Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی سالاری پنجشنبه شب در نشست خبری در استانداری اصفهان، افزود: ساخت هشت بیمارستان میلاد قرار بود با سرمایه‌گذاری خارجی انجام شود و با انصراف سرمایه‌گذار آن، این طرح متوقف شده است.
وی  بیان کرد: هر چند رایزنی‌های مختلفی با استان‌ها برای تامین مالی هشت بیمارستان صورت گرفته ولی هنوز تامین نشده و از عهده بودجه ۲ الی سه سال سازمان تامین اجتماعی خارج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تخریب هتل هما برای زمینه سازی ساخت یک هتل جدید، گفت: درخواست برآورد کرده‌ایم و مدیر هلدینگ گردشگری سازمان آن را بررسی کرده است.
وی خاطرنشان کرد: البته اولویت اول سازمان تامین اجتماعی پرداخت مستمری‌ها، اولویت دوم پرداخت هزینه درمان است و پرداختن به اموری از قبیل ساخت هتل در اولویت سوم قرار دارد.
وی در خصوص بیمه بیکاری کرونا، یادآور شد: همه افرادی که شرایط دریافت بیمه بیکاری را داشته باشند و نام‌نویسی کرده‌اند، این بیمه را دریافت می‌کنند و سقفی برای آن وجود ندارد با این تفاوت که منابع آن متفاوت است چون بخشی از طریق تامین اجتماعی و بخشی از طریق دولت تامین می‌شود.
وی به توافق این سازمان و دولت اشاره کرد و افزود: مطابق میانگین تعداد بیمه بیکاری در پنج سال گذشته توسط منابع تامین اجتماعی و مازاد بر آن از طریق منابع دولتی پرداخت شود.
به گفته وی با دستور رییس جمهوری ۵۰ هزار میلیارد ریال برای تامین اعتبار بیمه بیکاری دوران کرونا در نظر گرفته شد.
سالاری اظهارداشت: از مجموع افراد متقاضی دریافت بیمه بیکاری اسفند ماه پس از پالایش وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی فهرست ۲۴۰ هزار نفری به همراه شماره حساب افراد برای دریافت بیمه بیکاری به سازمان برنامه و بودجه ارائه شد که به احتمال در هفته آینده پرداخت توسط خزانه صورت گیرد.
وی اضافه کرد: این پرداخت مربوط به ماه اسفند است و فهرست متقاضیان دریافت بیمه بیکاری فروردین ماه براساس شرایط تفاهم اعلام شده با دولت ظرف چند روز آینده  به سازمان برنامه و بودجه ارائه خواهد شد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: برای دریافت  بیمه بیکاری فرد نباید درجایی شاغل باشد و بیمه برای او رد شده باشد.
وی تقویت امکانات درمانی استان‌ها مطابق سطح بندی را از برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی در سال جاری برشمرد و گفت:  سطح بندی، توسعه مراکز درمانی و افزایش ظرفیت درمانی اولویت امسال سازمان است.
سالاری تاکید کرد: مجموعه درمانی تامین اجتماعی به نسبت سهم درمان همکاری خوبی را در استان در زمینه مقابله با بیماری کرونا داشتند و در این زمینه صد درصد هماهنگ با مدیریت استان عمل کرده‌اند.
وی با بیان اینکه مجموعه درمانی تامین اجتماعی امسال جذب پرستار خواهیم داشت، گفت: معادل افرادی که بازنشسته شدند در بخش درمان نیرو با رعایت ضوابط قانونی و آزمون جذب خواهیم کرد و خارج از ضوابط هیچ جذبی نخواهیم داشت.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به رایزنی‌های سازمان تامین اجتماعی با دولت در زمینه طرح همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: مجموعه اعضای دولت با حسن نظر در این خصوص گام برداشته‌اند و این همسان‌سازی مشروط با تامین منابع از جمله تادیه  ۵۰۰ هزار میلیارد ریال سهام شرکت‌ها بابت بدهی دولت به سازمان  امکان پذیر خواهد بود.
وی اضافه کرد:  همچنین چند ده هزار میلیارد ریال برای برداشت از اسناد خزانه در حال رایزنی هستیم‌، که حداکثر ظرفیت قانون برنامه و بودجه برای تادیه بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی است هر چند طلب‌های ما بیشتر است.
مصطفی سالاری روز پنجشنبه در اصفهان پس از دیدار با نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، شرکت در جلسه شورای معاونین سازمان تامین اجتماعی استان ، بازدید از بیمارستان شریعتی اصفهان، حضور در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین دیدار با مدیران بیمارستان‌ها و هیات مدیره چند شرکت بزرگ تولیدی استان، در جمع خبرنگاران حاضر و به سوالات آنها پاسخ گفت.
امروز همچنین ترانس برق و تابلوهای فشار قوی بیمارستان تامین اجتماعی شریعتی استان با حضور رییس سازمان تامین اجتماعی و استاندار اصفهان افتتاح شد.
طی ۴۰ سال گذشته برق بیمارستان شریعتی اصفهان از طریق ۲ ترانس ۸۰۰kv تامین می‌شد که با افتتاح این ترانس ظرفیت پست برق مصرفی این بیمارستان ۱۲۵۰kv افزایش یافت.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی  مصطفی سالاری اصفهان استانداری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی مصطفی سالاری اصفهان استانداری اصفهان سازمان تامین اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی مصطفی سالاری اصفهان استانداری اصفهان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی دریافت بیمه بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۴۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت

