Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت ضمن تقدیر از کادر درمانی کشور به عنوان مدافعان سلامت در برابر کرونا و خانواده های ۱۱۰ شهید سلامت، گفت: خیلی‌ها فکر می‌کردند که ما زمین می‌خوریم و بلند نمی‌شویم، بیمارستان هایمان پر از کشته می‌شود و تخت‌هایمان خالی نخواهد بود، سالمندان‌مان خواهند مرد اما خوشبختانه هیچ یک از این‌ها رخ نداد و داریم بیماری را مهار می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در مراسم جشنواره فرشته مهر که برای پاسداشت 110 شهید سلامت در بیمارستان شهدای تجریش برگزار شد، گفت: ما حالا حالاها باید دین خودمان را ادا کنیم و باید داستان‌هایمان را تعریف کنیم. داستان‌های زیادی به دلیل کرونا در کشور اتفاق افتاد که بخش اعظمی از آن‌ها در همین بیمارستان ها رقم خورده است.

وی افزود: گاهی فکر می‌کنم کرونا با حضور دکتر نمکی به عنوان وزیر بهداشت و همکاران‌شان قابل تحمل‌تر شد. بعد از جنگ تحمیلی فکر می‌کردیم که روح ایثار از جامعه رخت بست. خیلی‌ها در این زمینه صحبت می‌کردند و این موضوع به گونه‌ای نوستالژی شده بود. این درحالیست که اکنون با گوشت و پوست‌مان می‌فهمیم که این بار قهرمانان با لباس سپید آمدند. این قهرمانان متخصص طب اورژانس بودند، متخصص عفونی بودند، متخصص بیهوشی بودند، پرستاران بودند، بهورز بودند، نظافتچی بیمارستان بودند و... این قهرمانان از دل جامعه آمدند.

ربیعی ادامه داد: هیچ نسلی بدون قهرمان زندگی نمی‌کند و تاریخ یک کشور هم روزهای سختی دارد و قطعا در آینده داستان‌های بسیاری از فداکاری‌هایی که رخ داد و روزهای تلخ و سختی که باهم سپری کردیم، مطرح می‌شود. خیلی‌ها فکر می‌کردند که ما زمین می‌خوریم و بلند نمی‌شویم، بیمارستان هایمان پر از کشته می‌شود و تخت‌هایمان خالی نخواهد بود، سالمندان‌مان خواهند مرد، اما خوشبختانه هیچ یک از این‌ها رخ نداد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: ما باید از جان مردم در برابر بیماری کووید-۱۹ دفاع می کردیم که خوشبختانه جامعه از این آزمایش سربلند بیرون آمد. سلام دولت و رییس جمهور را به خانواده کادر پزشکی و درمانی و ۱۱۰ خانواده شهدای سلامت می‌رسانم. این شهدا به طور غم انگیز شهید و دفن شدند. این برایمان قابل درک است و از همه این افراد تقدیر می کنیم. جامعه سپاسگذار مدافعان سلامت است و تاریخ تلاش‌های این افراد را فراموش نمی‌کند. رییس جمهور و اعضای دولت سپاسگذار شما هستند.

ربیعی همچنین گفت: ما این روزهای سخت را مدیریت و کنترل کردیم و امروز داریم کرونا را مهار می‌کنیم و امیدواریم در کنار هم از این مهار هم عبور کنیم. امیدوارم در روزهایی نه چندان دور این بیماری را مهار کرده و از مدافعان سلامت تقدیر کنیم. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس علی ربیعی سخنگوی دولت خیلی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۳۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا در رژیم غذایی شکست می‌خوریم؟

اگرچه دلایل مختلف سبب شکست رژیم غذایی می‌شود؛ اما شاید بتوان گفت، یکی از مهم‌ترین علت شکست رژیم غذایی، کم‌خونی و فقر آهن باشد. کم خونی و فقر آهن منجر به میل شدید به شیرینی و احساس ضعف شدید می‌شود و میل به خوردن شیرینی در شکست رژیم غذایی به ویژه در زنان نقش چشمگیری دارد.

به گزارش ایسنا، رژیم‌های غذایی مختلف و رها کردن رژیم‌های غذایی گذشته از دیگر عوامل شکست رژیم‌های غذایی به حساب می‌آید. هنگامی که رژیم‌های غذایی به طور ناگهانی رها می‌شوند کاهش وزن در رژیم‌های غذایی بعدی سخت‌تر می‌شود.

