الیزابت کردند که 35 عدد پلاک وکیوم شده به منظور تعیین عیار، بدون فوت وقت به آزمایشگاه ارسال شد.

وی ادامه داد: پس از دریافت نتایج نمونه‌ها و بررسی گزارش‌های تحلیلی آن ها، مشکل قابل توجهی در میزان عیار این مصنوعات در استان مشاهده نشد، ولی به لحاظ وزن اظهار شده مغایرت هایی توجه کارشناسان را به خود جلب کرد.

این مقام مسئول در توضیح اظهارات خود گفت:ازاین 35 نمونه به لحاظ وزن 31 مورد عاری از هرگونه عیب و ایرادی بودند ولی دو مورد دارای نقص جزئی و عمده و دو مورد دیگر هم دارای نقص بحرانی بودند که مراحل رسیدگی به دلایل کم فروشی و معرفی متخلفین به مراکز حقوقی در دستور کار است.

نیکوکاران یزدی بیش از یک میلیارد و صد میلیون تومان فطریه و کفاره پرداخت کردند

مدیرکل کمیته امداد استان یزد اعلام کرد: طبق آمار اولیه مردم نیکوکار استان یزد در روز عید سعید فطر سال جاری بیش از یک میلیارد و صد میلیون تومان فطریه و کفاره پرداخت کردند و این مبلغ همچنان افزایش پیدا می‌کند.

محمد شجاعان،  مدیرکل کمیته امداد استان یزد به ارائه گزارشی از کمک‌های اهدایی نیکوکاران به پایگاه‌های فطریه و کفاره در روز عید سعید فطر سال جاری پرداخت و بیان کرد: طبق آمار اولیه مردم نیکوکار استان یزد در روز عید سعید فطر سال جاری 1.176.943.000 تومان فطریه و کفاره پرداخت کردند و این مبلغ همچنان افزایش پیدا می‌کند.

وی بابیان اینکه 800 پایگاه در سطح شهر،  مساجد،  پایگاه‌های بسیج،  مراکز نیکوکاری و شورای زکات روستاها نسبت به دریافت فطریه و کفاره مردم استان در دو روز عید فطر اقدام کردند،  افزود: 546.988.500 میلیون تومان از کمک‌های اهدایی در قالب زکات فطریه عام و سادات،  560.914.800 میلیون تومان کفاره غیر عمد و 9.791.000 میلیون تومان کفاره عمد بود.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد بیان کرد: افرادی که تاکنون موفق به پرداخت فطریه و کفاره نشده‌اند،  می‌توانند از طریق کد دستوری # 035*8877* تلفن همراه نسبت به پرداخت اقدام کنند.

حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی مراجعین به دستگاه قضایی،  مورد تأکید است

معاون توسعه و برنامه ریزی دادگستری استان یزد،  گفت: کرامت و احترام همه مراجعین به دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه باید مورد اهتمام مجموعه باشد.

سعیدرضا پارساییان در این رابطه،  افزود: حتی اگر متهمی به دستگاه قضایی معرفی شد همه کارکنان اداری و قضایی موظفند ضمن رعایت و حفظ کرامت فرد در رسیدگی ها،  بر خورد لازم بر اساس موازین و وفق قوانین و مقررات انجام پذیرد.

وی بر الزام به اجرای مفاد دستورالعمل حفظ کرامت و ارزشهای انسانی در قوه قضاییه تاکید و،  اظهار داشت: برخورد مناسب توأم با حفظ کرامت و احترام مراجعین،  ضمن ایجاد رضایتمندی در مردم و ارتقاء اعتماد آنان،  موجب افزایش سرمایه اجتماعی قوه قضاییه نیز می‌شود.

تاکنون 14 هزار یزدی در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده‌اند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد از مشارکت 14 هزار و 700 نفری یزدی‌ها در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تا روز پنجم خردادماه خبر داد.

