Web Analytics Made Easy - Statcounter

صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در خصوص توقف پروژه های عمرانی پایتخت به دلیل مشکلات مالی که در پی شیوع کرونا ایجاد شده است، گفت: اینگونه نیست و همه پروژه ها طبق روال انجام می شود.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به کاهش درآمدهای شهرداری در پی شیوع کرونا آیا اجرای پروژه ها اولویت بندی خواهد شد یا خیر؟ گفت: چند سناریو درنظر گرفته شده و کارگروه هایی برای تعیین اولویت ها و برنامه ریزی های سال ۹۹ تشکیل داده ایم که بعد از نهایی شدن توضیحات برنامه های عمرانی شهرداری در سال ۹۹ داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صبوری در ادامه اظهار داشت: در دو سه ماه گذشته نیز مانند گذشته مشغول به کار هستیم و شرایط چندان فرقی نکرده است. اوایل شیوع کرونا کارگرها به شهرستان رفته بودند و حضور نداشتند، اما بعد از آن پروژه های دو شیفت نیز شروع شده و نیروها به صورت دو شیفت در حال کار کردن هستند.

او در خصوص آمار ابتلای پرسنل معاونت فنی و عمرانی به کرونا گفت: مساله جدی نداشتیم و یکی دو نفر در برخی از کارگاه ها مشکوک بودند، اما موارد فوتی و ابتلای گسترده به کرونا در حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران نداشتیم.

وی همچنین در خصوص مشکل طراحی پلازای هفت تیر که در پی بارش شدید اخیر باران در تهران منجر به ورود آب به ایستگاه مترو شد، گفت: ورود آب به ایستگاه متروی هفت تیر به دلیل طراحی پلازا نبوده، چرا که ورودی پلازا به مترو از چند پله به صورت روباز تشکیل شده است و هنگام بارندگی از پله ها آب وارد مترو می شود.

او با تاکید بر اینکه از زمان افتتاح پلازای هفت تیر تاکنون شاهد چنین مساله ای نبوده ایم، گفت: مقرر شد یک سقف برای آن درنظر گرفته شود تا این مساله برطرف گردد. شدت بارندگی اخیر خیلی زیاد بود و در ۱۸ دقیقه ۲۵ میلی متر باران بارید که در یک سال اخیر تجربه چنین بارانی را نداشتیم.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، صبوری دیلمی افزود: از زمانی که پلازای هفت تیر در سال ۹۸ ساخته شد، بیش از ۵۰ مرتبه بارندگی شده، اما هیچ وقت آب وارد مترو نشده است، این بار به دلیل شدت زیاد باران آب از پله ها به داخل مترو نفوذ کرده است و با تعبیه سقف مساله برطرف می شود.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: پلازای هفت تیر مشکل فنی ندارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پلازای هفت تیر پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۴۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده ایستگاه های اصلی خط ۷ مترو امسال بسته می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، با بهره‌برداری از ایستگاه ورزشگاه تختی در منتهی‌الیه جنوب شرقی خط ۷ نه تنها بیست و دومین ایستگاه خط مذکور در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت بلکه حدود ۲ کیلومتر مسیر ریلی نیز به طول شبکه مترو پایتخت افزوده می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر هم عنوان شده است، تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی در صورت تأمین ناوگان حمل و نقلی مورد نیاز، می‌تواند سر فاصله حرکتی قطارهای خط ۷ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

اما فارغ از ایستگاه ورزشگاه تختی که آخرین ایستگاه از بدنه اصلی خط ۷ به حساب می‌آید، برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای این خط به موارد بیشتری مربوط می‌شود؛ غیر از رفع نواقص و نصب پله برقی در ورودی پارک رفتگر (ایستگاه تربیت مدرس)، ورودی مستقل ایستگاه توحید به همراه سالن بلیت فروشی آن نیز امسال امکان تکمیل دارد. به این موارد باید تلاش برای بهره‌برداری از ۶ ورودی دیگر را اضافه کرد؛ ساخت و تجهیز ورودی جنوبی ایستگاه آهنگ، ورودی جنوبی ایستگاه چهل‌تن دولاب، ورودی جنوبی ایستگاه هلال احمر، ورودی غربی ایستگاه شهدای هفدهم شهریور، ورودی شمال غربی ایستگاه میدان کتاب و ورودی شرقی میدان صنعت، از جمله دیگر پروژه‌های خط ۷ در سال ۱۴۰۳ به شمار می‌آیند. از طرفی با جمع‌آوری کارگاه مترو، امکان بازگشایی بلوار پاک نژاد و میدان کتاب در ماه‌های باقی‌مانده از سال جاری وجود دارد.

اما یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های خط ۷ در این دوره مدیریت شهری، احداث حدود ۵ کیلومتر تونل و ۲ ایستگاه در پروژه توسعه شمال غربی خط مذکور است که عملیات اجرایی آن از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد؛ پروژه‌ای که در صورت تأمین به موقع منابع مالی لازم، حتی احتمال انجام تست سرد آن تا اوایل نیمه دوم سال ۱۴۰۴ وجود دارد و این یک خبر مسرت بخش برای اهالی غرب پایتخت و خصوصاً دانشجویانی است که محل تحصیل آنها در حوالی پونک و حصارک واقع شده است.

کد خبر 6085201

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • از گسترش فضای سبز تا انجام تحولات مثبت عمرانی در سطح منطقه یک شیراز
  • بسته شدن پرونده ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • پرونده ایستگاه های اصلی خط ۷ مترو امسال بسته می شود
  • اجرای ۵ آیتم عمرانی برای تکمیل پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان
  • تکمیل تقاطع غیرهمسطح آذربایجان در دستور کار مدیریت شهری تبریز
  • آغاز اجرای پروژه عمرانی در جاده کرج_چالوس/ سفر به مازندران از مسیرهای جایگزین ممکن است
  • بازدید خبرنگاران از دو پروژه عمرانی شهرداری شیراز