Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:45:09 GMT

مهار آتش‌سوزی در بخشی از جنگل خسرج شوش

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۴۱۶۹

مهار آتش‌سوزی در بخشی از جنگل خسرج شوش

عدنان غزی پنجشنبه شب درمحل جنگل خسرج درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:به دنبال وقوع آتش سوزی در جنگل خسرج در بخش شاوور این شهرستان علاوه بر نیروهای یگان حفاظت محیط زیست ، نیروهای امدادی، فرمانداری و بخشداری با کمک نیروهای آتش نشانی شهرهای شوش، اهواز، دزفول و حمیدیه با چندین دستگاه ماشین آتش نشانی وارد عمل شدند و موفق به مهار آتش در بخش هایی از این جنگل شدند اما در بخش ماسه ای جنگل خسرج امکان ورود خودروی آتش نشان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان شوش گفت:تلاش برای شناسایی عوامل احتمالی این آتش سوزی و میزان خسارت وارده به جنگل خسرج آغاز شده است.

فرماندار شوش بیان کرد: آتش سوزی به صورت لکه‌ای در مناطقی از جنگل خسرج وجود دارد و تلاش برای مهار کامل آتش سوزی همچنان ادامه دارد.

به گفته مدیر کل منابع طبیعی خوزستان این آتش سوزی پیش از ظهر امروز در جنگل خسرج به وقوع پیوست  و آتش سوزی از زمین کشاورزی به جنگل سرایت کرده است.

کوروش کیانی افزود: این آتش سوزی عمدی بوده است و فردی که با آتش زدن زمین کشاورزی منجر به این حادثه شده در حال حاضر تحت تعقیب است.

به گزارش ایرنا مسیر خسرج جاده‌ای به طول ۴۵ کیلومتر است و ۲۳ روستا در این مسیر وجود دارد، این جنگل دارای گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است.

مساحت جنگل خسرج ۵۰ هزار هکتار است که ۲۶ هزار هکتار آن در محدوده حمیدیه قرار دارد و باقی این جنگل در محدوده شهرستان شوش واقع است.

برچسب‌ها حمیدیه دزفول شوش اهواز یگان حفاظت محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمیدیه دزفول شوش اهواز یگان حفاظت محیط زیست حمیدیه دزفول شوش اهواز یگان حفاظت محیط زیست جنگل خسرج آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۴۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگل‌زدایی وسیع با جاده‌سازی‌های غیرقانونی

جاده‌سازی در طول تاریخ همواره مرحله پیش از جنگل‌زدایی بوده است که در دنیای امروز در اشکال قانونی و غیرقانونی راه خود را در دل جنگل‌های بارانی بکر باز کرده و در حال نابودی کردن آن‌ها است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، حفظ توافق‌نامه پاریس و محدود کردن گرمایش جهانی به ۱.۵ درجه سانتی‌گراد، همچنین پای‌بندی به چارچوب کونمینگ-مونترال در مورد تنوع زیستی با وجود شرایط فعلی ناممکن به‌نظر می‌رسد، چراکه بقای جنگل‌های بارانی برای تحقق این اهداف ضروری است، اما انسان به جنگ با طبیعت پرداخته و در حال نابودی این جنگل‌ها است.

تخریب بکرترین جنگل‌های بارانی جهان سال گذشته به‌رغم تلاش‌ها برای کاهش سرعت تخریب با سرعتی بی‌امان ادامه پیدا کرد و جهان منطقه‌ای تقریباً به وسعت سوئیس را از این جنگل‌های دست‌نخورده قبلی از دست داد.

نابودی جنگل‌های بارانی با جاده‌سازی‌های سریع

افزایش شدید دسترسی به مناطق طبیعی سابقاً دورافتاده با توسعه جاده‌ای بی‌نظم باعث افزایش چشمگیر اختلالات زیست‌محیطی به دلیل فعالیت‌هایی مانند قطع درختان، استخراج معادن و پاک‌سازی زمین از هرگونه سرسبزی و حیات شده است. در واقع طیف وسیعی از افراد از جمله کشاورزان قانونی یا غیرقانونی، معدنچیان، چوب‌بران، دلالان زمین و قاچاقچیان مواد مخدر در حال هموارسازی بیش‌از اندازه سریع بخش‌های وسیعی از این جنگل‌ها و ایجاد شبکه‌هایی از جاده‌های قانونی و بیشتر غیرقانونی، مسیرهای صاف‌شده با بولدوزر و راه‌های فرعی غیررسمی در جنگل‌های استوایی و مزارع روغن نخل کرده‌اند که همیشه نشانه‌ای از جنگل‌زدایی در آینده است. این شبکه‌ها به «جاده‌های ارواح» شهرت دارد و راه را برای تسطیح جنگل‌های بارانی آسیا و اقیانوسیه هموار می‌کند.

جاده‌های ارواح که به‌طور غیررسمی یا غیرقانونی ساخته شده‌اند، می‌توانند مسیرهای بولدوزر شده در جنگل‌ها، جاده‌های مزارع روغن نخل و دیگر جاده‌هایی باشند که به دلایل مختلف در مجموعه داده‌های جاده‌های موجود به ثبت نرسیده‌اند. در واقع شبکه وسیعی از جاده‌های بدون سند و غیرمجاز در حال پیشروی به سمت جنگل‌های بارانی دست‌نخورده جهان و نابودی آن‌ها در منطقه آسیا و اقیانوسیه است. در اصل یافته‌های جدید نشان می‌دهد که وسعت و طول جاده‌ها در مناطق گرمسیری آسیا-اقیانوسیه به‌طور نگران‌کننده‌ای رو به افزایش و بسیاری از جاده‌ها خارج از کنترل دولت هستند.

نقشه‌برداری‌های هوایی از جنگل‌های استوایی در جزایر بورنئو، سوماترا و گینه‌نو حاکی از آن است که ۱.۳۷ میلیون کیلومتر (۸۵۰ هزار مایل) جاده در طول ۱.۴ متر مربع از جنگل‌های بارانی این جزایر وجود دارد که بین سه تا هفت برابر بیشتر از میزانی است که به‌طور رسمی در پایگاه‌های اطلاعاتی جاده‌ها ثبت شده است و ازجمله تهدیدهای مستقیم برای جنگل‌های استوایی به‌شمار می‌رود.

این یافته‌ها با مطالعات قبلی در کامرون، جزایر سلیمان و برزیل مطابقت دارد و نشان می‌دهد جاده‌سازی همیشه مرحله‌ای پیش از نابودی جنگل‌های محلی بوده است.

کد خبر 744127

دیگر خبرها

  • روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار
  • مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت
  • جنگل‌زدایی وسیع با جاده‌سازی‌های غیرقانونی
  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان حمیدیه
  • (ویدئو) نمایش عکس‌های عروسی نوید محمدزاده و فرشته حسینی در «جنگل آسفالت»!
  • مرگ دردناک مرد میانسال در میان شعله‌های آتش
  • مهار آتش سوزی منزل مسکونی در ده مجنون کرمانشاه
  • آتش سوزی منزل مسکونی در محله ده مجنون کرمانشاه مهار شد