علیرضا حسینی مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: تعداد بیمه شدگان اجباری (کارگری) این استان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا بهمن ماه این سال به ۲۴۹ هزار و ۲۰۱ نفر رسید که این آمار در مدت مشابه قبل از آن ۲۳۲ هزار و ۵۳۰ نفر بود و حدود ۱۶ هزار کارگر در این مدت اضافه شده است.

وی بیان کرد: جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی استان مرکزی در این مدت از ۷۵ درصد فراتر رسید و به یک میلیون و ۷۳ هزار و ۶۴۷ نفر رسید.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: بیمه شدگان اصلی نیز از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا بهمن ماه این سال به ۳۵۸ هزار و ۶۶۴ نفر رسید.

حسینی اظهار کرد: تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان نیز در این مدت به سه هزار و ۲۴ نفر رسید که بیانگر کاهش هشت درصدی بود.

وی گفت: جمعیت مستمری بگیران (بازنشستگان، از کارافتاده‌گان و بازماندگان) نیز به ۱۱۰ هزار نفر رسید که نشان از افزایش ۱۳ درصدی دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: تعداد کارگاه‌های فعال این استان نیز از ابتدای سال گذشته تا پایان بهمن‌ماه این سال به ۲۵ هزار و ۲۰۳ کارگاه رسید که نسبت به مدت مشابه قبل از آن، ۶ و ۲۵ صدم درصد افزایش داشت.

حسینی گفت: استان مرکزی سال گذشته در راستای تعداد کارگاه‌های فعال جزو استان‌های برتر کشور بود و این مهم به دلیل افزایش تعداد بازرسین کارگاه‌ها، تعداد بازرسی‌ها و پیگیری مستمر برای شناسایی کارگاه‌هایی که کارگران خود را بیمه نکرده بودند، صورت گرفت.

وی اظهار کرد: ۲ هزار و ۲۹۰ کارگاه جدید کشفی سال گذشته (تا بهمن‌ماه) در استان مرکزی به ثبت رسید که یک‌هزار و ۵۰۰ کارگاه آن تثبیت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به کجا رسید؟
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناورهای صیادی گلستان
  • برگزاری جلسه قرارگاه تامین منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها در سال ۱۴۰۳
  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • جدول واریز و اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین ۱۴۰۳
  • آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی در هرمزگان در ۳۱ فروردین برگزار می‌شود
  • همه چیز درباره بیمه بیکاری؛ کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری
  • بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت
  • کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری
  • مشکلی بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