Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@17:28:58 GMT

هجوم ملخ های ناشناخته به اردستان اصفهان

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۳۸۴۶

هجوم ملخ های ناشناخته به اردستان اصفهان

چند روزی است هجوم ملخ‌ها به مناطق شهری اردستان موجب نگرانی مردم شده است؛ در حالی که این حشرات به گفته مسئولان جهاد کشاورزی بی‌خطر هستند و تاکنون موردی از آسیب رسانی گزارش نشده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، خبر هجوم ملخ ها همیشه با ترش و وحشت به ویژه برای کشاورزان همراه است. حالا کشاورزان اردستانی نیز احساس خطر کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از شهروندان اردستانی به خبرنگار ایلنا گفت: طی چند روز گذشته ملخ ها به شهر اردستان هجوم آورده‌اند و می‌طلبد که مدیریت شهری و شهرداری پیگیر این موضوع باشند.

این کشاورز اردستانی افزود: این موضوع باعث نگرانی ما کشاورزان شده که مبادا این حشرات به درختان و گیاهان ما آسیب بزنند.

این گونه ملخ آفت نیست

مدیر جهاد کشاورزی اردستان در گفت و گو با ایلنا اما تاکید کرد که این گونه ملخ آفت نیست. وی اظهار کرد: این نوع ملخ‌ها آفت به حساب نمی‌آیند و تعداد زیادشان نیز به خاطر شرایط آب وهوایی و بارندگی‌های اخیر در سطح منطقه است.

علی اکبر صالح با بیان اینکه شهرداری‌ها باید با استفاده از یکسری اقدامات بازدارنده با ملخ‌هایی که وارد شهر شده‌اند مبارزه کنند، خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که می توان برای مقابله با این حشرات انجام شود این است که روشنایی پروژکتورهای میادین و بوستان‌ها به منظور جلوگیری از جذب این حشرات به سمتِ شهر، کم و خاموش شوند که البته در حال انجام است.

وی با تأکید بر این که این گونه ملخ‌ها هیچگونه خطری برای مردم، محیط زیست و مزارع کشاورزی ندارند، تصریح کرد: مردم نگرانی و استرسی در این مورد نداشته باشند و با حفظ خونسردی خود در حد امکان با خاموش کردن چراغ‌های اضافی سر در منازل و ساختمان‌ها و معابر، مانع از جذب این نوع حشرات شوند.

ملخ های ناشناخته

اما رئیس اداره منابع طبیعی اردستان در مورد هجوم این ملخ ها نظر متفاوتی نسبت به مدیرجهادکشاورزی این شهرستان دارد. مجید خداپرستان با بیان اینکه این نوع ملخ ها از نظر کارشناسان اداره منابع طبیعی ناشناخته هستند گفت: مشاهدات عینی ما نشان از آسیب زدن به برخی درختان و گیاهان در معابر شهری و منازل دارد.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی اردستان متولی نگهداری ۹۰ هزار تاغ زار شهرستان است و فقط در موضوع ملخ‌های کوهان دار ورود پیدا می کند، گفت: به نظر می رسد که شهرداری ها و جهاد کشاورزی باید در موضوع ملخ‌های ناشناخته وارد میدان شوند.

لینک کوتاه: asriran.com/00345x

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اصفهان ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۳۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارش‌های رگباری باران و تگرگ در مناطق شمال و شمال شرق استان از جمله شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، خور و بیابانک، نایین، اردستان و نطنز باعث فعال شدن رودخانه‌های فصلی و بروز سیلاب و روان آب در جاده‌های مواصلاتی شهری و روستایی و نیز آبگرفتگی معابر و تعدادی از منازل مسکونی شده است.

منصور شیشه فروش افزود: همچنین تخلیه آب از بیش از ۷۰ واحد مسکونی در شمال و شرق اصفهان توسط عوامل خدمات شهری و آتش نشانان با استفاده از پمپ‌های شرکت آب و فاضلاب انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان افزود: بدنبال شدت بارش‌های رگباری و سیل آسا ،  ۲۷۰ تیم امدادی شامل عوامل مدیریت بحران در شهرداری ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها و همچنین دستگاه‌های اجرایی مانند راهداری، پلیس راه، هلال احمر، واحد آتش نشانی، آب و فاضلاب و خدمات شهری در مناطق مختلف استان مستقر شدند.

او گفت: در زمان حاضر همه راه‌های استان باز است و فقط گردنه زنجیرگاه جاده چوپانان در جاده نایین به علت شدت بارش توسط پلیس راه مسدود اعلام شده که مسیر چوپانان، اردکان و نایین به عنوان مسیر جایگزین اعلام شده است.

شیشه فروش به وارد شدن خسارات به معابر و واحد‌های مسکونی در مناطق شهری و روستایی نطنز، اردستان، زواره، آران و بیدگل، کاشان و نایین اشاره کرد.

وی درخصوص حوادث پیش آمده به برخورد صاعقه به ۲ نفر از عشایر در کوه «محمد نوجوان» جرقویه و جراحت سطحی و اعزام آن‌ها به مرکز درمانی و همچنین نشست پل در روستای حیدرآباد جرقویه و قطعی برق تعدادی از روستا‌های میمه اشاره کرد.

مدیر کل بحران اصفهان با اشاره به میزان بارش‌ها گفت: در ایستگاه اردستان بین ۲۰ تا ۲۷ میلی متر، در بادرود ۱۷ میلیمتر، در حسین آباد آران و بیدگل بیش از ۶۰ میلی متر باران گزارش شده است.

وی یادآور شد: با توجه به ادامه دار بودن بارش‌ها  عوامل امدادی استان در آماده باش هستند.
منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره
  • تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان
  • آخرین وضعیت بارش‌ها، سیلاب و آب‌گرفتگی در اصفهان / تداوم بارش‌ها در استان
  • خورو بیابانک رکوردار بارندگی‌های استان اصفهان
  • جاده‌ها لغزنده است رانندگان احتیاط کنند
  • اصفهان صاحب ظرفیت‌های ناشناخته زیادی است
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب
  • محور خور و بیابانک به سمت اردستان و نائین مسدود شد
  • محورهای شرق وشمال اصفهان دچارآبگرفتگی شد/امدادرسانی همه دستگاه‌ها
  • وقوع سیلاب و بارش تگرگ در چند شهرستان استان اصفهان