رقیه دوست فاطمی‌ها در این خصوص گفت: دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از اواخر سال گذشته آغاز شد و به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت کاملاً مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره 12 عنوان کتاب ویژه سه گروه سنی «کودک»،  «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شده و علاقه‌مندان با دریافت فایل کتاب‌ها از سامانه اینترنتی جشنواره به آدرس www.samakpl.ir می‌توانند در بخش‌های مختلف جشنواره همچون پویش فردی و گروهی،  مسابقات چهارگزینه‌‌ای مجازی،  داستانک‌نویسی،  مسابقه روزنامه‌دیواری و مسابقه نقاشی شرکت کنند.

دوست فاطمی‌ها خاطرنشان کرد: امسال به دلیل شیوه ویروس کرونا و تعطیلی کتابخانه‌ها،  تمامی مراحل جشنواره به صورت مجازی انجام شد و تاکنون نیز با استقبال خوب مردم استان،  14 هزار و 700 نفر از شهروندان یزدی در جشنواره شرکت کرده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان افزود: از این تعداد شرکت‌کننده 704 نفر در پویش کتابخوانی فردی،  17 گروه در پویش مطالعاتی گروهی،  13 هزار و 500 نفر در مسبقات کتابخوانی آنلاین،  45 نفر در مسابقه داستانک‌نویسی،  18 نفر در بخش روزنامه‌دیواری و 495 نفر نیز در مسابقه نقاشی جشنواره شرکت کرده‌اند.

 15 ساعت تلاش برای نجات فرد گمشده در منطقه کوهستانی روستای انجیرآوند خرانق اردکان

معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمر استان یزد از نجات فرد گم شده در منطقه کوهستانی روستای انجیرآوند خرانق شهرستان اردکان توسط تیم‌های جستجو نجات هلال احمر خبر داد.

سید مهدی حسینی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت: شب گذشته  چهارم اردیبهشت ماه در پی تماس مردمی با مرکز کنترل هماهنگی عملیات (eoc) استان مبنی بر گم شدن یک نفر در منطقه کوهستانی روستای انجیر آوند خرانق اردکان،  تیم واکنش سریع استان  و تیم پایگاه خرانق به محل حادثه اعزام شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: به دلیل گستردگی محدوده حادثه،  صبح امروز یک تیم از هلال احمر شهرستان اردکان جهت همکاری به منطقه اعزام شدند که سرانجام فرد گمشده در حوالی معدن متروکه  کیمیا با تلاش امدادگران و نجاتگران هلال احمر پیدا شد.

وی با بیان اینکه نیروهای عملیاتی پس از پیدا شدن فرد گمشده،  نسبت به انتقال وی به منطقه امن اقدام کردند عنوان کرد: این عملیات 15 ساعت طول کشید که در این عملیات 14 نیرو عملیاتی ( 9 نفر نجاتگر داوطلب و 5 نفر نجاتگر پرسنل ) با 4 خودرو عملیاتی ( آمبولانس و کمک دار سبک ) از مرکز استان و شهرستان اردکان حضور داشتند.

امدادرسانی به 5 مصدوم حادثه واژگونی سمند در محور تفت - ابرکوه

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت از امدادرسانی به 5 مصدوم حادثه واژگونی یک دستگاه خودروی سمند در محور تفت - ابرکوه خبر داد.

جلیل کهدویی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت اظهار داشت: یک دستگاه خودرو سمند در (کیلومتر 25 محور تفت – ابرکوه ) نزدیک پایگاه امداد و نجات جاده‌ای جاویدالاثرمتوسلیان واژگون شد که پنج نفر از هموطنانمان در این حادثه  مصدوم شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت گفت: پس از  اعلام حادثه امدادگران هلال احمر پایگاه امداد و نجات جاده‌ای جاویدالاثرمتوسلیان تفت با یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودرو نجات به محل حادثه اعزام شدند.

کهدویی گفت: پس از حضور نیروهای امدادی هلال احمر و اورژانس در صحنه و انجام اقدامات درمانی،  3 مصدوم بصورت سرپایی درمان  و یک مصدوم توسط اورژانس و یک مصدوم دیگر توسط هلال احمر به نزدیک ترین مرکز درمانی انتقال داده شدند.

