Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه از ورود چهارمین نفتکش ایران به آب‌های سرزمینی ونزوئلا خبر داد. به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری دانشجو، چهارمین نفتکش از مجموعه ناوگان اعزامی ایران برای انتقال سوخت به ونزوئلا امروز پنجشنبه وارد آب‌های این کشور شد.

خبرگزاری رویترز با گزارش این خبر افزود سه نفتکش دیگر ایران که از قبل در بنادر ونزوئلا پهلو گرفته‌اند آماده تخلیه بار و تحویل محموله بنزین خود به این کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رسانه انگلیسی مدعی شده اقدام ایران در ارسال این نفتکش‌ها ۱.۵۳ میلیون بشکه بنزین و قطعات پالایشگاهی اعتراض واشنگتن را به همراه داشته است.

نتقال این محموله به ایجاد تنش‌های دیپلماتیک بین آمریکا با ایران و نزوئلا شده است. آمریکا این اقدام را نقض قوانین تحریم‌های یکجانبه خود علیه ایران و ونزوئلا می‌داند و گفته در حال بررسی گزینه‌های خود برای پاسخ به آن است.

ارتش ونزوئلا نفتکش‌های اعزامی از ایران را پس از ورود به منطقه انحصاری ویژه این کشور آمریکایی لاتین اسکورت کرده است.

نفتکش سوم ایران با نام«پتونیا» (Petunia) ساعاتی قبل‌تر وارد آب های ونزوئلا شده بود.

دو هفته پیش، پنج نفتکش فاکسون، فورچون،پتونیا و فارستو کلاول از تنگه جبل‌الطارق به مقصد آمریکای لاتین عبور کردند و به سمت ونزوئلا حرکت کردند.

دو روز پیش، نفتکش فورچون (Fortune) و چند ساعت بعد از آن نفتکش فارست (Forest) وارد آب های ونزوئلا شدند. نیروی دریایی ونزوئلا هر دو نفتکش را تا بندر «ال پالیتو» اسکورت کرد.

طارق العیسمی، وزیر نفت ونزوئلا رسما محموله نفتکش ایرانی «فورچون» (Fortune) را تحویل گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رویترز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۳۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد و نجات جاسک ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی را در دریای عمان نجات داد

محمد امین امانی روز چهارشنبه اظهارداشت: پس از اعلام مرکز جستجو و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به مرکز برج کنترل دریایی جاسک که یک نفتکش با پرچم جزایر کوک سریلانکا در ۳۰ مایلی جاسک در حال غرق شدن است، شناور امداد و نجات جاسک به محل اعزام شد و ۲۱ نفر خدمه کشتی خارجی را نجات داد.

وی افزود: پنج نفر نیز که نیاز به مراقبت درمانی داشتند توسط اورژانس جاسک خدمات دریافت کردند که وضعیت جسمی این دریانوردان خوب است.

بندر جاسک در شرق استان هرمزگان واقع شده است.

منبع: ایرنا

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • امداد و نجات جاسک ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی را در دریای عمان نجات داد
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی در دریای عمان
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی ‌در دریای عمان ‌‌
  • استقرار کروزهای ضد کشتی ایران نزدیک خاک آمریکا
  • کروزهای ضد کشتی ایران در فاصله کم از خاک آمریکا
  • اسرائیل به ایران حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد
  • دومین طلای روز دوم و چهارمین طلای ایران را ساروی گرفت
  • رئیس جمهور ونزوئلا: تل آویو حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد
  • تل آویو حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می افتد
  • هشدار مادورو درباره جنگ افروزی رژیم صهیونیستی در منطقه