رژیم‌های غذایی خاص که فرد را به خوردن یک ماده غذایی خاص محدود می‌کنند نیز با شکست مواجه می‌شوند. به عبارت دیگر، رژیم‌های غذایی که در روز‌های هفته فرد را مجبور به استفاده از غذا‌های خاص می‌کنند یا محدودیت‌های بیش از حد را در رژیم اعمال می‌کنند نیز منجر به شکست می‌شوند.

همچنین رژیم‌های غذایی خودسرانه جزو عوامل دیگر شکست رژیم‌های غذایی هستند؛ به منظور جلوگیری از این مولفه می‌توان رژیم‌های غذایی را از متخصصان تغذیه دریافت کرد.

انتظار بیش از حد از خود از عوامل شکست رژیم‌های غذایی به حساب می‌آید. کاهش وزن اصولی به این معنا است که فرد حدود ۲ تا ۴ کیلوگرم در ماه وزن کم کند؛ چرا که کاهش وزن بیش از این مقدار، سبب عوارض متعدد مانند کبد چرب می‌شود.

برخی متخصصان توصیه می‌کنند به منظور کاهش وزن، روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب نوشیده شود. نوشیدن آب به میزان کافی، سبب دفع سموم می‌شود و بر روند کاهش وزن اثر دارد.

زندگی پراسترس می‌تواند به طور مستقیم با مشکلات تناسب اندام همراه باشد. استرس سبب افزایش سطح هورمون کورتیزول می‌شود که علاوه‌بر بروز حالات هیجانی ناآرام، تمایل به مصرف کالری بیشتر را افزایش می‌دهد.

اختلالات هورمونی مانند کم‌کاری تیروئید، سندرم تخمدان پلی‌کیستیک و مقاومت به انسولین از جمله عوامل بازدارنده لاغری هستند. بی‌خوابی و اختلالات خواب بر ریتم متابولیسم و عملکرد هورمون‌های گرسنگی مانند لپتین و گرلین تاثیر می‌گذارد. لپتین مسئول فرستادن پیام‌های دست کشیدن از غذا خوردن به مغز است، در حالی که گرلین گرسنگی را تحریک می‌کند. افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند یا ساعات کمی در شبانه‌روز می‌خوابند دچار سطح پایین لپتین و افزایش گرلین هستند. پس بی خوابی منجر به چاقی می‌شود.

همچنین «سندرم شب‌خوری» از دیگر عواملی است که منجر به شکست رژیم غذایی می‌شود. افرادی که به سندرم شب‌خوری مبتلا هستند؛ بخش اعظم غذا را در طول شب و به دنبال بیداری‌های مکرر دریافت می‌کنند.

احساس گرسنگی نیز از دیگر عوامل شکست رژیم غذایی به حساب می‌آید. رژیم غذایی باید به صورتی باشد که احساس گرسنگی به حداقل‌ترین حالت ممکن برسد.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، ترکیب بدن نیز می‌تواند سبب شکست رژیم غذایی شود. یافته‌های برخی از تحقیقات بیانگر این است اگرچه زنان نسبت به رژیم‌های غذایی پایبندتر هستند؛ اما به دلیل میزان سطح چربی بدن آن‌ها احتمال شکست رژیم غذایی در میان آن‌ها بیشتر است.

برخی تصور می‌کنند که گرسنه بودن به معنای وزن کم‌کردن است؛ اما گرسنگی به معنای وزن کم‌کردن نیست. بسیاری از افراد با این تصور که گرسنه بودن و دست کشیدن از وعده‌های غذایی به آن‌ها در لاغر شدن کمک می‌کند، زمان‌های زیادی را بدون خوردن غذا طی می‌کنند؛ اما افراد با این کار بیشتر در معرض افزایش وزن قرار می‌گیرند.

همچنین کمبود ویتامین D سبب مختل شدن پروسه سوختن چربی‌های بدن می‌شود.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • ذوب‌آهن به تهران می‌آید
  • چرا در رژیم غذایی شکست می‌خوریم؟
  • آرنولد روی تخت بیمارستان؛ بیماری آرنولد چیست؟
  • ۲۵ هزار مورد بازرسی بهداشتی اماکن گلستان/ تداوم بازرسی‌ها تا ۲۵ فروردین
  • کنترل آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام
  • سعید راد در بیمارستان بستری شد؛ بیماری سعید راد چیست؟
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • هشدار دامپزشکی درباره خطر شیوع تب کریمه کنگو؛ سمپاشی دام و اماکن دامی اصلی‌ترین روش‌ کنترل