این مقام مسئول ضمن تاکید بر رعایت جوانب احتیاط در امر رانندگی،  از عموم مردم خواست که به محض مواجه با چنین حوادثی نجاتگران هلال احمر را از طریق تماس با شماره 112 مطلع سازند

سرقت به دلیل اختلاف حساب برسر فروش مواد مخدر در میبد

فرمانده انتظامی شهرستان میبد گفت: سارق؛ فروشنده موادمخدر بود که به دلیل اختلاف حساب از منزل دوستش سرقت کرد.

سرهنگ سید محمد طاهر موسوی گفت: در پی تماس شهروندی با فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر سرقت از منزلش مأموران پلیس آگاهی به محل اعزام شدند.

وی افزود: بلافاصله مأموران با حضور در محل متوجه شدند که مالباخته معتاد به مواد مخدر بوده و مدتی کوتاهی است از مسافرت برگشته و به محض ورود به منزل متوجه سرقت شده است.

سرهنگ موسوی افزود: با هوشیاری کارآگاهان پلیس آگاهی و تحقیقات فنی و پلیسی مشخص شد سارق منزل؛ فروشنده موادمخدر بوده است که در یک عملیات ضربتی دستگیر وتحویل قانون داده شد.

فرمانده شهرستان میبد در خاتمه به شهروندان گفت: بلای خانمانسوز موادمخدر زمینه بروز سایر جرایم در جامعه بوده و پیشگیری و مراقبت در این حوزه می‌تواند امنیت اجتماعی و روانی جامعه و خانواده‌ها را در پی داشته باشد.

تلف شدن 15 راس دام در آتش سوزی در "بهاباد"

فرمانده انتظامی شهرستان بهاباد از وقوع آتش سوزی در یک دامداری و تلف شدن 15 راس گوسفند خبر داد.

سرهنگ "علی مهیجی" اظهار داشت: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع آتش سوزی در یک دامداری روستای احمد آباد واقع در دهستان جلگه،  شهرستان بهاباد،  تیمی از ماموران به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از حضور ماموران مشخص شد یک دامداری در روستا به علت سهل انگاری صاحب آن دچار حریق شده است.

فرمانده انتظامی بهاباد با بیان اینکه حریق انجام شده توسط اهالی روستا پس از ساعتی مهار شد،  خاطرنشان کرد: این آتش سوزی خوشبختانه خسارت جانی به همراه نداشت و حدود 15 راس گوسفند بر اثر آتش سوزی تلف شدند.

ارتقای احساس امنیت مردم با اجرای طرح پاکسازی در خاتم

فرمانده انتظامی شهرستان خاتم گفت: در راستای اجرای طرح پاکسازی ماموران انتظامی شهرستان مقدار 500 گرم مواد مخدر کشف کردند.

سرهنگ "غلامرضا کشوری" با اعلام این خبر گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت تامین امنیت پایدار،  ارتقاء احساس امنیت مردم و برخورد با خرده فروشان و معتادان سطح شهرستان در روز گذشته توسط پلیس خاتم به مرحله اجرا درآمد.

وی در این خصوص تصریح کرد: در اجرای این طرح مقدار 500 گرم مواد مخدر از نوع تریاک از خرده فروشان کشف شد.

سرهنگ "کشوری " با بیان اینکه تعداد 2 نفر از افراد خرده فروش و معتادان متجاهر نیز دستگیر شدند افزود: متهمان دستگیر شده تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاتم در خاتمه خاطرنشان کرد: مخلان نظم و امنیت عمومی بدانند نیروی انتظامی با تمام توان خود در راستای برقراری امنیت شهروندان و مبارزه با پدیده شوم اعتیاد اقدام خواهد کرد

