Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@09:52:09 GMT

آیا رژیم لاغری ادل برای شما مناسب است؟

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۳۹۱۴

آیا رژیم لاغری ادل برای شما مناسب است؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اینسایدر «رژیم غذاهای سیرت» (sirtfoods diet) موضوع جدیدی نیست و ادل هم مستقیماً آن را از آن نام نبرده است، اما جستجوهای اینترنتی روی گوگل درباره این رژیم غذایی اوج گرفته است.

این رژیم غذایی در سال ۲۰۱۶ با انتشار کتابی به نام «رژیم غذاهای سیرت» نوشته آیدان گاگینز داروساز و گلن متن، متخصص تغذیه محبوبیت پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رژیم غذایی شامل خوردن غذاهایی است که پروتئینی به نام سیرتوئین (sirtuin) را در بدن فعال می‌کنند و با کاهش کالری دریافتی باعث کاهش وزن می‌شوند.

با اینکه غذاهایی که در این رژیم غذایی گنجانده می‌شوند، سالم هستند، اما محدودیت‌های که این رژیم غذایی وضع می‌شود، دنبال کردن آن را در درازمدت برای افراد مشکل می‌کند.

بلوبری، توت‌فرنگی و شکلات تیره ازجمله نمونه‌هایی از غذاهای سیرت هستند که در این رژیم غذایی توصیه می‌شوند. سایر غذاهایی که پروتئین سیرتوئین را فعال می‌کنند می‌توان به چای سبز، پیاز، کرفس، جو دو سر، شابانک، کلم کیل، گردو، گندم سیاه و مرکبات اشاره کرد.

برخی از پژوهش‌ها نشان داده‌اند که غذاهای فعال‌کننده سیرتوئین می‌توانند به سوخت‌وساز کمک کنند و سودمندی‌های ازلحاظ افزایش طول عمر داشته باشند، اما هنوز داده‌های کافی در این مورد درک این سودمندی‌های احتمالی وجود ندارد.

بسیاری از غذاهای که در این رژیم غذایی توصیه می‌شوند، حاوی ترکیبات سالمی مانند ویتامین‌ها و ریزمغذی‌هایی به نام پلی‌فنول‌ها هستند که دارای خواص آنتی‌اکسیدان و ضدالتهابی هستند و به کاهش بسیاری از بیماری‌ها مزمن مربوط به افزایش سن کمک می‌کنند.

با اینکه این غذاهای به‌اصطلاح «سیرت» به‌طور منفرد سالم هستند و گنجاندنشان در رژیم غذایی مناسب است، شواهدی وجود ندارد که منحصر کردن گزینه‌های خوراکی به این غذاها برای شما مناسب باشد. غذاها و مواد غذایی بسیاری وجود دارند که خارج از فهرست غذاهای سیرت باقی می‌مانند، ازجمله منابع پروتئینی از گوشت مرغ تا حبوبات، چربی‌های سالم و غلات کامل.

محدودیت کالری در این رژیم غذایی هم مشکل‌ساز است. در این رژیم فرد باید در یک چرخه هفت‌روزه در سه روز اول فقط روزانه ۱۰۰۰ کالری و در چهار روز بعدی فقط ۱۵۰۰ کالری دریافت کردند.

محدود کردن دریافت کالری روزانه به کمتر از ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری ممکن است شما را در معرض سوءتغذیه قرار دهد. از طرف دیگر دنبال کردن رژیم غذایی که میزان کالری دریافتی را تا این حد کاهش می‌دهد، در درازمدت بسیار مشکل است.

۱۰۰۰ کالری در روز کمتر از میزان توصیه‌شده روزانه برای یک کودک ۲ ساله است. بنابراین یک فرد بزرگ‌سال رعایت این رژیم سخت با انجام فعالیت‌های روزانه تداخل می‌کند.

همچنین در افرادی که سابقه اختلال‌های روانی مربوط به غذا خوردن دارند (مانند بی‌اشتهایی عصبی) این نوع رژیم ممکن است خطرناک باشد.

بااین‌همه افزودن مقداری از این غذاهای سیرت مانند چای سبز یا میوه‌های توت مانند به غذاهای روزانه فکر بدی نیست. اما اگر می‌خواهید هر نوع رژیم غذایی را بگیرید باید با متخصص تغذیه مشورت کنید.

کد خبر 515899 برچسب‌ها غذا - رژیم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: غذا رژیم رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۳۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، یک مطالعه جدید کشف کرده است که متیل گلیوکسال، که هنگام تجزیه گلوکز در سلول‌ها تولید می‌شود، ممکن است به توضیح ارتباط بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان کمک کند.

تغذیه نامناسب با بسیاری از بیماری‌ها، از جمله چاقی، بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و سرطان‌ها از جمله سرطان سینه، رحم و روده بزرگ مرتبط است. مصرف زیاد سدیم، چربی‌های اشباع شده و قندها می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ را افزایش دهد، اما آنچه که رژیم غذایی و سرطان را به هم مرتبط می‌کند چندان مشخص نیست.

اکنون، محققان دانشگاه ملی سنگاپور مکانیسمی را کشف کرده اند که ممکن است به توضیح اینکه چرا رژیم غذایی نامناسب خطر ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد کمک کند.

در مطالعات سلولی، محققان دریافتند که متیل گلیوکسال، که زمانی تولید می‌شود که سلول‌ها گلوکز را برای آزاد کردن انرژی تجزیه می‌کنند، می‌تواند ژن‌هایی را که از سرطان محافظت می‌کنند، مهار کند. آنها عنوان می‌کنند که رژیم غذایی نامناسب منجر به سطوح بالاتر متیل گلیوکسال و افزایش احتمال ابتلا به سرطان می‌شود.

به گفته محققان، این مطالعه ارتباط بالقوه ای را بین سطوح بالای متیل گلیوکسال، یک محصول جانبی متابولیک، و الگوی جهش ژنتیکی که در برخی سرطان‌ها مشاهده می‌شود، نشان می‌دهد. این یک منطقه جالب برای بررسی بیشتر است، اما به تحقیقات آزمایشگاهی و آزمایش‌های بالینی بیشتری نیاز است تا به طور قطعی مشخص شود که آیا سطوح متیل گلیوکسال مستقیماً با خطر سرطان مرتبط است یا خیر.

کد خبر 6086941

دیگر خبرها

  • یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی‌ها
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید
  • جایگزین‌های متنوع به جای تخم‌مرغ در غذا‌ها