توقیف 113 دستگاه وسیله نقلیه متخلف در ابرکوه

فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه از توقیف 113 دستگاه وسیله نقلیه متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "سعید زینلی" گفت: به منظور افزایش آرامش و امنیت عمومی شهروندان طرح ارتقا امنیت اجتماعی و برخورد با رانندگان خودرو و موتورسواران بی قانون در اردیبهشت ماه در سطح شهرستان اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح با همکاری پلیس راهور،  کلانتری و یگان امداد در خیابان‌های اصلی شهرستان ابرکوه به اجراء گذاشته شد افزود: در این راستا تعداد 39 دستگاه خودرو و 74 دستگاه موتورسیکلت متخلف به علت نداشتن گواهینامه و مدارک لازم،  پلاک و مزاحمت برای شهروندان راهی پارکینگ شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه در پایان گفت: پلیس مصمم است که به صورت جدی و قاطعانه با برهم زنندگان نظم و ترافیک عمومی برخورد کند و اجازه نخواهد داد که رانندگان و راکبان خاطی امنیت و آرامش شهروندان را به مخاطره بیندازند.

کشف 200 کیلو شیشه مایع در یزد

فرمانده انتظامی استان،  گفت: محموله 200 کیلویی "شیشه" مایع که از کشورهای همسایه شرقی بارگیری شده بود در یزد کشف شد.

سردار "عباسعلی بهدانی فرد" درباره جزئیات این خبر گفت: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ،  ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر استان یزد با انجام کار گسترده اطلاعاتی از تحرک قاچاقچیان در خصوص انتقال یک محموله سنگین موادافیونی از شرق کشور مطلع شدند.

وی ضمن اشاره به رصد گسترده اطلاعاتی و شناسایی خودروی موردنظرافزود: ماموران کامیون حامل این محموله را در محور "یزد-زارچ" متوقف و مورد بازرسی قرار دادند.

سردار بهدانی فرد خاطرنشان کرد: ماموران در بازرسی دقیق از این کامیون،  200 کیلوگرم شیشه مایع را کشف و 2 قاچاقچی را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه محموله شیشه از کشورهای همسایه شرقی تهیه و به مقصد "تهران" بارگیری شده بود خاطرنشان کرد: متهمان به دادسرا معرفی و با دستور مقام قضائی روانه زندان شدند.

رئیس پلیس استان یزد در خاتمه بار دیگر بر مبارزه قاطع و همه جانبه پلیس یزد با سوداگران مرگ،  تاکید کرد و افزود: مبارزه با قاچاقچیان موادمخدر و باندهای بزرگ واردکننده موادافیونی در دستور کار اصلی پلیس یزد قرار دارد.

کشف میلیاردی کالای قاچاق در یزد

جانشین فرمانده انتظامی استان،  از کشف محموله 8 میلیارد ریالی "یرق آلات" قاچاق خبر داد.

سرهنگ "محمدرضا هاشمی فر" گفت: در راستای مبارزه با کالای خارجی قاچاق؛ ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان یزد از توزیع انواع کالای قاچاق توسط یک مغازه در شهر یزد مطلع شدند.

وی ضمن اشاره به اخذ مجوز قضائی افزود: ماموران به بازرسی از آن پرداخته و 5 هزار و 870 قلم انواع "یرق آلات" قاچاق را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان،  یزد ضمن اشاره به دستگیری یک متهم در این خصوص و معرفی وی به مراجع قانونی خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را 8 میلیارد ریال برآورد کرده اند.

کشف 10 میلیاردی ماینر قاچاق در یزد

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان،  از کشف دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش 10 میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محمدحسن کارگر در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان یزد با انجام کار اطلاعاتی از دپو تعدادی دستگاه ماینر(دستگاه استخراج ارز دیجیتال) در یک انبار در شهر یزد مطلع شدند.

سرهنگ کارگر ضمن اشاره به رصد اطلاعاتی و اخذ مجوزقضائی،  افزود: ماموران پس از تکمیل تحقیقات به بازرسی از این انبار پرداخته و 97 دستگاه ماینر غیرمجاز کشف و 3 متهم را نیز دستگیر کردند.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان یزد با اشاره به تشکیل پرونده و تحویل متهم به مراجع قضائی تصریح کرد: ارزش ریالی این اقلام غیرمجاز توسط کارشناسان مربوطه 10 میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف زمین خواری 420 میلیاردی در یزد

فرمانده انتظامی استان از کشف یک فقره زمین خواری 420 میلیارد ریالی و دستگیری 9 نفر از عاملان این موضوع در یزد خبر داد.

سردار عباسعلی بهدانی فرد اظهارکرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام کار اطلاعاتی از تصرف اراضی دولتی در بلوار "جمهوری" شهر یزد مطلع و بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در بررسی‌های فنی کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی مشخص شد،  زمین خواران با اقدامات غیرقانونی خود 14 هزار متر مربع از اراضی دولتی را به تصرف خود درآورده اند.

سردار بهدانی فرد تصریح کرد: کارآگاهان پس از اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضائی 9 نفر از عاملان زمین خواری را شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه متهمان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان یزد با اشاره به اعتراف متهمان به این زمین خواری،  افزود: کارشناسان ارزش این اراضی ملی را که از تصرف زمین خواران رفع شد،  420 میلیارد ریال اعلام کرده اند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: حفظ بیت المال و اراضی ملی از دست متجاوزان و سودجویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و با متخلفان برابر قانون و با قاطعیت برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/782/ف

R41376/P/S6,76/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل کمیته امداد استان یزد پلیس امنیت اقتصادی استان فرمانده انتظامی شهرستان فرمانده انتظامی استان گوشه و کنار یزد هلال احمر شهرستان برق منطقه ای یزد جمعیت هلال احمر ماه مبارک رمضان صد میلیون تومان فطریه و کفاره میلیارد ریال دستگاه خودرو ماه مبارک ضمن اشاره امداد و نجات دستور کار استان یزد بهدانی فرد زمین خواری انتقال خون اعزام شدند قوه قضاییه یک دستگاه مواد مخدر حفظ کرامت سال جاری آتش سوزی منصوب شد روز عید عید فطر یزد گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۳۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ده میلیارد ریالی صنایع دستی در کاشان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکزاصفهان؛ معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: از مجموع تولیدات به فروش رفته صنایع دستی، ۳۰میلیارد ریال در کارگاه‌ها و ۷۰ میلیارد ریال مربوط به بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع دستی بوده است.
محمد بینوا با اشاره به اینکه هم اکنون در سه بازارچه و نمایشگاه نوروزی صنایع دستی در قالب ۵۰غرفه عرضه و فروش در مرکز شهرستان فعال است گفت: به ترتیب نساجی سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قمیتی ، زیور آلات سنتی، بافت‌های داری مانند زیلو و گلیم ، سفال و سرامیک ، قلمزنی ، منبت و پیکر تراشی و تولیدات چرمی بیشترین میزان فروش صنایع دستی شهرستان را به خود اختصاص داده است
وی افزود: اخذ نشان ملی و مرغوبیت کالا توسط هنرمندان صنایع دستی نشانه ریشه دار بودن این هنر در شهرستان کاشان و مایه مباهات و غرور ملی است.
معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان افزود: در حال حاضر بیش از هزار هنرمند در ۷۰ رشته مختلف صنایع دستی در شهرستان کاشان فعالیت دارند و این ظرفیت مناسبی برای رونق صنایع دستی در کاشان است.

دیگر خبرها

  • خیران خوزستانی در خط مقدم خدمت به محرومان قرار دارند
  • توزیع ۹۳۰ بسته معیشتی میان نیازمندان شوش و دزفول
  • فروش ده میلیارد ریالی صنایع دستی در کاشان
  • کمک هزار و ۸۹ میلیارد ریالی خیران همدانی به ایتام
  • دستگاه قضایی، حامی بنگاه‌های اقتصادی و فعالیت های تولیدی خواهد بود
  • آبشارهای آرامش بخش چهارمحال و بختیاری؛ گوشه‌هایی از بهشت
  • توزیع غذای گرم و بسته معیشتی بین نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد استان
  • کمک ۲۴ میلیارد ریالی نیکوکاران شهرستان ابرکوه درجشن گلریزان
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیران خلخال به آزادی زندانیان مالی
  • همه قوا و دستگاه‌ها برای تحقق شعار سال همکاری و تعامل داشته باشند